Nine Eagle pro II | Ontvanger gezocht!?

• Topicstarter Topicstarter Jan.e
  • Startdatum Startdatum
J

Jan.e

Guest
hallo iedereen!

heb vanmiddag mijn 3e vlucht gemaakt met de Nine Eagle,
en ik was mijn kapje aan het spuiten... kon natuurlijk weer niet wachten
met vliegen, je kan het al raden heb mijn ontvanger plus onderstel kapot gevlogen.... nu kan ik nergens een ontvanger op het internet vinden(op de buitenlandse site's na) weet iemand wat ik moet doen:p???

hallo iedereen!

heb vanmiddag mijn 3e vlucht gemaakt met de Nine Eagle,
en ik was mijn kapje aan het spuiten... kon natuurlijk weer niet wachten
met vliegen, je kan het al raden heb mijn ontvanger plus onderstel kapot gevlogen.... nu kan ik nergens een ontvanger op het internet vinden(op de buitenlandse site's na) weet iemand wat ik moet doen:p???

Wat is er stuk aan je ontvanger dan?

In Nederland zijn er wel een paar opties voor losse onderdelen, alleen betaal je vaak tot het dubbele van wat je "overzee" eraan kwijt bent.

hier nog even 2 foto's van mijn gecrashte schatje haha

Foto-JGYJHDHE.jpg

Foto-SRF6WFP7.jpg

Dus de accudraadjes zijn los. Verder kan hij best nog wel werken. Tenzij je geen ervaring hebt met solderen op zo'n klein printje, dan wordt het inderdaad lastig.

Ik heb als totale soldeer beginner ook een accu draadje op de plaat moeten solderen. Tís een priegelklusje. Neem een bout met zo klein mogelijke tip. En vergeet niet welke plus en min is..
Hopelijk lukt het je. Tís echt superklein allemaal :(

Je onderstel lijkt trouwens nog heel zo op de foto te zien..

Laatst bewerkt:
ik weet al niet eens meer wat plus en min is haha
zou iemand mischien een foto kunnen maken van zijn of haar printplaatje?
zodat ik het ong. kan zien?
ja het onderstel heb ik al enigzins gemaakt, met een beetje seconden lijm van bizon!
ik wil vliegen!@@ haha

jullie zijn Super!
ik ga het even proberen om het weer vast te solderen, zoniet moet ik maar wachten tot ze in nederland wat verkopen kwa onderdelen, of heeft iemand er toevallig eentje liggen uit een oude nine eagle?

In Nederland kosten ze rond de 40 euro.. Het is het duurste onderdeel van die heli. Wellicht kun je er eentje uit Hong Kong laten komen.. Da's goedkoper maar heel veel zal het niet schelen met verzendkosten en invoer.. Zelf zou ik geen 40 euro uitgeven aan zo'n onderdeel maar voor 79 een nieuwe heli halen en de oude gebruiken voor reserve onderdelen.. Ik hoop dus dat het solderen lukt ;)

ik heb de plus en de min gevonden, het blauwe lampje begon direct weer te branden, nu ben ik benieuwd of het solderen wat gaat worden heb namelijk een soldeer bout met een nogal grote punt mja ik zou zo nog wel wat kiekjes maken

Ok dan werkt ie dus nog. Nu even geconcentreerd solderen.. Ik heb als niet ervaren soldeerder eerst de draadjes van redelijk wat soldeer voorzien. Toen op het eilandje gedrukt en even de tip erop.. Handigste is als je een 3e arm in de buurt hebt.. :D

na heel wat mieren en martelen is mijn nine eagle weer ready!!!!

hier wat foto's

Foto-AUJX7ME4.jpg

Foto-SHFHNB6Y.jpg

Foto-P4DAFU3P.jpg

Mensen Bedankt!

ps. iemand nog losse onderdelen thuis? vleugeltjes of onderstel iets dergelijks?

Cool!!!! Mooi dat het gelukt is. Op naar de volgende reparatie :rolleyes:

Andere onderdelen zoals rotorbladen, skids etc.. zijn voor een paar euro in diverse webshops in Nederland te koop. Er zit een papier in de doos van de Solo Pro met part nummers.. Is allemaal niet zo spannend..

na heel wat mieren en martelen is mijn nine eagle weer ready!!!!

Mensen Bedankt!

ps. iemand nog losse onderdelen thuis? vleugeltjes of onderstel iets dergelijks?

Graag gedaan, mooi dat je weer kan vliegen.

Onderdelen die je het best op voorraad kan hebben zijn de main shaft set, een linkage set en een staartsetje. Daarnaast het landingsgestel, of je neemt die van Xtreme, die kan beter tegen een stootje:

Miracle Mart - RC Helicopters RC Cars RC Planes Parts for Cars Parts for Helicopters Accessory Xtreme Production

oke ik ga morgen even op me gemakkie op die site kijken..
vandaag is de eerste dag op het forum en het bevalt me echt goed!
Bedankt

Back