Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

  1. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Weet je dat er 2 standen op de zender zitten. Beginners en gevorderden.
     
  2. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Haha, ook heel erg belangrijk:D
     
  3. de79

    de79

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    103
    Dat is dus een van de dingen die ik wel weet :D

    Juist nog eens geprobeerd (binnen) hooveren, vol vooruit en na een meter vol vooruit blijft ie bijna hangen
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Kijk eens naar de uitslag van de elevator servo, hoe ver die beweegt als je de stick naar voren duwt, en hoever als je hem naar achteren duwt.

    Als je trim erg ver uit het midden staat, kan het zijn dat er weinig uitslag in 1 richting over blijft. Het kan ook zijn dat je ontvanger niet goed vast zit, en wat op en neer kan schuiven. En kijk ook eens naar het ringetje met schroef, net onder de swash. Soms scheurt dat ringetje iets in, waardoor de hele rotoras wat op en neer kan schuiven, en dat kost je ook uitslag.
     
  5. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Leuke OP :)

    Mijn intresse in deze hobby is begonnen zo'n 1,5 week terug.
    Begin van deze maand had ik uit China een 3 channel mini RC coax besteld.

    Ik heb er een week mee gevlogen, en had m al helemaal onder de knie.

    Daarna dacht ik, ik vindt dit echt grappig, ik moet een moeilijkere heli hebben, 4 channel, om later over te stappen naar een 4 channel FP voor buiten.

    Nu heb ik dus een E-sky Lama V3. Na wat afstellen vliegt hij nu stabiel, en ben van plan hier eerst een jaartje mee te gaan vliegen.
     
  6. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    De Robbe uitvoering heeft volgens mij nooit de "getune-de" hoofdas gekregen. De twee pinnen die de linkages geleiden staan dus niet offset, maar precies haaks op de hoofdas waardoor deze veel sneller breken of scheuren dan bij V2 hoofdas van Nine Eagles zelf.
    Als een van die pinnen gescheurd, gebroken of verbogen is krijg je ook exact het probleem wat jij hebt. Check dat ook ff dus....
     
  7. raymond 2

    raymond 2

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Belgie-lanaken
    Vergeet het maar,dat hou jij nooit een jaar vol.Hoogstens een paar maanden en dan ben je hem zat en wil je minstens naar een FP om die ook weer zat te zijn na een tijdje.En dan ben je rijp voor het echte werk.;)

    Gr Raymond
     
  8. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Haha, je hebt wel gelijk, ik zit nu al te kijken naar andere heli's terwijl ik er nu geen geld voor heb :p

    Mijn vraagje is alleen is een 6 channel veel moeilijker dan een 4 channel? Is het goed als ik van 4 ch coax naar 6 ch FP ga, of eerst 4 ch FP?

    Niet dat ik er nu een aan ga schaffen, maar is wel handig als ik het nu vast weet :). Ik ga zo weer ff 2 accu's vliegen!
     
  9. TimT

    TimT

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Borne (overijssel)
    Een FP is een 4 channel. Een CP (collective pitch) is 6 kanaals en inderdaad moeilijker te vliegen.
    Er zijn (voor zover ik weet) geen 6 kanaals FP helis
     
  10. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Ok, bedankt voor de info :)
     
  11. de79

    de79

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    103

    Ken dat ja, ben zelf was een week of 3 ah vliegen. Was ook eerst van plan een coaxiaal te kopen. Hebben ze mij uit mijn hoofd kunnen praten. Ben ik nu blij voor. Ik had me ook voorgenomen met deze robbe minstens een jaartje te vliegen. Ben eens benieuwd als ik dat haal......... Ben nu al aan het dromen over de volgende(n) :)
     
  12. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Is CP nu veel moeilijker dan een FP? Of maakt dit niet uit.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dat ligt er een beetje aan. De FP uit dit topic is zelfstabiliserend, dus laat de sticks los, en de heli komt terug in hover, als je tenminste genoeg hoogte houdt. De meeste CP heli's zullen dit niet doen. Voor zover ik weet heeft alleen de Walkera Genius CP een zogenaamde 6-as gyro, die wel de heli stabiel blijft houden.
     
  14. raymond 2

    raymond 2

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Belgie-lanaken
    Het ligt er aan welke type van flybar je hebt.De meeste FP modellen hebben een 45 graden Flybar en zijn daardoor makkelijk te vliegen.Geen enkele FP met 45 graden flybar vliegt ook maar een beetje als een CP.Dus totaal niet vergelijkbaar.Het enige wat je een beetje leert is de stick beweging.Zelf nose-in met zo'n 45 graden flybar is in niets vergelijkbaar met CP.Een Walkera Ufly FP bv heeft een 90 graden flybar en is daardoor wel vergelijkbaar en in het begin heel moeilijk te controleren,zelf zo lastig dat sommige hem moeilijker vinden dan een CP.Maar een maal onder de knie een super overstap model naar CP.

    Gr Raymond
     
  15. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Welk model is dan de beste overstap vanaf een Lama V3?
     
  16. raymond 2

    raymond 2

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Belgie-lanaken
    Ik zou voor de Nine Egles Solo Pro 328 gaan.Niet te duur,niet te klein of te groot,kan toch ook wel buiten met weinig wind en ik kan je verzekeren dat op volle snelheid een veldje van 40x 40 meter niet te groot is.Maar rustig in de tuin en landen tussen de soep en de patatten in de keuken kan ook.Een LRP Spin chopper lijkt mij ook wel wat,is wat groter,duurder en heviger maar waarschijnlijk ook wat beter voor buiten.Maar de beste FP om over te gaan naar een CP is volgens mij en vele anderen nog steeds de Ufly.Maar die kan je nog altijd daana nemen hee.;-)
    Maarja,er is zo veel keus dat het soms moeilijk is om te kiezen.:confused:;)

    Gr Raymond
     
  17. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Haha, kijk dit is nu een heel bevredigend antwoord, ik zal eens rondkijken :)
     
  18. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Waarschijnlijk kan ik deze week een heli erbij halen, dan haal ik waarschijnlijk de pro 328, deze kan ook buiten met weinig wind? Maar welke kmpu maximaal?
     
  19. raymond 2

    raymond 2

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Belgie-lanaken
    Mijn broer komt af en toe met zijne Pro 328 bij mij thuis vliegen als hij ziet dat men 1 tot 2 bf voorspeld heeft.(Hij heeft geen tuin)Als het dan wat meevalt is het heel goed te doen,maar soms is het wel eens vechten om tegen de wind in vooruit te raken.Ook kan het helpen als je veel bomen in de buurt hebt die wat voor beschutting zorgen,of een groot gebouw,dat is nog beter.
    Hij is dan ook eigenlijk meer geschikt voor in een sporthal,maar als men deze alleen kon verkopen aan mensen die een sporthal ter beschikking hebben zou er niet veel verkocht worden.Ik zelf heb de Blade 120SR,dat is ongeveer het zelfde toestel maar een stuk duurder maar niet echt beter.Integendeel,de Pro 328 kan rustiger binnen en heeft niet het soms wat vervelende schommel effect .

    Gr Raymond
     
  20. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Net met mijn Solo Pro 328 een kleine crash gehad, en nu kunnen de blades helemaal naar beneden, dus dat ze naast de heli hangen, ik heb een idee dat er wat mist.
    Ik zie het al, net onder de blades is de stang geknapt :(

    Net gauw een nieuwe rotorhead besteld, die was geknapt lol.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012

Deel Deze Pagina