Nine eagle pro v1

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Pheter, 5 apr 2011.

  1. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Locking colar? Is dat het ringetje met het randje dat naar beneden moet wijzen? Het ringetje onder de swashplate? het boek van de Pro ligt dus nog niet open voor mij en heeft nog steeds bepaalde geheimen die ik nog niet ken? Ik geloof dat het ringetje wel vast zit.
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ja, die bedoel ik. Als die niet goed meer vast zit, vaak scheurt hij rond het schroefgat in, gaat de hoofdas op en neer schuiven als je de elevator servo naar voren laat gaan. Je mag geen speling hebben op dit punt.
     
  3. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Als de servo uitslag goed is hoef je niet te kijken naar de stuurprint. Het moet dan iets mechanisch zijn.
    Mischien even een close-up flimpje maken terwijl je de servo's aan stuurt.
     
  4. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Net even gekeken en heb daar inderdaad speling. Ik heb wel de schroefjes eerder hiervan weer op zijn plek gezet en dacht te menen dat er niks mee aan de hand zou zijn. Dacht dat ik hier de hele tijd al speling op had.
    Zal er morgen eens naar kijken en zonodig vervangen.

    @Indoorvlieger, heb je nog iets kunnen vernemen over het resetten van de ontvanger van de solo?
    Als het resetten hiervan niet lukt hou ik deze als reserve
     
  5. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ik heb even gekeken naar wat indoorvlieger aangaf en heb inderdaad ruimte. Morgen hier maar even een blik op werpen.
    Mocht dat niet lukken kan ik alsnog een filmpje plaatsen:D
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Het kan ook zijn dat je main gear wat los zit, maar meestal is het dat ringetje. Het kunststof scheurt snel in als je hem net een fractie te vast hebt gedraaid, of als ze dat in de fabriek al te vast hebben gezet. Op 1 van mijn heli's heb ik hem vastgezet met een drupje secondenlijm, omdat ik geen nieuw los ringetje had. Let wel op met de lagers, dat daar geen lijm in komt!

    Andere oplossing is de metalen ring die Xtreme verkoopt, die heb je niet zomaar stuk...
     
  7. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ik heb al heel wat handelingen met de pro meegemaakt en reperaties en crashes. Alleen wat ik vanavond heb meegemaakt met mijn Pro???????

    Nadat ik verschillende onderdelen had vervangen, die in mijn optiek niet aan vervanging toe waren, toch maar vervangen voor het zekere.
    Gister en vanmiddag nog een paar keer buiten gevlogen.
    Mijn Pro wou nog niet voluit naar voren vliegen en alleen maar vol vooruit als ik de pro door de bocht heen hielp.
    Vanavond bij het donker nog even net gevlogen, leek in eerste instantie goed te gaan totdat de Pro in de lucht plotseling begon te spinnen. Dit zeer snel, leek wel een stukje siervuurwerk maar dfan in de lucht.
    De Pro bleef zo in de lucht tollen en ging ook niet hoger, dwaalde enkel af. ondertussen begon ik mij af te vragen hoe ik de pro weer naar beneden kon krijgen, temeer de heli richting het raam van de buren kwam.
    Zender uitzetten hielp niks en bleef gewoon door tollen.
    Uit de lucht grijpen leek mij ook niet verstandig met deze razende snelheid van het tollen. Op het moment dat de heli te dicht bij de raam van de buren kwam heb ik de Pro met de afstandsbediening uit de lucht geslagen en pats..... zo op de grond.

    Ik snap er niks van en denk dat dit het einde is van mijn Pro tijdperk.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Welke kant tolde hij op? Tegen de klok in, of met de klok mee? In het eerste geval denk ik dat je staartmotor het heeft begeven, in het 2e geval waarschijnlijk je ontvangerbord.
     
  9. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ik heb niet kunnen zien naar welke kant hij tolde, zo snel ging het.
    Bij eerdere tail mankementen tolde hij niet zo snel. De tailrotor draaid nog steeds op volle toeren. Hoofdrotor niet meer, deze loopt zelfs bij het rechtsomdraaien vast. Als de ontvangerbord kaduke is dan is het inderdaad einde oefening met de Pro.
    Wellicht dat de motor vast is gelopen?
     
  10. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Solo Pro, ja uhm och, wat heb ik dat ding vervloekt en toch blijft deze prikkelen. Van de week erbij gepakt om deze weer vliegend te krijgen.
    Mijn voornemens was om deze de kliko in te smijten.
    Reserve onderdelen die ik had heb ik geplaatst en kon weer de lucht in.
    Wel een half gemaakte pro maar goed, hij deed het.

