Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Is een training gear wellicht niet verstandig om aan te schaffen?
Ik weet niet of deze past?
W43001_03.jpg

Ha,ha, jullie vliegen tenminste nog echt.
Ik crash alleen maar ; gelukkig met de simulator.
Zelfs FMS is moeilijker dan ik had gedacht.
Denk dat ik zelfs met de simulator zo'n trainingsonderstel nodig heb:rolleyes:

Heb trouwens vandaag een Solo (dus niet de Pro) gezien onder de naam Merlin. Zwarte canopy, zelfde besturing er bij.:confused:
Kennelijk worden de Nine Eagle porducten ook onder ander namen verkocht.

Wel mooi dat RcKIX tijd heeft om de ontwikkelingen te volgen en te reageren met tips.
Ben eigenlijk wel benieuwd of het landingsgestel van de Blade MCX of MSR niet onder de Solo Pro past? Misschien met een aanpassing?

Ha,ha, jullie vliegen tenminste nog echt.
Ik crash alleen maar ; gelukkig met de simulator.
Zelfs FMS is moeilijker dan ik had gedacht.
Denk dat ik zelfs met de simulator zo'n trainingsonderstel nodig heb:rolleyes:

Heb trouwens vandaag een Solo (dus niet de Pro) gezien onder de naam Merlin. Zwarte canopy, zelfde besturing er bij.:confused:
Kennelijk worden de Nine Eagle porducten ook onder ander namen verkocht.

Wel mooi dat RcKIX tijd heeft om de ontwikkelingen te volgen en te reageren met tips.
Ben eigenlijk wel benieuwd of het landingsgestel van de Blade MCX of MSR niet onder de Solo Pro past? Misschien met een aanpassing?
Thanx :)
Er zijn inderdaad verschillende firma's die de Nine Eagles heli's onder hun naam verkopen. Ze worden door Nine Eagles zelf dan aangepast aan de wensen van het merk. Voorbeelden van afnemers zijn Hitec, Kysoho, Ripmax, enz..
Betreffende het landingsgestel: dit van de mSR is niet compatibel met de Solo Pro. In de Solo Pro zijn de connectoren geïntegreerd in het landingsgestel zelf en ook de bevestigingspunten liggen verder uit elkaar.

Laatst bewerkt:
Peter,

wees gerust. Ik crashte ook de hele tijd in het begin. naar een uurtje of wat (20+) gaat het een stuk beter..

zware crashes gehad. Vloog al even zonder landingsgestel. Was helemaal afgebroken.. Kleine ruimtes blijven nog moeilijk voor me. Inmiddels zo zwaar beschadigd dat vliegen even niet meer mogelijk is..
Tail motor draait niet hard genoeg meer en start soms helemaal niet meer. Hij begint rondjes te draaien..

nee helaas niet. Had een reserve tailrotor.. geen verschil. Hij draait wel maar niet hard genoeg blijkbaar...

hier nog even het resultaat van de crashes...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Marco,

Hoe is het nu met je Solo Pro?
Heb je kunnen ontdekken wat er kapot is.

Waarschijnlijk een nieuwe staartmotor ; ik zie die echter niet los op de website van rckix, maar gelukkig is de hele tail set (iclusief motor) ook niet echt duur.

Hoop dat hij weer snel kan vliegen!

Ik zal voorlopig maar wat uren maken op de simulator, hopelijk maak ik des te minder brokken wanneer ik met een echt model ga vliegen......

Peter

Na ongeveer 10 accu's leeg gevlogen te hebben met de Solo Pro II moet ik zeggen dat het een leuke heli is om mee te vliegen, vooral als je coaxiaal gewend bent.
Persoonlijk vind ik dat ie het bochten werk goed doet, zelfs in mijn huiskamer.
Wat mij opvalt is, wanneer de accu helemaal vol is, de heli erg snel reageert, naarmate de accu een beetje leeg begint te raken reageert de heli rustiger.
Ik heb 1 pootje van de skid gebroken maar heb hem gelijmt met 2 componentenlijm en het zit weer stevig vast.
Ik moet er wel aan wennen dat ie een beetje schuin hangt tijdens het vliegen maar dit maakt voor het vliegen zelf niets uit.

