nitro vs benzine

• Topicstarter Topicstarter stefan195
  • Startdatum Startdatum
Barfly zei:
Atarikid zei:
En dan nog te zwijgen over het meest irritante geluid dat die 1/5 auto's maken. Als er twee aan het rijden zijn versta je elkaar niet meer in de pits. :)

daar bestaan goeie dempers voor zonder powerverlies en dan kom je op het niveau van een nitro sound.
ik rij nu ook met beide types; nitro is heel plezant rijden kijk maar naar wendbaarheid, acceleratie, kun je perfect in de doorsnee tuin doen, nadeel: kleine tank als je bigscale gewoon bent.
nitro min of meer 10 min plezier, bigscale dik tegen de 45 min maar dan heb je weer serieus wat ruimte nodig.

Demper of niet (en ik heb al heel wat 1/5'ers gehoord met verschillende dempers): het blijft een hels storend geluid.

Roelof zei:
Ruskenhunter zei:
Een goede nitromotor slijt veel sneller dan een bigscale motor, en dat vind ik een behoorlijk prijsverschil.

Waar haal je die wijsheid vandaan, de afstelling is bij een nitromotor belangrijk voor de levensduur, goede offroad motoren halen met gemak 30 liter ofwel 30 uur rijtijd, wil jij je bigscale in topconditie houden zal je binnen die tijd ook moeten reviseren.

De aanschafkosten van een goede nitromotor liggen vaak hoger dan bigscalemotoren. :roll:
En boven dat hoef je minder af te stellen.

ik heb net voor 99euri een nitro motortje gekocht, het lijkt me sterk dat je daar een benzine motor voor krijgt.

Maar miss is nitro wel duurder kwa benzine enz.
maar het duurt echt wel héél wat rij uren voordat je de aankoop prijs van een benzine auto er uit hebt.

greetz,

ik vind nitro ook echt veel leuker veel spectaculairder met een FG kun je zeker niet zulke hoge jumps maken als me hyper 8
en de trekkracht en verder ook de ruimte is beter
en het afstellen tja daar moet je van houden als je er een beetje gevoel voor hebt heb je er niet al te veel problemen mee

groetjes Bas :D :D

Het blijft een wellus/nietus kwestie.

Het feit blijft dat mensen die van ellende hun nitro in de hoek gegooid hebben en bigscale zijn gaan rijden het afstellen niet goed aangeleerd hebben endaaraan de nodige motoren mee gesloopt hebben. Mogelijk komen de negatieve ervaringen ook van de aanschaf van een 2e hands auto met een slechte motor of een goedkoop Taiwanees auto'tje (Smartech oid).

Een beetje nitro motor van een respectabel merk (en daar hoort ook Force onder) laat zich makkelijk starten en afstellen.

Laat ik heel duidelijk zijn dat heel vaak de allereerste nitro auto als slecht wordt ervaren maar dat dit eerder komt door onkunde. Geef een ervaren rijder een goedkoop prutding en hij zal hem lang kunnen gebruiken, geeft een newbe een superauto en motor en nog weet hij de boel te slopen.

Neem gewoon allebei!

Dat domme nietes/welles gezeur elke keer , van nitro is mooier , nietes bigscale is mooier....

Benzine stinkt veel meer dan nitro. :lol: Als ik mijn Baja een middagje achterin de auto heb, verga je van de lucht. Leg ik mij Savage of Jato achterin, dan ruik je wel iets maar dat is niet noemenswaardig. (ook vreemd als je een dieselauto rijdt die naar benzine ruikt :? :wink: )

Back