NimH worden warm.

Heb met mijn ULTRAMAT16 twee nieuwe accu-packs van 12V 4600mA kapot geladen doordat de delta peak op maximaal stond. Ze waren zo heet dat je ze niet kon vastpakken.

Nu heb ik twee nieuwe en deze geladen met 2300mA met een delta peak van 5mV/cel en nu worden ze nog steeds warm, je kan ze wel vast pakken. Is dit normaal?

Heb 3 ultramat's en ze doen hetzelfde.

Hans

Dat deze pakketten tijdens het snelladen warm worden is normaal. Veel meer dan handwarm is niet normaal. Vooral bij te snel laden en idd te hoge delta peak instelling kunnen de cellen erg heet worden.

Met hoeveel Ampère laad je deze accu's en wat geeft de fabrikant aan?

Dat warm worden klopt, lees deze FAQ maar eens door: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu heb ik twee nieuwe en deze geladen met 2300mA met een delta peak van 5mV/cel en nu worden ze nog steeds warm, je kan ze wel vast pakken. Is dit normaal?

Heb 3 ultramat's en ze doen hetzelfde.

Hans
Je kan de deltapeak nog gevoeliger afstellen tot dat hij te vroeg stopt met laden.
Dat ligt helemaal aan je zelf.
Als ze al half vol zijn kunnen ze bij 2300mAh er bijladen al wel warm worden.
Bovendien hebben nieuwe cellen nog niet de volle capaciteit en moeten ze de eerste laad beurten voorzichtig geladen worden en ik weet niet welke laad stroom je gebruikt hebt.
En zeker in het begin er wel even bij blijven.;)

Laatst bewerkt:
Zoals in mijn eerste bericht laad ik ze met 2300mA en dat is 0,5C.
Lager dan 5mV/cel kan ik niet instellen.

Welk merk en type accu is het.
Wat zijn er verder nog voor gegevens bekend.
En waar gebruik je ze voor.:confused:
Als het goed is blijven ze redelijk koel maar ze worden pas warmer als ze zo goed als vol zijn.
Wat is de opgegeven maximum laadstroom.

Als ik kijk staat er dit:

Oplaadbare Ni-MH accu 12,0V
- MPV 1,15V
- Hoge energie dichtheid
- Meer dan 500 x oplaadbaar
- Hoge laadsnelheid van 6A
- Hoge ontlading van 35A
- Geen geheugen effect
- Met Tamiya stekker

Technische specificaties

Back