Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
In de winkel een Solo gekocht, en deze werd even uitgeprobeerd eerst. Ik zei nog (niet slim) dat de zender van mijn Bravo III in tweemaal aangaat. En jawel, deze ook. "komt vaker voor meneer, anders even de batterijen heen en weer rollen" (:confused:) Dacht zelfs toen even dat het zo hoort, dat je deze niet per ongeluk aanzet, een feature dus ;)

Misschien toevallig maar ik had ook een Solo gehaald bij Quartel die niet helemaal jovel was, heb er een beetje raar gevoel aan over gehouden. Maar ik ging er vanuit dat het gewoon een maandagmorgen ding was. Heb er nog een besteld bij ampmodel die probleemloos werkt.

In de winkel een Solo gekocht, en deze werd even uitgeprobeerd eerst. Ik zei nog (niet slim) dat de zender van mijn Bravo III in tweemaal aangaat. En jawel, deze ook. "komt vaker voor meneer, anders even de batterijen heen en weer rollen" (:confused:) Dacht zelfs toen even dat het zo hoort, dat je deze niet per ongeluk aanzet, een feature dus ;)

Ik heb er op RCGroups nog nooit een vraag over gehad, of iemand dit horen melden, alleen hier. Misschien moet ik daar maar eens een poll openen, en vragen of anderen dit ook herkennen. Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien, op 4 verschillende zenders die ik heb (Solo/Bravo SX/Solo Pro en Tracer 60)

Ik zou ook niet weten waarom er een beveiliging tegen het per ongeluk aanzetten van de zender zou moeten zijn. Wat kan er dan gebeuren als je de zender aanzet zonder dat het je bedoeling was? Je heli vliegt dan niet ineens weg, want die zet je pas aan nadat je de zender aan hebt gezet. Ik zou zo'n verklaring niet accepteren van een verkoper, zeker niet met de uitleg dat de batterijen misschien slecht contact maken. Leuk als dat tijdens de vlucht gebeurt, dat kan dan immers ook. Ligt je heli 2 tellen later op de grond...

Als ze in de winkel weten dat het vaker voorkomt, en desondanks gewoon een niet 100% product verkopen, met zo'n advies, dan krijg ik de kriebels. Als de zender na jaren gebruik wat moeite heeft op te starten, ok, maar nieuw moet ie gewoon aan gaan als de schakelaar omgezet wordt. Ik blijf het een raar verhaal vinden voor een verkoper. Als je in de showroom een nieuwe auto start, en hij slaat pas na een paar keer aan, dan zegt de verkoper hopelijk niet dat dit de gewoonste zaak van de wereld is, want dan rent de klant meteen naar buiten, denk ik... :yes:

Ik heb ook van de winkels waar ik de Solo en Bravo III heb gekocht geen goed gevoel aan over gehouden. En ik was toen ook nog helemaal nieuw in het 4 kanaals helikopter wereldje. Nu zal ik de Solo daar laten liggen, en niks meer bestellen in de winkel waar ik de Bravo III heb gekocht. Maar goed, zo wordt men wijzer ;)

Als ik dan hoor dat ze het normaal vinden dat je een zender 2 keer aan moet zetten voordat hij werkt, klinkt mij dat als "we weten dat er een probleem is, maar willen/kunnen er niets aan doen, dus zeggen we dat het zo hoort..."

Weer een duidelijk voorbeeld van "zoek het maar uit" na de verkoop.

Ik vind het jammer dat service voor veel bedrijven steeds minder belangrijk wordt.

Service ?? Wasdah ??

Voor heel veel bedrijven ben je nauwelijks meer dan een wandelende portemonnee ;) en teststation (hebben ze al vast aan je verdiend, en mag jij uitzoeken hoe goed [slecht] hun produkten zijn...:mad: )

Groet,
Robbie

Als je in de showroom een nieuwe auto start, en hij slaat pas na een paar keer aan, dan zegt de verkoper hopelijk niet dat dit de gewoonste zaak van de wereld is, want dan rent de klant meteen naar buiten, denk ik... :yes:

Da's een goede vergelijking.

