Het zwarte "dingetje" met de witte draadjes is zoals Erwin zei de temperatuursensor. Deze wordt door de lader gebruikt om het laden te stoppen als de accu vol is. De meeste NiMH laders in laptops gebruiken NIET de delta piek om te detecteren of de accu vol is maar de temperatuur van de accu.
Het zilveren "dingetje" met de gekleurde draden is een overstroom beveiliging. Wanneer er te veel stroom gedurende een te lange tijd door loopt dan onderbreekt hij het circuit. Dit wordt vaak met een bimetaal achtig systeem gedaan.
Het derde "dingetje" is een temperatuur zekering. Dit is de eindbeveiliging, als de accu echt sterk oververhit raakt zal intern iets doorsmelten en de stroom definitief onderbroken worden. De enige manier om de zaak dan weer aan de gang te krijgen is er een nieuwe in solderen. Als je de zekering eruit haalt moet er ergens een temperatuur op staan. Waarschijnlijk zal dat in de buurt van de 70oC zijn. Misschien kan het ook 100oC zijn maar dat is onwaarschijnlijk.
Zoals Erwin ook al zei je kan deze onderdelen verwijderen en de twee "zekeringen" door een draadje vervangen. Eigenlijk zou ik de temperatuursensor en de lader NIET verwijderen maar deze gewoon blijven gebruiken om de accu te laden. Dit is de veiligste en meest rendamentvolle manier van laden voor NiMH. Het is niet de snelste maar erg snel laden is voor NiMH zowiezo niet goed.
Waar wil je deze accu voor gaan gebruiken? Als accu voor een motor zal hij niet erg geschikt zijn, de maximum stroom die hij langdurig kan leveren is ergens in de buurt van de 2C hooguit 3C. Voor een klein indoor vliegtuigje zou dat genoeg kunnen zijn maar voor wat groters is het wel wat weinig.