Nitro vliegen...GRRRRRR....Lekker !

Het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar ik ben even nieuwsgierig.
Ik heb ook een nitro auto waar ik 16 % in doe, zal ik datzelfde ook in een helikopter kunnen stoppen?

ik doe er zelf cool power en dan 15%.
ik weet niet als het kan ik zal het eerst niet doen voordat je het met 100% weet.
waarom wil je auto brandstof in een heli gooien ik zou gewoon brandstof er in gooien wat je er nu ook in doet.

Ik zou het niet doen.

Simpel om de reden dat de mix verhouding voor auto brandstof en heli brandstof betreffende het olie gehalte anders is.

Gewoon een blik heli brandstof kopen.

remon

Helemaal mee eens.
De juiste (power / smering / koeling) brandstof aanmaken voor een specifieke toepassing (heli's in dit geval) is een vak apart.
Zou je het zelf gaan doen, dan heb je er een drukke hobby bij denk ik.

Het is mogelijk, maar dan moet je er wel extra olie bij doen. Je moet op minimaal 18% olie uitkomen.

vorige week een t-rex 700 npro aangeschaft gebruikt hier via mbf
mooie kist in goeie staat (thx dieter ziet er goed uit) nu nog wachten op men 91 osje. miss van de week men maiden ik ben van nitro naar elec gegaan en en nu weer terug, ondangs dat het duurder vliegen is en meer gedoe miste ik het geweld, geluid en de lucht toch ook, het starten en poetsen achteraf :cool:. gaat niets boben een goed lopende brandstof motor.

Het is mogelijk, maar dan moet je er wel extra olie bij doen. Je moet op minimaal 18% olie uitkomen.

Goh, er was vanmiddag iemand bij ons op het veld met een kan coolpower helibrandstof, en die bevatte 5 % Nitro, en 84 % Methanol.
Effe rekenend kom ik dan toch op 11 % olie...

Zelf vlieg ik de tweetakten met 15% olie (en bijna iedereen bij ons stookt dezelfde brandstof), en dat gaat prima, en de viertakt stook ik zelfs met maar 10% olie, en dat gaat zelfs met de achterlijke temperaturen van gisteren en vandaag ook gewoon goed.....

Volgens mij valt dat toch wel wat mee hoor, dat er per sé minstens 18% olie in moet.

Groet, Bert

Ik zou het toch nog maar eens dat label opnieuw lezen...
Want dat bestaat niet.

Link: Cool Power Blends

Je zou zo maar gelijk kunnen hebben: op een lege kan die ik hier heb staan maar die een duitstalig label heeft zie ik "Enthält < 84 Massenprozent Methanol". Op het engelstalige label zag ik echter dat "kleiner dan" teken niet staan.

Overigens zag ik op geen van beide kannen het percentage Nitro vermeld, anders dan op het artikellabeltje van de winkel. Beetje vreemd.

Overigens die site nog even doorgelezen, en hoewel ik absoluut niet beweer dat Coolpower slechte brandstof is (integendeel, het is écht een van de betere) staan er op die site een of twee marketing uitspraken die niet gerechtvaardigd zijn, wat mij de indruk geeft dat Coolpower, hoe goed het ook moge zijn, zijn prijs gewoon realistisch gezien niet waard is....

Ieder moet stoken wat hij zelf wil, maar ik loop met een grote boog om dat spul heen. Ik hou er niet van getild te worden.

Groet, Bert

Het is helemaal afhankelijk welke motor er gebruikt word en natuurlijk
van je vliegstijl.
Mijn Redline word gevlogen met 0% nitro en 12% olie.
Mijn OS 55 vind dit mengsel niet zo geweldig,daarom krijgt deze 10% nitro
en 15% olie te drinken.
Beide motoren lopen hier perfect op.
Ze hebben ook met dit heet weer power,en koeling zat.
18% olie in heli brandstof is in mijn ogen weinig zinvol,of je moet het vettig worden van je heli en de olie weer verwijderen als een noodzaklijk kwaad
beschouwen.

En dát vind ik nou "zinnig bezig zijn".
Gewoon stoken wat je motor nodig heeft, geen fratsen (het lijkt wel een supermarkt reclame:p)

Groet, Bert

De afgelopen dagen opnieuw weer regelmatig gaan vliegen......
ik ben nu ook bezig met een complete nieuweling via kabel te leren vliegen, hij heeft zich dezelfde setup heli als mijn Raptor 50 aangeschaft.
enkele weken gelden heb ik me ook een Mini titan electro aangeschaft.
Geef mij toch maar het echte Nitro Spul daar gaat echt niks boven ! ! ! ! !

Electro maakt amper herrie, is wel zeer "vinnig" maar kan absoluut niet op tegen het brute methanol geweld...

Nitro...GRRRRRRRRRRR.......lekker :-)

enkele weken gelden heb ik me ook een Mini titan electro aangeschaft.
Geef mij toch maar het echte Nitro Spul daar gaat echt niks boven ! ! ! ! !

Electro maakt amper herrie, is wel zeer "vinnig" maar kan absoluut niet op tegen het brute methanol geweld...

Nitro...GRRRRRRRRRRR.......lekker :-)

Vreemd

idd,

ik kon niet anders, heb niet altijd de tijd om met de Raptors naar een landbouw veld te rijden, dan is het wel leuk om even met de electro te kunnen vliegen vlak voor mijn deur en in de tuin ;-)

Kwestie van te kunnen blijven oefenen wanneer ik er zin in heb :p

idd,

ik kon niet anders, heb niet altijd de tijd om met de Raptors naar een landbouw veld te rijden, dan is het wel leuk om even met de electro te kunnen vliegen vlak voor mijn deur en in de tuin ;-)

Kwestie van te kunnen blijven oefenen wanneer ik er zin in heb :p

Weet je wat pas lekker is? De geur van nitro uit je eigen heli, nadat hij twee jaar stil heeft gestaan... *geniet*

Back