Nine Eagles Bravo SX (opvolger van de Solo Pro, met schaalromp)

Ik weet niet wat er aan de hand is met de motortjes van de bravo sx. Het motortje van de vorige post ging misschien 10 lipootjes mee, weer een nieuwe gekregen als garantie, weer maar 5 lipootjes en weer kapot. Hij vliegt echt perfect de eerste paar lipo's en dan draait ineens de staart weg. Niet meer te corrigeren. Dan is alle power eruit, heli stijgt niet mee, en draait gelijk rondjes. Ligt niet aan de lipo's, want in de solo pro vliegen ze perfect. Ik weet van de slecht batch, maar heb ik nu gewoon pech? Misschien nog iemand een idee?
Gr. Leo

Ik weet niet wat er aan de hand is met de motortjes van de bravo sx. Het motortje van de vorige post ging misschien 10 lipootjes mee, weer een nieuwe gekregen als garantie, weer maar 5 lipootjes en weer kapot. Hij vliegt echt perfect de eerste paar lipo's en dan draait ineens de staart weg. Niet meer te corrigeren. Dan is alle power eruit, heli stijgt niet mee, en draait gelijk rondjes. Ligt niet aan de lipo's, want in de solo pro vliegen ze perfect. Ik weet van de slecht batch, maar heb ik nu gewoon pech? Misschien nog iemand een idee?
Gr. Leo

Gr. Leo

Hoofdmotor van de Bravo SX heeft een zeer lange levensduur, de staartmotor geeft het veel eerder op.
Als de spanning van de LiPo's wat minder wordt kan de staartmotor van de Bravo het al snel 'niet meer bijhouden' en dan begint hij linksom te draaien. Dat is helaas een mindere eigenschap...

De hoofdrotor moet heel soepel draaien (eigenlijk zonder weerstand), zo ook de staartrotor.
Ik heb zelf een keer meegemaakt dat er haren rondom het staartmotorasje zaten ;)

En ook (is beschamend, ik weet het...) dat mijn Bravo SX opeens linksom bleef draaien, ik dacht dat de staartmotor op zijn einde liep, maar ik dus de trims versteld had...

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,
Robbie

Laat je de heli na elke vlucht wel een minuut of 5 afkoelen? Die kleine motortjes worden flink belast, en door de dichte romp heeft de motor in de Bravo SX minder koeling dan in een Solo Pro.

Vanmorgen motortje in solo pro getest, niks aan de hand. Dus ligt niet aan motor waarschijnlijk. Solo pro is natuurlijk wel wat lichter, maar hij vloog gewoon normaal.
Daarna nog een keer in de sx zonder canopy, weer wegdraaien en niet genoeg toeren om te stijgen. Net of hij niet genoeg stroom krijgt oid. Alles draait gewoon soepel, heb ik ook nog getest. Iemand nog een idee? Heb ook nog aan de print gedacht, maar het kan toch niet dat ie het eerst 5 lipo's perfect doet en dan niet meer?

Misschien dat je batterij contacten in de heli niet goed zijn/vuil/verbogen, waardoor er wat spanningsverlies optreedt. Of je staartmotor trekt alle spanning weg? Je kan om te testen ook de print van de Solo Pro in de Bravo SX zetten, enige verschil is de aansluiting voor de LEDs.

Was gestopt met de hobby, maar dankzij een collega die een poging aan het wagen is om onder de knie te krijgen begint het hier weer te kriebelen.

nu heb ik de topics rondom de bravo sx gelezen.Alleen nu kwam ik ook iets tegen over kestrel een kestrel 500 sx/ chip sx, wat ik erover kon vinden was dat dit de grote broer is van de bravo sx.

Is er iemand die met deze heli's ervaring heeft, en adviseren jullie dan de bravo sx of die andere

Was gestopt met de hobby, maar dankzij een collega die een poging aan het wagen is om onder de knie te krijgen begint het hier weer te kriebelen.

nu heb ik de topics rondom de bravo sx gelezen.Alleen nu kwam ik ook iets tegen over kestrel een kestrel 500 sx/ chip sx, wat ik erover kon vinden was dat dit de grote broer is van de bravo sx.

Is er iemand die met deze heli's ervaring heeft, en adviseren jullie dan de bravo sx of die andere

Voor de huiskamer is de Bravo SX het meest geschikt, en met heel weinig tot geen wind ook buiten te gebruiken. De Kestrel is groter, kan buiten iets meer hebben, maar verwacht niet in een flinke bries te kunnen vliegen, daarvoor heb je een CP heli nodig, en dit zijn FP's.

Misschien dat je batterij contacten in de heli niet goed zijn/vuil/verbogen, waardoor er wat spanningsverlies optreedt. Of je staartmotor trekt alle spanning weg? Je kan om te testen ook de print van de Solo Pro in de Bravo SX zetten, enige verschil is de aansluiting voor de LEDs.

Nieuwe complete staartmotor geplaatst, en weer perfect!! Lag toch niet aan het motortje dus.Als indoorvlieger er toch niet was, lagen er al heel wat solo pro's en bravo sx's in de kliko. Bedankt!

Lipo's bravo sx

Hoi, sinds vorige week eigenaar van we NE bravo sx en na 5 x opladen al beide accu's kapot: ongelooflijk! Neem aan dat eea onder de garantie valt maar ja da's toch balen. Begon het net een beetje onder de knie te krijgen. Ook meteen bij hobbyking 10 extra lipo' s besteld; ik hoop dat ze ooit binnenkomen. Iemand ervaring mee dat de accu's zo snel aan het einde zijn?

