Het was me het weekendje wel zeg! De reis vrijdag naar het hotel en de baan gingen prima. Organisatie hadden een prima hotel geregeld in hartje Mechelen, perfect. Op vrijdagmiddag naar de baan, de sleutelplekken installeren en beetje rondkijken. Vrijdagavond mochten we één getimede training doen van 5 min. De baan was na een paar heats al redelijk los gereden dus makkelijker werd het er niet op. In heat 10 kwam ik nog redelijk rond. Ik had de nieuwe Orion Abi erop staan, die nog niet helemaal los was. Toen we naar de rijderststelling liepen kwam Adrien Bertin nog even naar de motor kijken en die begon wat te schroeven... Dan verwacht je dat de ontwikkelaar van de motor weet wat die doet.... totdat ik op de baan op het rechte stuk niet op snelheid kwam en de jumps wel erg lastig te nemen waren. Hij had hem nogal wat te rijk gezet... Maar goed, heat toch afgemaakt omdat hiermee je plek in de trainingen bepaald werd.
Na afloop van de getimede training mocht er nog vrij gereden worden, en na een motor en bandenwissel heb ik nog 10 minuten op de baan geploeterd. Voor we het wisten was het 2 uur 's nachts en zijn we maar terug naar het hotel gegaan. Nog een lekker biertje en na het zetten van de wekker bleken we nog een goede 2 uur te kunnen slapen..
Op zaterdag de kwalificaties! 13 heats met 20 rijders die allemaal willen knallen, een drukte van jewelste dus. Mijn eerste heat van 5 minuten bleek uiteindelijk mijn snelste te zijn. In de tweede heat iets te voorzichtig gereden en in de 3e heat had blijkbaar iedereen een waas voor zijn ogen. Door erg veel aanrijdingen en fouten werd dat niets meer, helaas. Uiteindelijk als 116e gekwalificeerd, en in dit veld was ik daar niet ontevreden over.
Na afloop van deze dag op tijd naar het hotel, even opfrissen en dan naar de bar! De ober ging compleet in de stress....de halve liter pullen waren op en na een paar rondjes was hij het overzicht op de rekening blijkbaar ook kwijt. Ondertussen erg lang wachten op een vrije tafel in het hotelrestaurant. Nadat er eindelijk plek was voor zo'n 12 hongerige Ollanders probeerde de ober ons uit te leggen dat er nog 2 hamburgers in de vriezer lagen, een paar porties lasagna en verder vooral ijs... Dat gaat dus niet lukken... Afijn, shoarma en pizza bleek ook om de hoek verkrijgbaar...
Zondag weer naar de baan voor de finale's. Ik mocht starten in de 1/32 B finale als 15e en had er zin in. De start ging goed, auto liep prima en kwam snel in mijn ritme. Ik lag 4e totdat de motor afsloeg. De brandstofslang zat gekneld tussen tank, brace en filter en ik was dus klaar. Erg jammer, maar dit soort dingen gebeuren... alleen natuurlijk niet als je aan het trainen bent maar jammergenoeg wel tijdens één van de leukste wedstrijdweekenden ;-(
Daarna de boel snel opgeruimd en Wouter geholpen die na mij moest rijden. Die wist door knap te rijden een aantal finale's te klimmen totdat ook hij in de 1/4 finale moest buigen.
De finale met alle wereldtoppers was een genot om te zien, zeker met onze nederlandse trots Bas de Koning die mee kon strijden. De uiteindelijk winnaar David Ronnefalk reed natuurlijk met een bom van een auto/motor/bandencombi en om te zien hoe beheerst zij rond de baan gingen was super.
Al met al een geweldig weekend met een prima organisatie. Volgend jaar weer!