    In de wetenschap hoe ik met deze pro vloog, te snel dus, wou ik hem geven aan mijn zoon van 7 jaar.
    Mijn zoon vliegt met een Syma en kan deze aardig in de lucht houden.
    Ik samen met mijn zoon de pro proberen te vliegen maar hij vond deze toch te spannend. Hmmm.
    Toch maar weer onderdelen besteld om hem weer helemaal in orde te maken en beloof ik mijzelf om deze enkel binnen te vliegen op een rustige manier, of dit lukt:confused:

    Gaat mij dit niet lukken, leg ik deze aan de kant en wellicht dat mijn zoon over een 1 of 2 misschien 3, 4 haar hiermee wil vliegen?

    Valt mij toch niks tegen dat de pro gerepareerd gaat worden en rustig blijven vliegen, wachten is op HK.
    Ohja, enkel het onderstel hang er los onder, wel mee te vliegen maar niet landen op de grond.
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Als je vooral binnen vliegt, kun je overwegen om de accu andersom te plaatsen (handigste is dan een ander landingsgestel, anders moet je de draden op de ontvanger omwisselen, of een beetje gewicht op de staart te hangen, bijvoorbeeld een stukje soldeerdraad. Daarmee komt het zwaartepunt meer in het midden te liggen. De heli wordt dan wel iets langzamer, maar dat is binnen geen probleem, denk ik.

    Wel moet je dan de heli opnieuw trimmen, maar dat zal wel lukken, toch?
     
  12. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Indoorvlieger, Bedank voor de tip. Weet niet wat voor landingsgestel ik dan nodig zou moeten hebben en heeft dat een groot voordeel?

    Vanavond achter gekomen dat ik nog reserve onderdelen had van een 2e kapotte pro.
    Zodoende heb ik de pro weer helemaar up-to date. Psychisch gezien vliegt dit weer moeilijk. Had echt weer het gevoel dat ik niet mee met de pro om kon gaan, terwijl deze begin van de dag en half kapot, vloog ik de pro zo weg. Waarschijnlijk komt het doordat de pro weer helemaal nieuw lijkt.

    Indoorvlieger, nog even een vraag.
    Ik heb van hobby kind onder andere de NEBA925 lipo. Is de langere lipo dan de gewone, had je eens aangeraden in het verre verleden:)
    Nu had ik deze lipo vanavond op maat geschuurd, alleen bij het verwijderen van de lipo ondervond ik een probleem, mist namelijk een lipje om deze uit de houder te trekken. Wat voor oplossing gebruik jij hiervoor?
    Moet wel toegeven dat de pro feller reageerd.:banana:

    Ps. Nog best moeilijk om je in te houden met de pro. Is gewoon een heerlijk scheurijzertje maar nu wil ik deze eens heel houden.

    Een kleine vraag nog; lijkt erop of de een servo tijdens het vliegen zichzelf corrigeert, althans zo hoort dat.
    Misschien is het ook wel de tail, af en toe trilt deze een beetje.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Je kan die van de gewone Solo nemen, dus de coax. Ziet er wel wat apart uit. Die van de Bravo SX past helaas niet zonder aanpassingen. Of de Xtreme skids, daar is de batterij houder een los onderdeel, die je ook 180 graden kan draaien. Maar om te testen is een stukje soldeerdraad op de staart van de heli ook voldoende.

    Wat betreft het missende lipje, ik heb die gewoon los gehaald aan de ene kant, en met een drupje secondenlijm weer vastgeplakt aan de andere. Je kan ook een nieuw lipje maken van plakband wat je deels dubbelvouwt.

    Een beetje trillen kan wel eens voorkomen, deze kleintjes zijn nogal gevoelig door hun kleine afmetingen. Als hij wel netjes op de plek hovert, zou ik er niet teveel aandacht aan besteden.
     
  14. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ik zal eens proberen om een soldeerdraadje aan de tail te brengen en kijken of dit bevalt qua vlieggedrag.
    Het ontbrekende lipje heb ik vervangen door ductape, werkt prima.

