ff een komma zeur punt: niet 1 gyro heeft 6 assen.
dat is echt een dingetje wat een chinees verzonnen heeft om beter te lijken dan een ander.
ooit heeft het gestaan voor het erg stabiel kunnen vliegen. maar dat doet het allang niet meer.
in de regel hebben ze gewoon 3 gyro's, die alle drie een eigen as in de gaten houden.
de software interpreteerd dit, en voert daarop wat acties uit.
Qua electronische stabilisatie (estab) heb ik zelf geen beast.
dus qua instellingen hoef je me niets te vragen

maar, dit soort problemen zijn veel voorkomend, zeker in deze tijd waarin de nitro kennis wel eens een beetje verwaterd

zowieso zijn tegenwoordig heel wat estabs niet meer op nitro gemaakt..
jouw probleem is eigenlijk dat de trilling van de heli, de eigen frequentie van de gyro's benaderd.
komt er op neer dat de trilling voor de estab samen gaat vallen met 1 beweging. dat is ongewenst, want dan zal de estab die beweging gaan corrigeren..
maar die beweging is er niet, dat is een trilling.. In jouw geval probeerd de estab blijkbaar de links/rechts beweging van de trilling te corrigeren..
er zal vast een langere uitleg zijn die 100% klopt, maar dit is ff de korte versie.
jouw motor loopt ook iets van 15000 tot 20000 toeren, dus het kan makkelijk dat de estab hier last van heeft.
Soms zie je zelfs dat het probleem erger wordt of juist minder als de afstelling van de motor veranderd.
wat kun je doen?
- uitbalanceren. maar dat is een open deur ;-)
vergeet ook je staartbladen niet.. daar kan ook wel eens wat onbalans uit komen.
- plakkertje onder de estab veranderen.
sinds de electrische golf, wil iedereen maar dunnere en plattere plakkertjes onder de estab doen.
dat werkt bij electro (ook niet altijd), maar voor nitro heb je eigenlijk een lekker dik, fluffy tape nodig.
eigenlijk de ouderwetse futaba gyro plakkers.
is ongeveer 3 a 4 mm dik. eenmaal onder de estab zul je merken dat de estab ook echt een beetje kan bewegen.
ikzelf heb bv onder mijn Vstab sensor een dikke plakker, plaatje ijzer(gewicht) en weer een dikke plakker. En ik heb nog 20 gram lood aan mijn sensor geplakt.
Nu heb ik mijn motor met ontsteking uitgevoerd, dus mijn motor loopt wat "bonkeriger" dan een nitro motor.
Na de ombouw kreeg ik dus ook het probleem dat mn heli heel erg 1 kant op trok.
- gewicht aan de sensor toevoegen. bij beast is dat het hele ding geloof ik..
iets wat zwaar is, gaat minder snel heen en weer bewegen.
geef je het dan ook een beetje ruimte door een dikkere plakker of zelfs plakker/plaatje/plakker, slingert die estab niet meer bij iedere tik mee met de heli.
- draden!!!!!!!
omdat bij beast de stekkers recht in de unit worden gestoken, en er geen losse gyro unit is..
wordt de hele unit ook met de draden meegeslingerd.
heb je een draad strak zitten, kun je onder de unit plakken wat je wil.. maar de unit trilt gewoon met de draad of draden mee.
zorg dat het een beetje kan bewegen.
Vaak is het plakkertje eronder al een verschrikkelijk verschil..
Ik heb ook al eens gehad dat de locatie gewoon niet goed was. toen zat de sensor op mijn staartblok (ding waar de staart de heli in gaat), in dat blok zit ook de torque tube tandwielen.
op dat plekje was het slecht goed te krijgen.. op een gegeven moment de sensor naar de voorkant van de heli verhuist, en alle problemen waren weg..
in jouw geval zou ik eerder de oude unit terug zetten, en daarna de bovenstaande opties proberen.
omdat die oude al grotendeels goed was.. alleen een beetje drift..
goede plakker eronder, misschien zelfs een plaatje.. kan makkelijk dat het dan gewoon goed gaat.