Nine Eagles Bravo SX (opvolger van de Solo Pro, met schaalromp)

Het 1e probleem kan komen doordat de servo niet goed meer is ingesteld, of er is iets kapot in de aansturing van de servo op de printplaat.

Heb al een nieuwe print in bestelling staan. Met de instellingen van de zender heb ik nog niet geëxperimenteerd. Daar maak ik het misschien wel erger mee.

Met in een cirkel rond "zwalpen" bedoel je om de verticale as spinnen, of in wijde cirkels een steeds grotere spiraalbeweging, terwijl de neus wel naar voren blijft? Het eerste heeft te maken met de staartrotor/motor, het 2e met de rotorkop, of er zit daar dan iets vast, waardoor bladen en flybar niet vrij genoeg kunnen bewegen, of, de pennen die de bladen op de as houden, zijn afgebroken.

Het zijn wijde cirkels en ja de flybar zit vrij stroef sinds ik de metalen onderdelen toegevoegd heb. Door het extra gewicht stijgt ie ook niet zo snel meer. Wachten op de nieuwe kunststof kop die eraan komt.

Het zijn wijde cirkels en ja de flybar zit vrij stroef sinds ik de metalen onderdelen toegevoegd heb. Door het extra gewicht stijgt ie ook niet zo snel meer. Wachten op de nieuwe kunststof kop die eraan komt.

Flybar moet vrij bewegen, dus daar heb je je oorzaak al. Heb je wel de juiste linkjes tussen bladen en swash? Er zijn 2 typen, oud en nieuw, en dan is het even de vraag welke geschikt zijn voor jouw metalen kop.

Ik zou trouwens op een SX niet te veel metaal zetten, hij is standaard al redelijk zwaar.

Laatst bewerkt:
Flybar moet vrij bewegen, dus daar heb je je oorzaak al. Heb je wel de juiste linkjes tussen bladen en swash? Er zijn 2 typen, oud en nieuw, en dan is het even de vraag welke geschikt zijn voor jouw metalen kop.

Ik zou trouwens op een SX niet te veel metaal zetten, hij is standaard al redelijk zwaar.
De gebruikte linkjes zijn de originele. De metalen rotorkop is van xtreme, had die voor een Solo Pro gekocht maar toen crashte ik men sx dus die dan er maar op gezet. Moet ik daar andere lipjes voor gebruiken? Veel info daarover kan ik niet terugvinden. Heb nog een nieuwe shaft met rotor liggen misschien toch beter die monteren. Is er ergens een lijst met welke onderdelen van de solo pro je kan gebruiken voor de sx?

De gebruikte linkjes zijn de originele. De metalen rotorkop is van xtreme, had die voor een Solo Pro gekocht maar toen crashte ik men sx dus die dan er maar op gezet. Moet ik daar andere lipjes voor gebruiken? Veel info daarover kan ik niet terugvinden. Heb nog een nieuwe shaft met rotor liggen misschien toch beter die monteren. Is er ergens een lijst met welke onderdelen van de solo pro je kan gebruiken voor de sx?

Wat stond er op de verpakking van die Solo Pro metalen kop? Is het de V2 versie, of de oudere versie? Ik twijfel er niet aan dat er originele linkjes op zitten, maar Nine Eagles heeft een tijd terug het ontwerp van de kop verandert, en daarmee ook de vorm van de linkjes. Linkjes van de ene versie van de kop passen niet goed op de andere versie.

Wat betreft onderdelen van de Solo Pro die je op de SX kan gebruiken, dat is in principe alles in de rotorkop, want die is identiek. Alleen is het wel de V2 versie, dus onderdelen van oudere Solo Pro's zullen niet goed werken.

Wat stond er op de verpakking van die Solo Pro metalen kop? Is het de V2 versie, of de oudere versie? Ik twijfel er niet aan dat er originele linkjes op zitten, maar Nine Eagles heeft een tijd terug het ontwerp van de kop verandert, en daarmee ook de vorm van de linkjes. Linkjes van de ene versie van de kop passen niet goed op de andere versie.

Wat betreft onderdelen van de Solo Pro die je op de SX kan gebruiken, dat is in principe alles in de rotorkop, want die is identiek. Alleen is het wel de V2 versie, dus onderdelen van oudere Solo Pro's zullen niet goed werken.
Dank je voor de tips.

Op de verpakking staat V2, alles wat ik heb voor de solo pro is v2.
Bij de rotor kop zaten geen linkjes. ik gebruik de rechte NE4260006.

Een ander vraagje, weet je waar je ergens de sx los kan kopen? Vier zenders vind ik al genoeg :) De solo Pro is volop los te vinden maar nergens de sx.

Vanochtend buiten gevlogen, ook super! Iets sneller dan de Solo Pro, zo lijkt het, en erg goed bestuurbaar, ook als het wat sneller gaat. In de bocht gaat de heli al een beetje hellen, wat er erg goed uitziet in combinatie met die mooie Hughes 500 romp.

De standaard akku valt alleen een beetje tegen. Ik had meer dan 60% gas nodig voor hover, en na 3 minuten al 80%. Maar met een Thunder Power 160, die ik zelf van NE connector heb voorzien, gaat het een stuk beter. Daarmee had ik 50% nodig voor hover, en na 4 minuten was dat gestegen tot iets boven de 60%. Misschien moet de meegeleverde akku nog op gang komen, maar anders is zeker voor buiten een betere akku een must.
hey,

kan je ook de nine eagle twingo (tendam) lipo gebruiken. want hij heeft wel een NE connector, hij is 3.7 v en 250 mah (dan zou je toch lang moeten kunnen vliegen)

mvg.