Garantie is helaas vaak een pijnlijk punt bij deze "China-made" produkten. Hoop voor je dit het wel 'lukt'

En hoe weet je dat de accu's kapot zijn? Ik bedoel maar, als je ze niet hebt doorgemeten, kán het ook aan iets anders liggen...

Mijn ervaring is dat je:
1. De accu's na het vliegen ca. 10-15 minuten moet laten liggen (afkoelen), voordat je ze weer oplaad. Anders zijn ze inderdaad snel kapot (hoewel 5 keer wel héél weinig is.)
2. Niet moet doorvliegen totdat hij (bijna) niet meer wil stijgen, maar bv met een timertje vliegen (ik vlieg 6 minuten per accu)

En nog even iets: als je de HK accu's binnen hebt: niet 10 accu's achter elkaar leegvliegen! De motoren worden heet, en als ze niet de tijd krijgen om af te koelen is het snel 'einde' ...

Groet,
Robbie

@rubberenrobbie

de accu's zijn wat gegroeid en laden niet meer op (zowel via de zender als de separate oplader). Ik heb het idee dat ik nog nooit 6 minuten heb gehaald op 1 accu, maar ik zal het eens gaan timen. Met de garantie zit het wel snor overigens, ze worden netjes omgeruild voor nieuwe. Ik begreep te lezen in dit forum dat er wat modificaties aan de HK accu's nodig zijn. De bedoeling is om 2 HK's te gaan gebruiken en de andere 8 te laten liggen als reserve, als je de 10 bestelt, dan loont het nog wat betreft de verzendkosten. Overigens merkte ik wel op de HK site als je een paar keer kijkt bij de accu's en ze vervolgens niet besteld, dan ontvang je de volgende keer op de site een aanbod. Normaal waren ze 1,96 en nu maar 1,65 per stuk! Fantastisch dat verre oosten!

Ik haal ook geen 6 minuten met de standaard accu's. Omdat ik de accu's heel wil houden, en ook nog netjes wil landen aan het einde van de vlucht, let ik op het percentage gas dat je nodig hebt om op hoogte te blijven. Dat laat ik niet meer dan 15% vervallen, dus bijv. met verse accu hovert de heli op vaste hoogte bij 55%, dan stop ik als ik daarvoor 70% nodig heb. Sommigen vliegen door totdat zelfs met volgas, dus 100%, de heli langzaam naar beneden komt. Dan ga je echt te ver, en worden je lipo's "puffy". Met de "15% methode" (voor de 5 gram lichtere Solo Pro kun je 20% nemen) haal ik met de originele 150 mAh Bravo SX lipo 5 minuten, en met de HK versie 4 1/2 minuut.

En inderdaad, laat de heli even rusten voordat je een nieuwe accu erin stopt, door de dichte romp krijgt de hoofdmotor weinig koeling.

De bravo is te koppelen met elke Nine eagles remote he? Dus als ik al een solo pro heb kan ik met die zelfde remote ook een bravo vliegen toch? (ik weet het niet aan te raden aangezien je de instellingen telkens moet wijzigen. Maar de Solo pro zou dan voor een bepaalde tijd de kast in gaan ;)) Kan je deze ergens los bestellen zonder lader/baterij/remotE?

De bravo is te koppelen met elke Nine eagles remote he? Dus als ik al een solo pro heb kan ik met die zelfde remote ook een bravo vliegen toch? (ik weet het niet aan te raden aangezien je de instellingen telkens moet wijzigen. Maar de Solo pro zou dan voor een bepaalde tijd de kast in gaan ;)) Kan je deze ergens los bestellen zonder lader/baterij/remotE?

Solo Pro, Bravo SX, Draco, Solo (coax versie) dus alle Nine Eagles modellen van rond de 30 gram, zijn met dezelfde zender te bedienen. Ook als het een Solo Pro met een ander merkje erop is, dus een Revell Proto Max bijv.

Sommige verkopers hebben de Bravo SX los, maar meestal is hij dan maar iets goedkoper dan de complete set. En je hebt dan geen batterijen, terwijl bij de Bravo SX nu eens wel standaard goede lipo's bij worden geleverd.

Zo ik kom dit kamp een beetje versterken! :)

Tijdens een vakantie in Australië verliefd geworden op de Syma S107G van mn zwager en deze zelf ook gekocht. Leuk dingetje om mee te spelen maar al snel begon het te kriebelen naar iets leukers/spannenders. Via dit forum en specifiek deze thread toch de Bravo SX aangeschaft welke vandaag werd afgeleverd.

Wat een geweldig apparaat is dit zeg! :D Moet uiteraard nog veel oefenen want een 3ch coaxiaal is natuurlijk peanuts vergeleken met dit.

Snel mn lipo weer volladen dan kan ik morgen voor mn werk nog even vliegen. :cool:

Welkom bij de club, zeg maar. :D

Het zal inderdaad even wennen zijn als je alleen een S107 gewend bent, maar gelukkig reageert de SX vrij neutraal op de sticks. En goed doseren met de stuurbewegingen. Een S107 kent maar een paar standen in vooruit en draaien om de as, bij een heli met echte proportionele besturing zitten daar heel wat stapjes tussen.

Back