    Vanmiddag een filmpje opgenomen met de pro.
    Oorspronkelijk een rode pro maar door de vele rapreaties en vervangende parts is het een combi geworden. Gele canopy en tail en zwarte lades en landinggestel. nu heeft deze pro ook al veel doorstaan, zowel binnen als buiten:rolleyes:

    Tussen de pirouettes door ben ik gaan hoveren en merk je dat deze nog een beetje naar achter uitwijkt. Tijdens de vlucht blijf je trimmen maar is weer inarent aan deze micro heli, en toch is het een leuke heli om mee te vliegen:banana:

    Weet niet hoe ik direct een filmpje kan plaatsen, dus maar even een link.
    zCK7bsv3TOg[/media] me and my solo pro - YouTube

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ik lees het draadje nog even door en tot mijn verbazing vloog de pro weer na enkele maanden weggelegd te hebben. Ook al was hij half uit elkaar, middels weer helemaal nieuw zoals in bovenstaand filmpje te zien is.

    @Indoorvlieger, zou dit te maken kunnen hebben dat de Pro een aantal maanden heeft stilgelegen en dat de zender zichzelf heeft gewist of iets dergelijks?:confused:
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Misschien toch ergens een korreltje zand of een stofje tussen gezeten? Een spontane reset zou kunnen, of misschien heeft de print een keer een ESD-tikje gehad, en is die lading nu weer weggelekt? Belangrijkste is dat hij het weer doet, toch? Zeker met dit weer is een leuke indoorheli wel prettig. :D
     
  17. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Dat deze het weer doet is het belangrijkste maar vind het wel interessant waardoor het komt dat de pro het weer doet.
    Onder het vliegen corrigeert de tail zichzelf, lijkt het, je ziet dan ook dat de tail een tikje krijgt maar neem ik voor lief. Blijf nu echt voorzichtig vliegen en heb nog geen enkele keer een crash gehad met de pro.
    Daarvoor was het raak bij elke vlucht, temeer dat ik te snel wou vliegen.
    lekker gecontroleerd en rustig vliegen is ook erg leuk.


    Edit;
    Alweer een paar dagen aantal lipo's leeggevlogen en ben weer helemaal in de mood van deze kleine Pro.
    Het overcorrigerende gedrag van deze micro neem ik voor lief en neem ik mee in mijn vlieggedrag.

    Wie weet dat er van dit formaat nog eens een flybarless komt van de nine eagle.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2012
  18. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Een volgend fenomeen cq vraag m.b.t. mijn Pro.
    Dagelijks vlieg ik met de Pro een aantal lipo's leeg.
    Bij HK had ik oa een landingsgestel gereserveerd en is reeds binnen.
    Het oude landingsgestel die was een pootje afgebroken en gelijmt.
    Gisteravond gevlogen en kreeg een bladestrike waarbij de flybar negentig graden verbogen net voor de canopy. Deze flybar heeft vele crashes in het verleden doorstaan en was wel aan vervanging toe.
    Gelijk het langdingstel vervangen tezamen met de flybar.
    Tijdens het vliegen is mij opgevallen dat de heli ontzettend snel pirouetjes draait, zo snel heeft deze nooit pirouetjes gevlogen en heb ik het idee dat de pro stabieler in de lucht hangt.

    Ook het motor geluid lijkt anders te klinken of ik verbeeld mij dat.
    Het zou toch niet kunnen liggen aan enkel het vervangen van het landingsgestel en de flybar?

    Edit:
    Vanavond nog 3 lipo's gevlogen.
    Ik moet toch bekennen dat om één of andere reden de pro nog nooit zo fel heeft gereageerd zoals nu en blijf ik achter met de vraag waar dit nu aan ligt of aan heeft gelegen. Pirouetjes gaan nu zo snel dat het lijkt alsof er een mod is uitgevoerd.
    Enkel bij het bevestigen van het nieuwe langdingsgestel bemerkte bij het monteren van de canopy dat er in de neus van de canopy een zwart plasti stukje lag. Waarschijnlijk ergens vanaf gebroken. Dacht deze te hbben bewaard zodat ik er een foto van kon maken maar kan deze nergens meer terug vinden. Zwart dun plaatje, nog geen 5mm lang en aan weerzijde een klein voetplaatje. Geen idee waar dit vanaf is gekomen.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2012
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Apart dat het zoveel verschil maakt.

    Dat onderdeel ken ik denk ik wel:

    [​IMG]

    Dat hoort hier:

    [​IMG]
     
  20. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Haha, indoor helpt mij verder. Inderdaad heb ik dat stukje gevonden in de canopy. Weet niet of dit stukje een belangrijke fachtor is. Kan ddeze misschien nog uit mijn oude landingsgestel halen, heb ik nog bewaard.

    Mij verbaasd het ook dat het zoveel verschil maakt. Pro reageert een stuk feller, is overigens niet vervelend.
     

Deel Deze Pagina