Goedenavond mensen,

De bravo sx heeft nu echt de geest gegeven. 1 van de servo's heef thet begeven en ik krijg hem niet meer aan de praat. Alle trimopties al langs geweest en in epa mode aan stunten geweest maar niks werkt.

Wordt dus een nieuwe receiver bestellen.

Na het hele forum doorgespit te hebben ...begrijp ik dat ik gewoon de receiver van de solo pro kan gebruiken?

Moet ik alleen even wat solderen als ik het zoeklicht weer werkende wil hebben.

Wie kan het voor mij bevestigen?

bvd

jopenmind

Ik dacht dat er een paar weerstandjes misten op de Solo Pro ontvanger, die voor het zoeklicht zijn. Maar voor het vliegen maakt het niets uit, de rest is identiek.

Ik dacht dat er een paar weerstandjes misten op de Solo Pro ontvanger, die voor het zoeklicht zijn. Maar voor het vliegen maakt het niets uit, de rest is identiek.

Hey indoor,

thxs voor de bevestiging. Morgen maar eens kijken waar ik het ga bestellen.
wordt weer tijd voor wat uurtjes vliegen.

grtz jom

Past de tailset van de solopro op de bravo sx? Natuurlijk zonder het staartje.
Hij doet de laatste tijd een beetje vreemd. Bij hooveren gaat de sx met kleine schokjes draaien door de staartmotor. Je hoort dan ook een vreemd geluidje.
Bij gewoon vliegen,ik bedoel vooruit, merk ik niks. Bochten gaan ook prima.
Misschien een nieuwe proberen?
Gr. Leo

Past de tailset van de solopro op de bravo sx? Natuurlijk zonder het staartje.
Hij doet de laatste tijd een beetje vreemd. Bij hooveren gaat de sx met kleine schokjes draaien door de staartmotor. Je hoort dan ook een vreemd geluidje.
Bij gewoon vliegen,ik bedoel vooruit, merk ik niks. Bochten gaan ook prima.
Misschien een nieuwe proberen?
Gr. Leo

De staartboom van de Solo Pro is iets korter, en de motor wat minder krachtig. Het zal wel werken, maar een originele SX staart zal zeker beter werken. Heb je trouwens al gekeken of de rotor stevig op de staartmotor-as zit?

Was dus niet de rotor, maar de hoofdmotor. Hij hapert en daardoor draait de staart weg. Hij komt momenteel ook niet meer op toeren, de heli stijgt niet. Met een volle lipo, verschillende geprobeerd. Ook wil de motor soms niet draaien, dan moet ik hem starten door een duwtje tegen een rotorblad te geven.
Alles zit wel goed vast, heb ik goed gecontroleerd. Zou het motortje kapot zijn, of heeft iemand nog een ander idee??

Ik denk dat het het motortje is. Er is een serie motoren in omloop die niet zo goed is. Normaal is een Nine Eagles main motor vrijwel onverslijtbaar, ze worden zelfs in micro vliegtuigen ingebouwd, als upgrade voor de standaard motor. Maar bij de Bravo SX is het een keer mis gegaan. Nieuw motortje erin, en het zal beter gaan.

Vond laatst een rc winkel op loopafstand van mn huis, meteen maar ff naar binnen gelopen, heb na een simpele coax een blade sr gekocht maar heb natuurlijk geen ervaring met cp (ook nog maar nie mee gevlogen dus :rolleyes:) dus zocht ff een leuke fp tussenstap, liefst goed voor binnen.

Na even overleg ben ik nu ook een gelukkige Bravo SX eigenaar :D
koffer versie, met politie canopy, voor 89,- nog een leuke deal ook volgens mij.

Al paar dagen vlieg ik 2 a 4 batterijtjes waarbij ik me nog vooral focus op het stilhouden van de heli, en het mooi recht opstijgen.
Nog niet gecrasht dus das mooi, heb wel paar keer noodlanding op de skids gemaakt (batterij duur verschild heel erg, doe ene keer vooral opstijgen en dan weer rechtzetten, andere keren hover enzo) en skids lijken me heel stevig, al keer van ~2 meter ofzo een duikvlucht gemaakt en geen schade te bekennen.

Ben ik ook wat serieuzer bezig dan met mn coax, redelijk het programma van radd's school of rotary flight aan het volgen (doe momenteel recht opstijgen en hover lessen tegelijk hehe) en bevalt me goed, zeker aan te raden.

Heel erg tevreden ook over heli, vliegt na (veel en sub-) trimmen heel mooi, hoewel het me nog niet echt lukt een mooie hover te krijgen zonder de sticks vast te houden, maar las ergens dat dat redelijk standaard is voor een fp.

Zeker aan te raden voor iemand die wat meer wil dan een coax, kan je daarna altijd nog een grotere fp of door naar cp :cool: vliegen is duidelijk anders dan een coax, terwijl de heli (mede door formaat en lage gewicht) bijna net zo vergevend is als een coax

Nieuw motortje maandag besteld bij NE shop, en vandaag al binnen. Goede service!
Hij heeft nog nooit zo fijn gevlogen. Was dus al veel langer wat aan de hand.

Back