nimh accu leeg maken

Het gaat niet om de maat maar om het soort. NiCad mag naar 0v trekken, NoMh onder belasting minimaal 0.9v en niet lager.

Maar bij dit soort accu's is er meestal geen sprake van vermogens en hoef je ook niet te ontladen.

bedoel je NiMh in plaats van NoMh?
oja, AA zijn NiCad, ik dacht dat het NiMh was.

Yep, NiMh

Maar AA is per definitie niet altijd een NiCad, tot een 1100mAh zijn ze inderdaad NiCad, maar vanaf 1300 is is het een NiMh

-Als ik mijn 6-cell nimh van de lader af haal zit er ong. 8,5V in, dit zakt snel terug tot ong. 8,2V.
-Als ik hem leeg rij zit er ong. 7.2V in, dan stijgt het snel naar ong. 7.5V.

maar om ff terug te komen op een eerdere vraag,

*hoe meet ik een accu onder belasting?

Sluit er een lampje op aan.
Stel je hebt een 12V accu en je sluit er een lamp van 12V 12Watt op aan dan zal er een stroom van 1A lopen.
Als je wilt meten met de belasting van de motor er aan dan zal je een meter moeten kopen die meet waardes kan opslaan tijdens het vliegen, varen of rijden. Die bestaan en zijn niet eens zo heel erg vreselijk duur. Of dit nu echt nodig is valt te betwijfelen. Als je alles zo precies mogelijk wilt weten zal je het wel moeten doen.

mag je eigenlijk een accu leeg bewaren?
en mag je een halfvolle accu weer laden?

wow, deze topic kan je voor veel vragen gebruiken.

Alles " mag "

Zinvol is het om een lege NiMh vol weg te leggen.

En een halfvolle te laden direkt voor gebruik.

Leeg laten liggen is niet zinvol , te snel is hij onder 0.9V per cel wat niet gezond is voor de akku.

Mvg Johan

Alles " mag "

Zinvol is het om een lege NiMh vol weg te leggen.

En een halfvolle te laden direkt voor gebruik.

Leeg laten liggen is niet zinvol , te snel is hij onder 0.9V per cel wat niet gezond is voor de akku.

Mvg Johan

okee, ik heb mijn 'lege' accu's 5 weken laten liggen en het resultaat:
de 6-cell heeft 7,45V
de 7-cell heeft 8,60V

dan zijn ze dus nog gewoon goed toch?

Back