Nimh niet in zender??

Volledig opgeladen geven de 8 cellen gezamelijk 11.6 volt, bouwt in het begin snel af naar 10.4 volt, blijft daar een x aantal uren hangen, en daarna zakt hij langzaam verder, tot hij onder de 8.5 volt komt, omdat dan mijn zender alarm afgaat, dan is het raadzaam op te laden.

Inderdaad, bij mij precies hetzelfde, al gebruik ik batterijen van de HEMA maar er zal niet veel verschil in zitten..
Je moet ze volgens mij toch niet als legbatterijen :pgaan gebruiken, ze zijn wel op te poweren maar ze verliezen redeijk veel cappaciteit.

In de manual staat dat mijn futaba T10CP ook met een nicad accu geleverd word, dat is alleen niet het geval, in de online manual is dit verbeterd.

Inderdaad er zitten bij mijn FF10 een duitstalige en een engelstalige manual.
De engelstalige is specifiek voor de Amerikaanse markt hetgeen ook op één van de eerste pagina's vermeld staat:

citaat: "Please recognize that all information in this manual is based upon the systems sold in North America only. Products purchased elsewhere may vary."

De sets door die door Robbe worden ingevoerd/verkocht in Europa worden voorzien van een NiMh accu....

Ja maar er kloppen wel meer dingen niet in de Amerikaanse manual (ik heb geen Duitse) er staat ook in dat de zender niet werkt icm de F606 ontvanger, dat doet hij wel.
Nu weer terug :ontopic:

Back