Nitro on-road of off-road????

  • Topicstarter Topicstarter Hidde van der Eijk
  • Startdatum Startdatum
H

Hidde van der Eijk

Guest
hey,

Ik ga binnekort een RC auto kopen :D. Nu was ik eerst van plan om een on-road te kopen, van HPI. Maar later zat ik te denkenm dat een buggy ook wel vet is. Ik woon in een bebost gebied dus. En het lijkt me dat je op een buggy minder snel uitgekeken raakt omdat je meer opties hebt qua racen (beetje jumpen enz)

ik zit nu te twijfelen tussen:

-HPI nitro RS4 3
- of een buggy (weet iemand een goeie?? rond 300 á 400€)

wat zouden jullie doen?

GrZ hidde van der Eijk
 
hallo,

Ik zal dan misschien voor een carson buggy gaan. Daar hoor ik tenminsten goeide dingen over. En ze zijn ook niet zo duur. Als je iets meer uitgeeft dan kan je ook een protech enigma kiezen. Die kost iets minder dan 500 euro. Die vind ik zelf wel iets beter.

mister funnybones
 
hey,

Is het eigenlijk ook goed mogelijk om on-road te rijden met zo'n buggy,
met bijv. on-road banden ofzo??

en wat voor snelheden haalt zo'n buggy met een 2.5 cc motor?

grz hidde
 
Hidde van der Eijk zei:
hey,

Is het eigenlijk ook goed mogelijk om on-road te rijden met zo'n buggy,
met bijv. on-road banden ofzo??

en wat voor snelheden haalt zo'n buggy met een 2.5 cc motor?

grz hidde

hallo,

Met zo,n buggy 2.5 cc motor haal je misschien 50 km/h, maar meestal heeft een buggy een 3.5 cc motor. En dan haal je zo,n 60 km/h.

mister funnybones
 
Als ik you was zou ik een onroad auto van hpi kopen
De hpi nitro rs4 rtr 3 Evo want die die gaat veel sneller dan de Hpi rs4-3


De Nitro RS4-3 EVO is voorzien van:

Van de Pro afgeleide voor en achterwiel ophanging met fixed camber
Vier-Wiel aandrijving geeft maximale grip op iedere ondergrond
Volledige set kogellagers
Sterke HPI T15 ABC motor (2.5cc) met brandstoftank en expansie uitlaat
electrisch ROTO START systeem
Vierwiel onafhankelijk geveerd
Oliegedempte schokbrekers
Aandrijving met cardanas, centrale schijfrem, en differentiëlen voor en achter
Vóórdifferentieel met "limited slip" voor meer tractie bij uit een bocht weg accellereren.
Automatische 2 versnellings bak
2.5 mm paars geanodiseerd aluminium chassis.
HPI Racing wielen en D-compound X-Pattern banden met foam inserts.
Foam Bumper
gespoten, uitgeknipte en bestikkerde body


De Nitro RS4-3 is voorzien van:

Van de Pro afgeleide voor en achterwiel ophanging met fixed camber
Vier-Wiel aandrijving geeft maximale grip op iedere ondergrond
Volledige set kogellagers
Sterke .15E Nitro Star motor (2.5cc) met brandstoftank en expansie uitlaat
Vierwiel onafhankelijk geveerd
Oliegedempte schokbrekers
Aandrijving met cardanas, centrale schijfrem, en differentiëlen voor en achter
2.5 mm paars geanodiseerd aluminium chassis.
HPI Racing wielen en D-compound X-Pattern banden met foam inserts.
Foam Bumper
ongespoten body
 
ik zou voor een 1:8 buggy gaan, ikzelf heb ook een onraod 1:10, maar naar een paar keer heen en weer te zijn gejaagd is het wel leuk geweest en een echt circuit model is het ook weer niet, met een buggy kun je alle kanten op, zand, gras, grind, en met onraod banden kun je nog behoorlijk onraod bashen :lol:
 
HEt is maar wat je leuk vind... Daar moet je zelf voor kiezen.. wij helpen wel bij het merk auto :lol:
NE met offroad kun je alletwee... ik heb een carson wildcat.. en die kun je ombouwen tot onroad!! En tot monstertruck EN tot buggy... en die is 3,5cc en ook 1:8 , enne... hij rijd goed hoor :lol:

Rick
 
Klopt het licht aan wat jij leuk vindt de ene vindt onroad veel leuker dan offroad dus dat moet je zelf beslissen. Mijn mening is offroad :twisted:
maar beslis eerst is wat je wil kopen on/off road dan kun je kijken naar welk merk en type.

succes er mee

gr dick
 
ff :offtopic: maar wil het ff weten...

kan je de HPI nitro mt (of-road) ombouwen tot de nitro rs4 3 ?? ( on-road)
want zover ik kan zien is het zo'n beetje de zelfde auto, alleen andere ophaning... of zie ik dat nu verkeerd.
 