Misschien komt dat omdat de auto meer een statussymbool is wat goed moet functioneren en geen hobby?

Plus er gelden natuurlijk veel meer regels voor openbare voertuigen zoals inderdaad de auto.

Denk ik?

Da's een goede vergelijking.

Misschien komt dat omdat de auto meer een statussymbool is wat goed moet functioneren en geen hobby?

Plus er gelden natuurlijk veel meer regels voor openbare voertuigen zoals inderdaad de auto.

Denk ik?

Een auto is ook veel duurder natuurlijk, laten we dan een mobieltje nemen, bij een nieuwe ga je het ook niet accepteren dat je hem een paar keer aan moet zetten voordat hij echt aan gaat...

Maar misschien dwalen we nu wel steeds verder af van het hoofdonderwerp...

En om dat hoofdonderwerp maar weer even van wat extra informatie te voorzien: ik heb enkele weken geleden twee solo pro's gekocht (één voor een vriend). Ik heb er inmiddels al vrij veel mee gevlogen.

De 'schade' tot nu toe:
- na de eerste vlucht wilde één van de servo's niet meer reageren op de zender; subtrimmen was ook niet mogelijk (maar het servo'tje zelf bewoog wel tijdens heli-initialisatie); complete heli mogen ruilen
- het onderstel; na een paar keer lijmen het stevigere xtreme onderstel gekocht (niet stuk gegaan tot nu toe)
- de canopy; meerdere gaten/barsten
- de tail; gescheurd, maar met plakband erop doet 'ie het nog prima
- de tailrotor
- de main shaft, bevestigingspuntjes die de wieken in gaan afgebroken; gerepareerd door een gaatje van 2mm te boren en een tandenstoker als vervanging te gebruiken
- flybar verbogen; teruggebogen ;)

De andere solo pro heeft een zender die inderdaad (net als anderen aangeven) soms moeilijk aan gaat.

Verder vliegt 't super! Vooral buiten is het erg lachen, maar vooral lastig als er ook maar een beetje wind staat.

Inmiddels de gyro aangepast zodat 'ie sneller roteert. Heb nu wel bij het verhogen van de throttle dat de heli een beetje roteert, terwijl dat niet gebeurt bij een stabiele hover (dus de trim lijkt goed). Enig idee of daar nog iets aan te doen is?

En om dat hoofdonderwerp maar weer even van wat extra informatie te voorzien: ik heb enkele weken geleden twee solo pro's gekocht (één voor een vriend). Ik heb er inmiddels al vrij veel mee gevlogen.

De 'schade' tot nu toe:
- na de eerste vlucht wilde één van de servo's niet meer reageren op de zender; subtrimmen was ook niet mogelijk (maar het servo'tje zelf bewoog wel tijdens heli-initialisatie); complete heli mogen ruilen
- het onderstel; na een paar keer lijmen het stevigere xtreme onderstel gekocht (niet stuk gegaan tot nu toe)
- de canopy; meerdere gaten/barsten
- de tail; gescheurd, maar met plakband erop doet 'ie het nog prima
- de tailrotor
- de main shaft, bevestigingspuntjes die de wieken in gaan afgebroken; gerepareerd door een gaatje van 2mm te boren en een tandenstoker als vervanging te gebruiken
- flybar verbogen; teruggebogen ;)

De andere solo pro heeft een zender die inderdaad (net als anderen aangeven) soms moeilijk aan gaat.

Verder vliegt 't super! Vooral buiten is het erg lachen, maar vooral lastig als er ook maar een beetje wind staat.

Inmiddels de gyro aangepast zodat 'ie sneller roteert. Heb nu wel bij het verhogen van de throttle dat de heli een beetje roteert, terwijl dat niet gebeurt bij een stabiele hover (dus de trim lijkt goed). Enig idee of daar nog iets aan te doen is?

