nitro NB16-T

Ik heb toch deze truggy gekocht NB16-T gister met 2 trekjes aan de koord aan de praat gekregen.En deed het goed daarna nog een paar keer.Maar toen kreeg ik m niet meer aan de praat heb van alles geprobeerd.Eerst overtollig nitro weg gehaald want was verzopen gloeiplug nagekeken en de glowstarter goed opgeladen maar doet helemaal niks meer krijg m maar niet gestart.
Hoe kan dat nou hij is nog gloed nieuw en is voor me zoontje zijn verjaardags
cadeau.Wat kan ik het beste doen iemand een idee misschien???

Als je de plug eruit haalt en op de gloei pen zet gloeit deze dan?

Als je accu vol is en hij gloeit niet dan is ie stuk. Nieuwe plug erin en gaan

Ja hij gloeit wel maar ik denk dat me gloei pen half vol was.Ik heb hem nu de hele nacht op zitten laden gaat straks proberen en hopen dat die dan wel start?
En het is een gloed nieuwe wagen.Ik heb gisteren het wezenloos zitten trekken aan de trekkoord en gewoon niet starten.Ik heb het zo gedaan als de beschrijving en van youtube filmpjes dat de nitro eerst naar me carb moet en dan starten.

Nooit wezenloos trekken [emoji6] dan trek je de boek gegarandeerd kapot.

Wat kan er mis:

1 . Lege gloei accu.
2 . Kapotte plug.
3 . Geen brandstof.

Dan ga ik ervan uit dat de naalden onveranderd blijven.

Lees even in het boekje wat de fabrieks instelling is van je naald, deze zou los getrild kunnen zijn. Draai dan de naald in een tel de slagen. Als dit overeen komt teug zetten zoals hij stond. Scheelt het heel veel dan op fabrieksstand zetten.

Kan je de auto nog optillen aan de trekstarter?
Heb je een filter op de carburateur?
Zo niet dan kan eet zand in de motor komen en is het zeer snel gedaan. Dit merk je aan de compressie, het optillen is een May van hoeveel compressie je nog hebt.

Ok ik heb net ff geprobeerd aan de trekkoord de auto op te tillen en dat lukt.
Ik heb een filter in de carb.
En fabriekinstellingen moet ik even opzoeken op internet want staat niet in de handleiding die ik heb.

De NB16 is nou niet bepaald de beste keuze die je kan maken....

Wat beter werkt is in ieder geval het motortje goed warm stoken met een föhn en dan pas proberen te starten. Fabrieksinstellingen zijn handig maar daar start ie waarschijnlijk ook niet meteen op , zet hem maar 1/4 tot 1/2 slag armer dan dat op de HSN en laat de motor dan eerst een poosje stationair lopen.

Daarna zal de motor als het goed is wat makkelijker aanslaan en kan je beginnen met inrijden.
Doe dat inrijden echt met aandacht anders is zo'n klein blokje binnen de korste keren versleten.

Nou ik stuur het wagentje terug want elke keer gaat me trekstarter verot pfff wordt er niet goed van.Krijg hem wel weer in elkaar maar ja om dat elke keer weer in elkaar te zetten is ook een gedoe.En terwijl ik helemaal niet hard trek.
De hele dag bezig geweest op een gegeven moment had ik hem aan de praat en ik remde ff pats gelijk weer uit.En me trekstarter weer los geschoten.Volgens mij kan ik beter een electro auto nemen want dit schiet niet op zo en terwijl ik juist nitro auto,s leuker vindt.

Misschien wat subtieler mee omgaan. Het is maar een 1:16 dus je kunt ook weer niet als een gek aan de trekstarter gaan rukken. Korte bewegingen zouden moeten werken.

Ja net wat ik al zei ik trok er echt niet hard aan.
Anders was het me eigen schuld maar dat is het niet denk dat die te zwak is geweest of zo.Is net 3 dagen geleden dat ik hem heb.

Met een trekstarter moet je korte rukjes geven en niet het hele bereik van het touwtje gebruiken. Ik heb op een paar auto's een trekstarter zitten maar nog nooit 1 kapot getrokken.

M.v.g. Mark

Ok maar dan heb ik nog een vraag?
En dat is namelijk als de truggy gestart is en ik druk me rem in slaat die af!!
Dat doet die elke keer??? gas geven niks aan de hand maar zodra ik maar rem is het gelijk raak wat moet ik doen?

Back