nine eagles solo pro ( fabrieksfout of niet )

• Topicstarter Topicstarter beer75
  • Startdatum Startdatum
B

beer75

Guest
full

gisteren heb ik deze heli nieuw gekocht,ik helemaal happy :) dus ik was er helemaal klaar voor.dus vliegen maar .
niet dus hij stijgt niet op ik dus balen wat is er aan de hand,na even zoeken zie ik het.
zie foto

en heb natuurlijk de winkel gemaild en die vertelden mij dat de heli na gekeken word voor de verkoop,en wat nu ?
is dit een fabrieks fout want zo een kabeltje gaat niet zo ineens kapot zat misschiel al wat los

hoor graag u mening en tips

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug naar de winkel of voorzichtig proberen te solderen.
Foto is niet erg duidelijk maar ik vermoed dat je motor draadje los zit?

Ik heb reactie van de winkel.
Die zegt dat ze hem voor verkoop altijd alles eerst testen en dat er niks mis mee was.

Ik wil er mee gaan vliegen en hij werkt niet. Na een tijdje zoeken de oorzaak gevonden wat onder de kap zit en niks kan het raken of erbij in de buurt komen. Dus dat word een welles niettes spelletje. Snap je wat ik bedoel?

En de winkel zegt erbij dat we het aan kunnen bieden voor rearatie bij hen.

Dat klinkt bij mij van we reparen het wel voor u tegen betaling .

ik ga er gewoon dinsdag heen en als ze gewoon tegen betaling willen repareren,zou ik wel zeggen dat ik dit als klant niet happy mee ben.
want hoe wil ik nou in godsnaam bewijzen dat het niet door mij komt,of dat het een fabrieksfout is

ik ga er gewoon dinsdag heen en als ze gewoon tegen betaling willen repareren,zou ik wel zeggen dat ik dit als klant niet happy mee ben.
want hoe wil ik nou in godsnaam bewijzen dat het niet door mij komt,of dat het een fabrieksfout is

Een beetje winkelier heeft vertrouwen in zijn klanten.
Vertel gewoon vanaf dat je de winkel verlaten hebt, wat je gedaan hebt (met de heli)
Beschrijf je stappen vanaf dat je hem uit de doos haalde, tot het mislukken van vliegen.
Wanneer je dit doet, kan de winkelier eigenlijk niet anders dan toegeven dat je aanspraak kan maken op de garantie.

Vriendelijke groet.

Dat is omgekeerde wereld! Je recht als consument (wettelijk dus) is dat de winkel moet bewijzen dat hij het zonder defect heeft geleverd. En dus niet dat jij als klant moet gaan aantonen dat je het niet stuk hebt gemaakt.

Succes! En probeer hem hierop te wijzen. Als hij z'n poot stijf houdt dan is het een slechte verkoper/winkel!

Was het trouwens een internet-aankoop (en dus levering per post)? In dat geval kun je de hele boel omzeilen door de koop te ontbinden volgens de wettelijke bedenktijd bij aankoop op afstand. Je mag dan van je aankoop afzien zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen (even uit mijn hoofd).

Kortom je rechten staan langs alle kanten aan jouw kant. Alleen.... nu de uitoefening nog... Dat is vaak het probleem.

Maar vaak eerst proberen om met praten de boel op te lossen, alvorens formeel te worden.

zie hier de mail die ik kreeg als reactie en vooral dat met die !! uit de doos met andere woorden wij hebben gelijk en ik moet het maar aantonen

Beste Canton,,

Onze producten kunnen alleen geruild worden als ze echt ongebruikt zijn.
Verder worden alle producten van te voren getest als ze bij ons binnen komen.
Als er defecten tussen zitten gaan ze meteen terug naar de leverancier

Deze solo-pro heeft nu een defect opgelopen door wat voor reden dan ook.
De motor heeft een stekkertje die op de print zit aangesloten die kan er in en er uit.
Als de motordraad ergens bij de motor stuk is gegaan,
Kan dit niet zomaar gebeuren.

En hij komt al helemaal niet zo uit de doos !!!!!!!

Je zou hem kunnen aanbieden voor reparatie bij ons.

wat moet ik nu hiervan denken want ik weet het niet meer

ps:heb het in de winkel gekocht

Ik zou er zoals je al melden persoonlijk heen gaan !
had je dat al gedaan ?

Zo blijf je heen en weer mailen...

Voor ongeveer €11,- heb je een nieuw motortje.
Als de winkelier moeilijk blijft doen, eens informeren wat hij voor reparatie rekent.
Waarschijnlijk besteld hij een nieuw motortje en zet dat erin en rekent jouw het dubbele.
Ik heb eens bij mijn solo pro gekeken, maar ik zou niet weten hoe ik dat draadje met bijvoorbeeld een crash stuk zou krijgen.
En de man kan mij nog meer vertellen, maar je gaat mij niet wijs maken dat hij alles wat hij binnen krijgt eerst test. Al de vliegtuigen, auto's, heli's enzovoort. Daar heb je een dagtaak aan.

Zeer onklantvriendelijke mail, als je het mij vraagt! Echt vanuit de verkoper gedacht, en niet vanuit de klant. En dat zegt iemand die ook in de verkoop zit.

Maar staat op dat bonnetje dan ook niks over garantie?
Niet ergens heel klein.

Op het bonnetje hoeft niks over garantie te staan want dit is wettelijk geregeld. Zelfs als er op het bonnetje "garantie tot de deur" staat ;)...

Ik ben benieuwd naar de afloop. Ik hoop het beste.

Back