nine eagles solo

• Topicstarter Topicstarter bamicopter
  • Startdatum Startdatum
B

bamicopter

Guest
Kan iemand mij vertellen hoe het komt als je de heli met alleen de staartrotor stuurt hij ook gelijk vooruitschiet ( bij rechtsaf ) of achteruitschiet ( bij linksaf )
Op deze manier moet je zoveel tegelijk corrigeren dat je er niet mee kan vliegen.
Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om een Nine Eagles solo pro.
Alle info is welkom want het is allemaal erg nieuw voor mij .
Alvast bedankt.

Dat komt doordat de staartrotor met meer of mindere rpm werkt.
Bij een collective pitche helicopter veranderd de hoek van de staartrotor.

Het is even wennen maar dan zal je ook heerlijk vliegen.

Leuk ding inderdaad, vliegt zonder wind heel goed.

Moet wel zeggen dat ik al twee maal een printplaat en een complete staart heb vervangen omdat hij niet meer werkte (zonder te crashen). Terug sturen naar Hongkong is te duur en bij Nine Eagle zijn ze al maanden op vakantie (geen reactie op 7 emails).

Misschien hebben jullie andere ervaringen met de kwaliteit van dit dingetje.

Groet,
Roy

Roy ik heb dezelfde ervaring,

Gekocht bij Quartel bv Pijnacker, na twee dagen deed hij erg apart;
het duurde even voordat de accu contact maakte. En na twee
vluchten deed hij helemaal niks meer.
Terug naar Quartel, een jonge man hielp mij daar en na wat getest te hebben werd het product omgeruild.

Drie dagen later..
Servo funcioneerde niet meer zoals dat zou moeten. Weer teruggegaan naar Quartel,
waar ik nu door een vrij oude medewerker geholpen werd die mij gelijk vertelde dat ik gecrashed was (!) terwijl dat niet zo is, en dat ik een nieuw printplaatje moest kopen.

Ik vertelde dat ik niet gecrashed was; '' nee dat zeggen ze allemaal '', vertelde de medewerker denigrerend. Zonder de helikopter gezien te hebben (!) wist hij dat er een haarscheurtje op het printplaatje zat.

Ik heb me natuurlijk niet zo laten afschepen. En heb geeist dat er wat aan gedaan werd. Na een discusssie, waarin meneer te kennen gaf dat hij niet over die dingen kon beslissen, terwijl hij zich eerder als leidinggevende had geprofileerd, werd afgesproken dat ik de volgende dag terug zou komen zodat de eigenaar (resp. zoon van de) zou kunnen beslissen.

Volgende dag terug gekomen en alles tot mijn verbazing op een zeer goede manier opgelost. Eigenaar was erg vriendelijk. Ik had naast de helicopter nadrukkelijk onvrede geuit over de bejegening. Hij vertelde mij dat de verkoper z'n dag niet had.

Moraal van het verhaal in 1 week het derde printplaatje op de tweede helikopter gemonteerd; materiaal van de helicoter is zeer fragiel. Maar goed, sindsdien vliegt hij erg goed moet ik zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
wat je betaald voor een heli krijg je ook als kwaliteit me dunkt,
had je bv een Blade MSR gekocht had je meteen een pareltje meegekregen

wat je betaald voor een heli krijg je ook als kwaliteit me dunkt,
had je bv een Blade MSR gekocht had je meteen een pareltje meegekregen

Hm, daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik heb ook een poosje een Nine Eagles gehad (heb hem weer verkocht omdat ik er geen uitdaging meer in vond zitten) en ik heb er ook nooit, maar dan ook nooit problemen mee gehad, terwijl een vriend van mij met een Blade MSR constant staat te kl*ten terwijl hij eigenlijk nooit crasht.

Back