Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

Het best kan je opstijgen door ff traag optoeren en dan een flinke stoot gas te geven, normaal zou hij dan tamelijk recht moeten opstijgen ..

Dan zou het euvel maar zo in die mainshaft kunnen zitten, die verbindingsstukjes gaan er wel heel erg makkelijk vanaf...

Maar ik ben even heen en weer aan het mailen met de verkoper. Kan hem namelijk opsturen, maar aangezien hij wel eens "gecrashed" is (zichtbaar aan scheur canopy) wil ik eerst even zeker weten dat de verdeler van de verkopende winkel het dan niet meteen op "onjuiste behandeling" gooit...

We shall see!

Ja de syma is zowat de stabielste helikopter die er is : wij gebruiken die ook als ventilator boven het bed, en mijn vrouw als haardroger terwijl ze TV kijkt, als het nieuws gedaan is, is haar haar droog. Met mijn grotere CP heli doe ik het gras af. Kwestie van het nuttige aan het aangename te koppelen....

OK, ik dacht eerst dat je de as bedoelde maar het ging dus om de rotorkop.

Yep, Nine Eagles heeft de as met kop onder de noemer "Main Shaft Set" als spare part beschikbaar gesteld. Ik vervang dan alleen de kop, minder werk, en dat is het enige wat nodig is.

Ik denk dat ik de heli deze week maar retour stuur naar de verkoper. Hij wilt hem graag nakijken/afstellen voor me en indien nodig terugsturen naar zijn leverancier. Erg netjes vind ik op zich!!

Ga er wel even de metal swash en de xtreme landings kit vanaf halen denk ik... Stel dat er omgeruild wordt dan zou ik het zonde vinden indien ik deze delen kwijt ben...

@bovenstaande
Ben ik het totaal niet mee eens...!
Tuurlijk, er kan van alles stuk gaan...ook bij mij is dit het geval (tailboom, landings kit, canopy en flybar) maar ik laat alles uit het verre oosten kopen en heb nu voor circa 2 tientjes bijna alles op voorraad.

Maar de heli is natuurlijk is natuurlijk geheel afhankelijk van de persoon die de zender in handen heeft....en iedere schade was dan ook geheel mijn fout...

Mbt het tegensturen: goed trimmen.
En ja, soms moet je compenseren maar ik gok dat dit "normaal" is.

Voor de rest is het een super heli om (buiten) mee te vliegen en ik denk voor mij een prima mogelijkheid om te oefenen voor de volgende stap (een micro CP).
Hallo beste,
Jij gokt dat het tegensturen normaal is,en dat is het ook,tenminste bij de Nine Eagles Solo Pro.Ik vlieg met walkera cb100,walkera Ufly,Blade 120 sr en KDS 450s en geen van deze helicopters hebben dit vervelende tegensturen.
Ik wil je ook verwittigen dat de Nine Eagles Solo Pro absoluut geen goede voorbereiding is om met een CP te beginnen.Als je dat echt verwacht ga je toch serieus verschieten.

Gr Raymond

Hallo beste,
Jij gokt dat het tegensturen normaal is,en dat is het ook,tenminste bij de Nine Eagles Solo Pro.Ik vlieg met walkera cb100,walkera Ufly,Blade 120 sr en KDS 450s en geen van deze helicopters hebben dit vervelende tegensturen.
Ik wil je ook verwittigen dat de Nine Eagles Solo Pro absoluut geen goede voorbereiding is om met een CP te beginnen.Als je dat echt verwacht ga je toch serieus verschieten.

Gr Raymond

Hee Raymond :p
(Ken je mij nog???)
Wat hebben jullie in België toch een fraai taalgebruik: verwittigen en verschieten ...

Nog gelukt met de 'extra massage, ivm het flink overschrijden van het jaarlijke budget' ? (op dat andere forum !)

Ik rommel nog steeds wat aan met Esky (niemand wil het hebben :D, dus kun je er érg goedkoop aankomen; blijf "nen ollander" hè), maar goed wél veel plezier van, en daar is een hobby toch voor???

Voo wat betreft de Solo Pro: het tegensturen schijnt inderdaad een naar kwaaltje te zijn. Ik heb de Bravo SX (is bijna dezelfde maar dan met een schaalrompje), en deze heeft dat "effect" niet, tenminste mét rompje. Heb hem ook 'naakt gevlogen' en dan doet hij dat ook. Waardeloos is dat :(

En degene aan wie jij het berichtje hebt gericht (Cremerhm), heeft al een Esky King V3 (gehad :cool:), dus hij weet wél waarover hij praat.

Groet,
Robbie

Ik wil je ook verwittigen dat de Nine Eagles Solo Pro absoluut geen goede voorbereiding is om met een CP te beginnen.

Wat is dat nu voor een uitspraak.. Met een solo pro kan je je prima voorbereiden op het echte werk ;) Ik heb het ook met een solo pro geleerd en ik kon van de eerste vlucht met een cp al 30 sec aan een stuk hoveren op 75cm hoogte.

De stap tussen een zelf stabiliserende heli als de Solo Pro en een CP is vrij groot. Maar het kan je wel laten wennen aan de stick setup van mode 1 of 2 en orientatie. En sommigen maken die stap makkelijker, er zijn zelfs mensen die direct met een grote CP beginnen, en daar nog vrij goed mee wegkomen.

