Roy ik heb dezelfde ervaring,
Gekocht bij Quartel bv Pijnacker, na twee dagen deed hij erg apart;
het duurde even voordat de accu contact maakte. En na twee
vluchten deed hij helemaal niks meer.
Terug naar Quartel, een jonge man hielp mij daar en na wat getest te hebben werd het product omgeruild.
Drie dagen later..
Servo funcioneerde niet meer zoals dat zou moeten. Weer teruggegaan naar Quartel,
waar ik nu door een vrij oude medewerker geholpen werd die mij gelijk vertelde dat ik gecrashed was (!) terwijl dat niet zo is, en dat ik een nieuw printplaatje moest kopen.
Ik vertelde dat ik niet gecrashed was; '' nee dat zeggen ze allemaal '', vertelde de medewerker denigrerend. Zonder de helikopter gezien te hebben (!) wist hij dat er een haarscheurtje op het printplaatje zat.
Ik heb me natuurlijk niet zo laten afschepen. En heb geeist dat er wat aan gedaan werd. Na een discusssie, waarin meneer te kennen gaf dat hij niet over die dingen kon beslissen, terwijl hij zich eerder als leidinggevende had geprofileerd, werd afgesproken dat ik de volgende dag terug zou komen zodat de eigenaar (resp. zoon van de) zou kunnen beslissen.
Volgende dag terug gekomen en alles tot mijn verbazing op een zeer goede manier opgelost. Eigenaar was erg vriendelijk. Ik had naast de helicopter nadrukkelijk onvrede geuit over de bejegening. Hij vertelde mij dat de verkoper z'n dag niet had.
Moraal van het verhaal in 1 week het derde printplaatje op de tweede helikopter gemonteerd; materiaal van de helicoter is zeer fragiel. Maar goed, sindsdien vliegt hij erg goed moet ik zeggen.