De MT niet maar een Rally wel......

De rally staat iets hoger op zijn wielen door de wielen zelf en door de langere dempers, als je er slicks onder doet en mogelijk wat spacers tussen de veren weg haalt kan je prima onroad er mee racen.

Of kijk dan eens naar de Rush, een off-road racer die ook prima op onroad zal doen..
 
NMTRacer zei:
ff :offtopic: maar wil het ff weten...

kan je de HPI nitro mt (of-road) ombouwen tot de nitro rs4 3 ?? ( on-road)
want zover ik kan zien is het zo'n beetje de zelfde auto, alleen andere ophaning... of zie ik dat nu verkeerd.

als je voor het hpi spul gaat,.. ga dan iig voor de EVO !!! de motoren bij deze kits zijn 10x beter.

en ja je kan hem ombouwen, maar als je naar de lijst met onderdelen gaat kijken dan kun je beter een tweede auto kopen. bedenk goed dat hpi winst maakt op de losse onderdelen en niet op de auto's zelf !!!!
 
Ik heb een HPI Rush en daar kan je inderdaad ook goed mee onroad. Het is een stadium Truck en dat is een offroad voor vlakke banen laat maar zeggen. Ze zijn heel snel en hebben goede wegligging en daardoor zijn ze ook geschikt voor onroad.

Met een monstertruck kan je ook wel onroad rijden, maar die zal een veel minder goede wegligging hebben, omdat deze een hoog zwaartepunt heeft en daardoor zelfs kan omvallen in de bocht.

Mijn advies: koop zowel onroad als off road :wink: Dan zit je altijd goed! (is alleen wel wat duurder...)
 
weet je wat zou ik zou doen in jouwn geval
mooi een hpi nitro MT 2 kopen
is goede wagen met de nieuwe motor en er zijn zat tunings delen voor te krijgen en onderdelen deze wagen is geschikt voor offorad en als je der onnroad wielen onder zet heb je ook een leuk race beestje

wat je ook kan doen is een tijd door sparen zoals mij en een SAVAGE SS kopen of een SAVAGE .25 de SS moet jezelf nog bouwen dan heb je een 1:8 monster truck van grote klasse en die rijden iets van 75 km per uur zegt hpi zelf. en je kan hier ook onnroad banden onder zetten als je meer info wilt zou ik als ik jou was even contact proberen te zoek met robbert (nick name: savage.26) die kan je er meer over vertellen
 
Super bedankt voor het advies!

Ik ben er nu iig geval zeker van dat ik een off-road ga kopen :D

Alleen gaan savage. Die vind ik er wat te lomp uitzien zegmaar.

zo'n HPI MT2 ziet er erg vet uit!!! dat moet hem worden denk ik!

Weet iemand miss nog andere goeie wagentjes?? want ik moet natuurlijk goed geinformeerd zijn :D


grz hidde
 
Als je gaat voor kwaliteit, snelheid, wegligging customer support, ga dan voor die MT2. Er zijn nog 101 andere wagens. Kwalitatief zitten hier echter nogal verschillen in. Bij HPI weet je dat je goed zit.

Greetzz, Robbert
 
spaar maar gewoon door en koop dan een savage!!!
heb nu ook een savage en dat is gewoon een BEEST
hoe hij te keer gaat off road en hoe door zijn vering zakt on road is echt niet normaal
de mijne is juist ingelopen en begin nu te merken hoeveel kracht erin zit
al over schansen gereden en altijd op 4 wielen geland!!!!

ga maar voor off road want on road werd naar mijn zin wat saai!!!
 
Ja, natuurlijk :lol: De Savage is 10 x beter als je écht offroad wil... Hidde gaf echter aan dat hij de Savage er niet mooi uit vond zien... Uiteraard issie wel gaver en beter :wink:

Greetzz, Robbert
 
ik ben er wel achter gekomen dat off-road veel vetter is ja, want on-road kan niet overal racen, je moet altijd met dat ding naar een parkeerplaats gaan etc. terwijl je met een off-road overal kan racen, dat is, als je eht mij vraagt, het grootste voordeel. EN ze zijn veel sterker.

je merkt pas echt hoe veel leuker een off-road is als je on-road het niet doet :S, protech wil niet meer :S
 
ja een savage is dan wel beter, maar ik vind het nauwelijks op een auto lijken. het is egt zo'n amerikaanse monstertruck. Ik hou het meer bij het beschaafde :P 8) :wink:

Een Nitro MT 2, lijkt me dus een mooie keuze voor een off-road, kun je ook lekker me jumpen (zag ik in de filmpjes).

Weet iemand toevallig waar je zo'n auto voor een mooie prijsje kunt bemachtigen?? (met site plz)

gRz hidde
 
Back
Top