Met een solo pro kan je je prima voorbereiden op het echte werk

Dat ligt er maar aan wat je beschouwd als 'het echte werk' ;)
Je kunt er zonder schade goed mee leren 'welke stick wat doet' maar het continu onder controle houden, dus continu moeten sturen om hem überhaupt maar in de lucht te houden leer je er niet mee...
Als je bij een Solo Pro (of om het even welke zelfstabiliserende helikopter) het 'even niet meer weet': sticks los, en hij hangt weer stabiel :cool:. Doe je dat bij een niet-zelf-stabiliserende helikopter: :murder:

Groet,
Robbie

Ik bedoelde eerder de combinatie 'solo pro + simulator', was wat onduidelijk van mij. Je leert heel erg veel met een simulator, en maakt de stap van solo pro naar CP veel kleiner.

Hallo
Wat mijn reactie betreft over de Solo Pro.Ik bedoel maar dat wanneer je met een Solo Pro goed kan vliegen moet je niet verwachten dat een je met een CP wat meer kan dan weten hoe de sticks te gebruiken.Het eerste wat je moet leren bij een CP is hoveren,en laat dat nou net iets zijn wat de NE vanzelf doet,je kan verdorie de zender op de grond leggen,even je de neus snuiten en hem weer oprapen.Bij een CP 450 moet je zelfs niet proberen even aan je neus te wrijven want dan hangt hij er al niet meer.
@ hey Jelleeee,
ja je was wel het belangrijkste van de combinatie vergeten hee.Een goede simulator is 10 keer beter om te leren dan een Nine Eagles.Maar zelfs dan nog is de eerste keer met een CP van de grond gaan een heel grote stap na de NE.

Groetjes,
Raymond

@ hey Jelleeee,
ja je was wel het belangrijkste van de combinatie vergeten hee.Een goede simulator is 10 keer beter om te leren dan een Nine Eagles.Maar zelfs dan nog is de eerste keer met een CP van de grond gaan een heel grote stap na de NE.

Groetjes,
Raymond

Hangt ervan af hoelang je met de sim geoefent hebt. Ik had een solo pro gekocht in december 2010, met nieuwjaar een sim gekregen en dan ben ik tot de zomer blijven oefenen op de sim en soms eens met de solo pro. En toen ik dan in de zomer een CP kocht, kon ik direct van de eerste lipo al prima hoveren.

Natuurlijk heeft dat wel te maken met men leeftijd en dat ik eerst zolang op de sim geoefent heb. (was gewoon omdat ik gewacht had totdat het vliegseizoen weer begon)

Maar volgens mij moet het lukken om na een maand te hebben geoefent met 'sim+solo pro', de overstap te maken naar CP. Maar dat hangt van persoon tot persoon af.

Grt,
Jelle

Zojuist een mail ontvangen van de verkoper, hij had wat verkeerde afstellingen geconstateerd, een verbogen link van servo naar swash en een defect aan de originele swash.

Hij heeft eea gerepareerd en stuurt nu het geheel zonder kosten retour!

Ook al is het eigenlijk niet toegestaan, deze mate van klantvriendelijkheid wil ik toch met naam benoemen, dus bij deze: Serge van albatros.ws nogmaals mijn dank voor alle geduld en hulp!!

...de verkoper, hij had wat verkeerde afstellingen geconstateerd, een verbogen link van servo naar swash en een defect aan de originele swash.

Weet je ook wat er precies niet juist was afgesteld, en wat er defect was aan de originele swashplate?

Hij heeft eea gerepareerd en stuurt nu het geheel zonder kosten retour!

Is inderdaad erg netjes!
Kunnen sommige zaken nog wel een voorbeeld aan nemen !

Groet,
Robbie

Vraagje (waar ik het antwoord denk ik al op weet...)

Via marktplaats wat onderdelen gekocht (en een complete heli die super werkt). Bij die onderdelen zaten ook 2 "halve heli's", d.w.z de receiver met nog wat onderdelen.

1: van die 2 doet helemaal niets als ik de lipo aansluit... Receiver dood?

2: bij de andere begint de startmotor meteen te draaien als ik de lipo aansluit, ook als ik een andere tail monteer. Receiver ook dood??

Had gehoopt buiten de complete set ook een receiver "op voorraad" te krijgen uit de ondelen, zit dat er nog in denken jullie?

Ook al is het eigenlijk niet toegestaan, deze mate van klantvriendelijkheid wil ik toch met naam benoemen, dus bij deze: Serge van albatros.ws nogmaals mijn dank voor alle geduld en hulp!!

Ik ga daar ook altijd ;) Mijn lader komt daar vandaan en ook nog wat kleine spullen. En ze zijn meestal wel vriendelijk ;)

Vraagje (waar ik het antwoord denk ik al op weet...)

Via marktplaats wat onderdelen gekocht (en een complete heli die super werkt). Bij die onderdelen zaten ook 2 "halve heli's", d.w.z de receiver met nog wat onderdelen.

1: van die 2 doet helemaal niets als ik de lipo aansluit... Receiver dood?

2: bij de andere begint de startmotor meteen te draaien als ik de lipo aansluit, ook als ik een andere tail monteer. Receiver ook dood??

Had gehoopt buiten de complete set ook een receiver "op voorraad" te krijgen uit de ondelen, zit dat er nog in denken jullie?

Bij print 1 kun je controleren of er wel spanning op de B+ en B- punten op de print staat, als je de lipo aansluit. Het kan ook een kabelbreukje zijn.

Een staartmotor die meteen gaat draaien betekent dat de transistor van de staartmotor ESC defect is. Die is wel te vervangen, als je ervaring hebt met SMD solderen, en een vervangende transistor kan vinden.

Ok, dan moet ik ff iemand vinden die me kan helpen met punt 1..ik heb daar zelf de materialen niet voor.

Punt 2 gaat hem al hélemaal niet worden ;-) da ken ik nie ...

Dank voor de snelle reactie!
Al met al toch een goede koop gedaan, buiten de volledig werkende heli (in gift box) heb ik nu hoopjes spares!

Back