Nine Eagles 4CH Free Spirit Micro / Solo

Deze dus: Nine Eagles Helicopters - HobbyDaddy Store

Ik lees op RCGroups veel positieve verhalen over deze 2.4 GHz, 4 kanaals stapelrotor. Schijnt kwalitatief ook behoorlijk goed te zijn. Kost ruwweg de helft van de 1 op 1 vergelijkbare E-Flite Blade MCX. Ik kan maar 2 voordelen ontdekken van de Blade: 1) als bind 'n go te koop en dan te vliegen met een Spectrum zender 2) heeft coreless motortjes die wat langer meegaan.
Over puntje 2 begrijp ik dat 1 E-Flite motortje duurder is dan 2 stuks van Nine Eagles.

Wel grappig: je wisselt van mode 1 en 2 door de antenne aan de andere kant te zetten. Hoe dat precies zit weet ik niet, want op met mode 2 zit de complete swash rechts en met mode 1 zit de swash gesplitst over beide sticks.
Aangezien ik zelf mode 3 vlieg weet ik niet of de Nine Eagles voor mij interessant is. Bij m'n Walkera 4#3B V2 heb ik de zender aangepast aan mode 3 door 2 draadjes in de zender te kruisbestuiven, maar of dat bij dit zendertje gaan, is nog maar de vraag natuurlijk.

freespirit_g01.jpg

freespirit_g00.jpg

solo_02.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb deze helicopter.

Op mode 1 zit aan de achterkant een klein knopje. Als je hem in mode 2 zet, dan drukt de antenne het knopje niet meer in en herkent het als Mode 2.

Mode 1 en Mode 2 zijn eigenlijk gelijk, alleen de besturing is andersom.
Ik heb hem in Mode 2 staan.
Linkerkant is voor omhoog-omlaag en draaien van de heli.
Rechterkant is voor zijdelings verplaatsen en voor - achter.

Bedankt voor de uitleg. Ik heb voor mode 3 dus mode 1 nodig, maar dan met beide x-assen uitgewisseld. Ik heb een mailtje naar de fabrikant gestuurd om te vragen of er een workaround is. Heb jij de zender toevallig open gehad? en heb je gezien hoe de sticks in de behuizing zitten.

Het is geen ramp als het niet lukt; ik heb 3 leuke heli's, maar dit zou wel leuk zijn voor er bij.

P.s. hoe bevalt ie verder?

Laatst bewerkt:
Ik ben 3 kanaals gewend. Toen maar de Nine Eagle geprobeerd.

Aangezien hij als Mode 1 stond...heb ik dus eerst gevlogen in Mode 1. Handleiding zat er niet bij namelijk :P

In mode 1 vliegen heb ik de helicopter alvast de kamer laten zien, alle hoekjes enzo.

Daarna snel naar mode 2 gezet. Dat ging al stukken beter.
2e dag vliegen ging al stukken beter. Ik ben een beginner..dus wil nog niet zo heel snel gaan.

Verder heb ik geen ervaring met een 4 kanaals, maar in mode 2 zit de linker stick gewoon verticaal gewoon "los". Horizontaal centreert hij wel gelijk bij loslaten.
De rechter stick centreert ten alle tijde bij loslaten.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...ik ken nog geen termen ervoor.
Zelf gebruik ik oplaadbare batterijen, maar dat gaat wel vrij snel leeg na een paar oplaadbeurten.

Oei.... je moet wel uitkijken dat je 'm niet in een donkere kast zet... dan groeit hij er misschien uit met zn "grow in the dark" LOL...

Ik hou wel van dat chinese engels:-D

Maarten

Verder heb ik geen ervaring met een 4 kanaals, maar in mode 2 zit de linker stick gewoon verticaal gewoon "los". Horizontaal centreert hij wel gelijk bij loslaten.
De rechter stick centreert ten alle tijde bij loslaten.

Dat hoor zo, als je naar het midden zou centreren zou je de stick de hele tijd naar beneden moeten duwen

klopt inderdaad. Nu weet ik alleen niet wat handiger is, dat ie automatisch naar beneden gaat als je loslaat of niet. Het is gewoon even wennen.

Hmm, misschien ook wel wat voor mij, heb nu een 3 kanaals dingetje (voor en achteruit door een klein rotortje op de staart), dat vliegt leuk, maar 4 kanaals is natuurlijk altijd leuker :P en ECHT naar voor en achter vliegen is natuurlijk wel anders en beter.

24 dollar verz kosten alleen... da's wel weer jammer...
Eens kijken op ebay ;)

EDIT: op ebay zijn ze (op zijn goedkoopst) 80 dollar ex verzendkosten... dus een stuk duurder!

Laatst bewerkt:
Zojuist heb ik er nog even mee gespeeld. En het gaat steeds beter. Alleen als ik soms nog ongelukkig terecht kom, vliegt de "stabilisator" eraf.

Lince: heb jij die zender wel eens open gehad? Ik ben toch wel benieuwd of je de potmetertjes kan kruisbestuiven (draadjes doorknippen en wisselen), of dat alles direct op de print zit...

Ik kan het je morgen laten weten. Dan maak ik hem wel even open. Wat wil je doen dan??

Ik wil hem ook aanpassen. Ik wil zijdelings verplaatsen op mn throttle stick hebben.

Weet je wat....ik ga hem ff halen :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd of de potmetertjes direct op een print zitten, of dat er nog draadjes aan zitten, zodat ik wat kan doorknippen en doorverbinden. Op die manier kan ik dan gas + roteren op de rechterstick krijgen en de complete kop op de linker stick = mode 3
Ik zal dus de potmetertjes van de beide x-assen (lees: de bedrading) moeten uitwisselen; dit is bij m'n Walkera-zender prima gelukt, maar ik vrees dat dit zendertje zo klein is dat de potmeters direct op een print zitten en dat dat (bijna) niet gaat lukken.

Volgens mij gaat het niet lukken. Als je je e-mail stuurt via PB stuur ik een foto naar je toe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tijdje geleden kwam ik hier een afbeelding tegen op het forum van een zender met uitgelegd de 4 modes; mode 1 2 3 4
Die kan ik niet meer vinden. Iemand die toevallig?

Super, dit is inderdaad zoiets wat ik had gezien. Is er ook zoiets in het engels?

Back