nitro brandstof

• Topicstarter Topicstarter fred moeijes
  • Startdatum Startdatum
F

fred moeijes

Guest
Beste forum leden,

Net heb ik bij Conrad.nl een leuke of road auto besteld. Maar de brandstof kunnen ze me niet leveren. Weet misschien iemand waar dat verkrijgbaar is????

Over 3 dagen komt de auto aan de deur en dan wil ik natuurlijk de inrijd adviezen van heer Banaan proberen op te volgen. Maar zonder brandstof zal dat niet gaan. Daarom mijn dringende vraag... hoe kom ik daar aan....

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Laatst bewerkt door een moderator:
Euh bij een Modelbouwwinkel langsgaan?

Maar ik denk gezien je post dat het ver rijden is voor je?

Sommige winkeliers verzenden geen brandstoffen via de post....dacht dat Pkracing dat wel deed. Dus dan haal je het daar;)

In de modelbouw winkel bij jou in de buurt hebben ze vast wel Nitro.
Voor de zekerheid kan je ze natuurlijk eerst even bellen.

Weet niet wat voor auto je besteld hebt maar ik denk dat je 16% nodig hebt. ;)

grtz
Rogier

Bedankt voor de reakties. Nu ben ik weer een stapje verder gekomen. Zal nu moeten zoeken naar een modelbouw winkel en die zal wel een stukje van hier zijn. Misschien is het een idee dit te combineren met een bezoekje aan ikea voor de vrouw.

Groetjes en een fijn weekeinde

In Arnhem bij Wentink hebben ze brandstof voor jou. hier is de link: Welkom op de homepage van Wentink Hobby voor modelbouw, radiografisch, racebanen, gereedschap en nog veel meer. www.wentinkhobby.nl
Hier haal ik ook mijn brandstof, succes.;)

Dank je wel ORC. welke brandstof moet ik nu kopen voor het inrijden en welke vooor daarna.

Ik heb gelukkig nog even zitten googelen en heb een leverancier van brandstof gevonden hier 10 minuten vandaan.
Een heel fijn weekeinde en let te wheels rolling

Voor het inlopen moet je 16% Nitro gebruiken.
Het hangt van de motor af wat je daarna eventueel kan overstappen op 20% of meer.

Neem ook wat afterrun olie mee als je toch gaat shoppen. Daar druppel je wat van in de carburator en door het gloeiplug gat. Dit smeert de motor en geeft wat bescherming tegen roest en de zuren die in de brandstof zitten. Draai daarna de motor enkele slagen om de olie te verdelen.

Weet je wat voor motor er in de auto zit die je gaat kopen?

Moeten is er niet bij !
Maar als je de brandstof per liter koopt kan je inderdaad beginnen met een litertje 16%

je kan daarna ook gewoon op 16% blijven rijden, voor de recreatie rijder is dat meer dan genoeg ;). heb zelf ook altijd 16% gereden.

Groeten,

Ruben

Het hangt van de motor af wat je daarna eventueel kan overstappen op 20% of meer.

Neem ook wat afterrun olie mee als je toch gaat shoppen. Daar druppel je wat van in de carburator en door het gloeiplug gat. Dit smeert de motor en geeft wat bescherming tegen roest en de zuren die in de brandstof zitten. Draai daarna de motor enkele slagen om de olie te verdelen.

Ik heb idd een model uitgezocht, na heel veel vergelijken en dat zonder verstand er van hebben dus ook heel veel hoofdpijn. Heb ik een keuze gemaakt met mijn ogen dicht. Gewoon op het geluk. Een kant en klaar model om mee te beginnen komt waarschijnlijk morgen met de selectvracht (DHL) als je een oordeel wilt geven op mijn keuze dan heel graag. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van mijn aankoop vinden.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Kijk op de link en lees eens de specificaaties door. Misschien kunnen jullie me tips geven.
De tip verderop in dit forum over de afterolie is super. Ik wist het al wel van een forum van heer Banaan maar stond er later niet meer bij stil dat ik die ook nodig heb.

Jullie kunnen vandaag op zondag al lekker "scheuren" ik moet nog een paar dagen wachten.
Veel plezier en hopelijk hebben julie net zulk mooi weer als wij hier.

Het gaat worden: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Nitrobox

Dit ook gelezen?
Let op:
Voor het gebruik is de Nitrobox (bestnr. 23 07 99-89) noodzakelijk.

Awel die heb ik ook meebesteld. Evengoed bedankt voor de tip. Maar heb ik dan buiten de brandstof om alles om te kunnen rijden? of mist er nog iets als ik de auto straks heb.

Ik kon het uit de beschrijving niet echt opmaken of de auto dan rijklaar zou zijn. Morgen haal ik nitro 16% en hoop dat als de auto komt ik direct kan rijden. Of moet ik dan eerst nog de accuus opladen voor ik kan rijden??

Je zult in ieder geval eerst de penlites en de accu voor de gloeiplugsteker moeten opladen (als je voor de penlites geen lader hebt, zul je die dus ook nog moeten aanschaffen)
Verder is het raadzaam om in ieder geval de batterijen voor de ontvanger te vervangen door een accupakket. Om deze te kunnen laden heb je dan ook weer een aparte lader nodig.
Overige zaken die ik zo gauw niet zag staan:
- brandstoffilter
- failsafe
- extra gloeipluggen in verschillende gradaties

Verder altijd makkelijk:
- goed setje schroevendraaiers
- goed setje imbusschroevendraaiers
- loctite om losgetrilde schroeven mee te kunnen borgen

Heey ik zag dat je dacht dat je brandstof bij Conrad in boekelo kon halen.

Helaas kan dit niet meer want ik woon ook in Neede en haalde ook mijn brandstof in boekelo.
Maar Conrad zit daar nu niet meer.:(

Dus nu haal ik mijn brandstof altijd bij Bosman in Doesburg is ook vrij dichtbij.:D

Hopelijk kun je hier wat mee,

Voor wie het nog niet wist:

Electronic Store Boekelo

De Conrad Electronic Store in Boekelo is gesloten.

Op 20 januari 2006 heeft de winkel in Boekelo, na 20 jaar, zijn deuren gesloten.

Met een assortiment van 80.000 producten werd het te moeilijk om een goede selectie te maken voor de kleine winkel.

Daarnaast wordt internet een steeds belangrijker medium voor Conrad.
Op deze website kunt u het complete assortiment van 80.000 producten vinden!
Hier vindt u ook als eerste nieuwtjes, tips en speciale aanbiedingen.

Vanaf nu winkelt u bij Conrad dus gemakkelijk vanuit huis en wordt uw bestelling comfortabel thuis afgeleverd!

Heey Cyril slim opgemerkt ben je soms een keer met je keukenkastje voor een dichte deur komen te staan.

Nee ik ben de zoon van Bennie en Vampire de zoon van kees.

ps. Helaas hebben ook wij het micropulling virus opgelopen.;)

Back