Al met al een leuke heli waar ik veel plezier aan zal beleleven. :D

Ik heb ook gebroken pootjes :(
Misschien beheers jij de kunst van het landen iets beter....

Ik heb afgelopen zondag bij een indoorvliegen (Alphen) voor het eerst een Solo Pro gezien (een gele, dus de II).
Leuk om te zien in vergelijking met mijn mSR!
Zeker een mooi dingetje en het vliegt zo te zien goed en behoorlijk stabiel!
De eigenaar vliegt doorgaans alleen vliegtuigen, maar het ging hem goed af.

Hoe is het met de Solo Pro vliegers op het forum?
Ik hoor niets meer......

Peter

Laatst bewerkt:
Wel......... mijn skid ligt nu helemaal in stukken, dus moet eerst maar eens eentje bestellen voordat ik weer met de Solo Pro ga vliegen.
Buiten dat kleine probleempje vind ik het nog steeds een hele leuke heli.

Een collega van mij heeft er ook eentje gekocht en die is er ook erg blij mee :D

Na een nieuwe staart en landingsgestel gaat het vliegen inmiddels wel goed. Zie wel op tegen de verzendkosten voor de onderdelen steeds als je wat stuk vliegt. Maar quartel heeft hem ook op voorraad inmiddels, en kan de onderdelen bestellen.. Scheelt weer.

heb wel inmiddels de stap gewaagt naar een cp heli. een HK 450. Komt de komende weken in onderdelen binnen.. Ben erg benieuwd..

Mooi om te horen dat ze niet aan de kant zijn geschoven.

@Marco
Jij hebt de sprong gewaagd naar een 450!:o
Was mijn (oorspronkelijke) plan ook, maar ik durf voorlopig niet ben ik bang.
Ben benieuwd naar je ervaringen....

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb het een beetje druk met werk. Hik zelf ook tegen de verzendkosten aan voor een nieuw landingsgestel... Dus weinig gevlogen de laatste tijd.

@Marco,
een HK450? Heb je de Walkera 4#3b al onder de knie? Ik heb inmiddels twee Solo Pro's gekocht en ze vliegen geweldig! Zes accus (en een beetje secondenlijm bij de hand voor het onderstel) en ik kan uren vliegen. Ik heb bij de bestelling direct diverse skids, motoren, staarten, etc. besteld, maar het meeste zit nog in de doos. Beetje schilderen met autolak van Halfords: net echt! Ik vlieg met de Solo Pro beter dan met de simulator... En zeker beter dan met de 4#3b; dat is me nooit gelukt.
Arjan

In een poging om de skid aan elkaar te smelten met een soldeerbout, heb ik 1 van de tandwieltjes van de servo geraakt (die is nu een aantal tandjes kwijt) :(
Nu moet ik eerst een nieuwe printplaat bestellen want de wieltjes zijn natuurlijk niet los te krijgen :(

Dus even niet vliegen. Zit nu te denken om toch de HM4#3B maar te repareren om toch nog een beetje te kunnen vliegen.

@Marco,
een HK450? Heb je de Walkera 4#3b al onder de knie? Ik heb inmiddels twee Solo Pro's gekocht en ze vliegen geweldig! Zes accus (en een beetje secondenlijm bij de hand voor het onderstel) en ik kan uren vliegen. Ik heb bij de bestelling direct diverse skids, motoren, staarten, etc. besteld, maar het meeste zit nog in de doos. Beetje schilderen met autolak van Halfords: net echt! Ik vlieg met de Solo Pro beter dan met de simulator... En zeker beter dan met de 4#3b; dat is me nooit gelukt.
Arjan

Gaat redelijk, al vind ik dat een cp op de simulator veel fijner vliegt, vandaar de aanschaf van de hk450.. We zien het wel.. Ga gewoon rustig stap voor stap vanaf het begin opnieuw leren vliegen..

Die solo pro II vliegt inderdaad super.. Gaat als een speer door de parkeergarage heen.

Back