NiMH-cellen

• Topicstarter Topicstarter piet
  • Startdatum Startdatum
P

piet

Guest
Ik wil voor m'n nieuwe boot NiMH-cellen gaan gebruiken, Conrad heeft ze van 1,2V-7A.
Maar de zelfde firma heeft ook een bouwpakket voor een NC- en MiMH lader.
Nu schrijven ze in de beschrijving, welke ik van internet heb afgehaald, dat deze accu's minder geschikt zijn voor modelbouw.
Ik zal de zin uit de beschrijving citeren;
Ze zijn in tegenstelling tot NC accu's niet geschikt voor hoge stroomtoepassingen, zoals b.v. in elektrogreeedschap of bij de modelbouw.
Dus is mijn vraag is het juist om deze accu's te gaan kopen, de boot is toch wel van een snel type.
groetjes piet kuiper

Die 7000Mah zijn wel joekels volgens modelbouw begrippen (157gram), dus voor vliegen niet zo interessant...

Het licht er aan waar ze voor ontworpen zijn.......verlichtings accu's hoeven nauwelijks te presteren....moeten alleen maar heel lang stroom leveren...

De fabrikant is niet geheel duidelijk....wordt lastig...dus geen data sheets...

2 tot 3C zal altijd wel gaan 14-21A....maar als de inwendige weerstand te hoog is van die cellen wordt dat zelfs niks (cellen gaan er niet kapot van, maar kunnen eenvoudig niet voldoende stroom leveren...)..

Als Conrad zegt dat ze ongeschikt zijn zou ik dat maar geloven...of je moet het risico durven nemen ad Eur 13,25 per cel....

Back