Ik ben benieuwd waar de Solo Pro met de soms weigerende zender vandaan komt. Misschien kunnen we de bron bepalen.

Wat betreft de staart, dat die nu minder strak blijft na aanpassen van de gyro, dat hoort zo. De gyro werkt nu minder "agressief" en grijpt later in. Zet je hem nog verder naar beneden, dan ga je zelfs in hover problemen krijgen. Hooguit dat je met een Bravo SX staartmotor er wat minder last van hebt, die is net wat feller.

Ik ben benieuwd waar de Solo Pro met de soms weigerende zender vandaan komt. Misschien kunnen we de bron bepalen.

Wat betreft de staart, dat die nu minder strak blijft na aanpassen van de gyro, dat hoort zo. De gyro werkt nu minder "agressief" en grijpt later in. Zet je hem nog verder naar beneden, dan ga je zelfs in hover problemen krijgen. Hooguit dat je met een Bravo SX staartmotor er wat minder last van hebt, die is net wat feller.

Ik heb de solo pro's hier vandaan: Welkom | Hobby Trade . Overigens ben ik verder prima tevreden over de service/advies die de winkel heeft geleverd.

En inderdaad, ik heb de gyro een klein beetje agressiever gezet, en nu gaat de staart minder snel bewegen als ik gas geef.

Overigens heb ik soms wat moeite om snel vooruit te vliegen; zijn daar nog truukjes voor? Ik weet dat het helpt om een beetje naar rechts te roteren, maar is er verder qua trimming nog iets aan te passen om de heli sneller vooruit te laten vliegen?

Ik heb de solo pro's hier vandaan: Welkom | Hobby Trade . Overigens ben ik verder prima tevreden over de service/advies die de winkel heeft geleverd.

En inderdaad, ik heb de gyro een klein beetje agressiever gezet, en nu gaat de staart minder snel bewegen als ik gas geef.

Overigens heb ik soms wat moeite om snel vooruit te vliegen; zijn daar nog truukjes voor? Ik weet dat het helpt om een beetje naar rechts te roteren, maar is er verder qua trimming nog iets aan te passen om de heli sneller vooruit te laten vliegen?

Een stootje gas op het moment dat je de stick naar voren duwt wil wel eens helpen om de heli meer voorover te laten kantelen.

Een zwaardere lipo helpt ook, bijv de 150 mAh "OEM' van Hobby King.

Zo te lezen zijn dit nu al 4 verschillende locaties (winkels) in NL, bij 3 verschillende modellen. Is er niet een vaste importeur die distribueert over NL?

Dat was wel zo, maar er zijn tegenwoordig meer importkanalen. Maar misschien zit het daar wel niet in, maar in de uitvoering. De meeste van mijn NE heli's zijn "Deluxe" kits, dus met koffer. Daarin zit de heli in zacht schuim, ipv in dat witte piepschuim. Misschien vangt dat schokken tijdens het transport van China naar hier beter op, waardoor er minder gebreken zijn?

Dat was wel zo, maar er zijn tegenwoordig meer importkanalen. Maar misschien zit het daar wel niet in, maar in de uitvoering. De meeste van mijn NE heli's zijn "Deluxe" kits, dus met koffer. Daarin zit de heli in zacht schuim, ipv in dat witte piepschuim. Misschien vangt dat schokken tijdens het transport van China naar hier beter op, waardoor er minder gebreken zijn?

Eén van de (duplo-on ;) ) zenders van mij (Bravo III) zat in een "deluxe" koffertje.

Omdat het regent en ik me verveel maar een setje bladen besteld voor de Solo Pro (Xtreme Blade, White / Hex) Ben benieuwd of het nog verschil maakt.
Dat is toch wel een geldige reden vond ik ;)

XNE009-W2_MED.jpg

Back