Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Wel leuk volgens mij met zo'n haakje klooien. Wat ook leuk is en verdomd lastig is landen op een bierviltje.. Ben je ook wel even zoet mee :)

Landen op een bierviltje met een Pro?
Grapjas, heb je mij ook proberen te laten doen:D

Misschien dat het je 1 x van de 10 gaat lukken, je zit ontzettend te vechten tegen zijn eigen turbelentie. De lucht die de Pro veroorzaakt dicht bij de grond, tafel hetzij iets anders op eenlandingsbaantje van 4 bij 4 is bijna niet te doen. Wanneer je dit wel lukt, wil ik beeld:yes:

haha nou met nog flink wat oefenen moet het vast te doen zijn.
Ga het binnenkort gewoon proberen.

Heel goed oefenen dan:D
Lees bovenstaande bericht van Chow:yes:

ik zou een aantal bierviltjes pakken en hier een landingsbaan van 1x1 maken op de tafel. De Pro zal de viltjes wegblazen:D

Het is mij indrdaad al eens gelukt om op het bierviltje te landen, welliswaar perongeluk, liet hem expres vallen en kwam op het filtje terecht:D

Ik zou zeggen, succes, sterkte en bewaar je geduld 1,2,3,4,5,6,7,8,9
En nog een keer:D:D:D

zo nou landen gaat goed nu ng op het bierviltje. Heb ze vast geplakt op de grond.
Nu eerst weer even wat onderhoud nodig. Mn tailmotor ophangpunt gaat soms los. Maar weer even lijmen. Anders verschuift de tailmotor over de tail. Moet ik telkens bijtrimmen.

Trouwens iemand al ervaring met de mia rompjes?
http://www.micro-flight.com/index.htm

Laatst bewerkt:
Verdorie, gaat het weken goed met vliegen, vlieg ik vandaag zowat alles kapot. Een linkje kwijt , canopy overdwars gescheurd, bolletje van vleugel pivot eraf, onderstel op twee plaatsen kapot en het bevestings punt van het onderstel aan het frame helemaal open. Wat is er gebeurd:
De laatste tijd vlieg ik op stand twee en stijg dan op van het zonnedak van mijn auto, ik vlieg dan een paar rondjes rond de lantaarnpaal op ons pleintje en probeer dan altijd zo te landen dat ik weer in de goede richting sta om weg te vliegen. Kost heel veel moeite om dit iedere keer voor elkaar te krijgen maar blijft leuk.
Stijg ik weer een keer op gaat tie vol achteruit tegen de carport :confused:
Gelukkig heb ik pas zon "onbreekbaar" landinggesteld met nog wat onderdeeltjes. Dus komende week weer maar sleutelen.

Vervelend. Maar waait het ook gewoon niet te hard voor dat ding?? Hier is buiten nu echt niet te vliegen..

Hallo,
Ik heb 12 van deze 1S lipo's liggen.HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 130mah 1S 25~40C Lipo Pack (Kyosho, Eflite, Parkzone Etc)
Weet iemand of deze lipo's passen op een solo pro v2?Ik lees dat de batterijen oem's zijn maar misschien passen mijn lipo's ook?Zou dan misschien ook zo een heli willen kopen.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Standaard passen ze niet, maar als je een speciaal kabeltje op de batterijcontacten van de Solo Pro soldeert, kun je ze wel aansluiten en gebruiken. Qua power zijn de Nanotech 130 lipo's goed geschikt.

Nu heb ik net een Solo pro. Eerste paar lipo's was ik redelijk in staat om de heli stabiel te hooveren, maar dat wil niet meer lukken. Het kan stom toeval zijn, maar het eerste issue leek te gebeuren bij het eerste gebruik van een hobbyking lipo, maar dat zal misschien wel toeval zijn.

De heli komt los van de grond, maar ik dan niet meer te houden. Hij wijkt uit naar links (erger als out of the box, toen was een kleine correctie nodig, werkte prima) en op het moment dat het lijks als of er een stabiel moment is, begint de solo pro om z'n as te draaien.

Verder heb ik 2, of 3 maal vlak achter elkaar mijn trims bij gesteld met de EPA mode, de aileron stond helemaal boven aan z'n as (en dat alleen als de zender aan stond).

Wat me wel opvalt is dat er speling is bij de tailmoter. Ik kan het asje een kleine milimeter bewegen (in/uit de moter). Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat de tailmoter nu al overleden is, of moet ik aan sleutelen aan de gyro instellingen? Of zou er iets fouts in de kop zitten (omdat er soms een niet al te zachte landing was)

Btw... het beestje kan wel heel wat hebben lijkt zo op t eerste gezicht.

Hahaha jij kunnen heel wat hebben maar kunnen wel stuk ben met de derde bezig maar nu lukt het goed :yes::cool:

Valt de Pro ook uit de lucht als die om zijn eigen as begint te draaien?
Dan zou je kunnen denken dat de tailmotor het zo langzamerhand heeft begeven. Over het algemeen kunnen deze Pro's wel een harde laning aan.
Vaak weer rechtop zetten en door vliegen.

Met de EPA mode kun je de gyro's veranderen, niet zozeer trimmen.
Je kan wel weer in de submode trimmen.

Back