Nitto wankelmotor

Heel erg mooi zeker die 20 cc heli motor. jammer dat ik niet kan vinden wat deze juweeltjes moeten kosten. Ik denk dat ze een aardige duit zullen kosten.

Ik heb nog ergens op internet de prijs in Japanse yen gevonden en dat kwam voor de benzine heli motor op ongeveer 1060 euro. Beetje te veel voor mij, wel jammer want ik vind wankel motoren echt te gek. Heb ook een Mazda RX-7 uit 1982.

Ik heb nog ergens op internet de prijs in Japanse yen gevonden en dat kwam voor de benzine heli motor op ongeveer 1060 euro. Beetje te veel voor mij, wel jammer want ik vind wankel motoren echt te gek. Heb ook een Mazda RX-7 uit 1982.

Lid van de RX-7 club? Ik wel namelijk (al Jaren) en heb een FB uit 1985;)

Marc

Er staat me toch voor de geest dat Graupner ergens in de jaren 90 ook een grote Wankel uitgebracht hebben, met trekstarter.
Moet dus een OS geweest zijn.
Iemand op de vliegclub in Heiloo heeft hem gekocht.
Ik kan er alleen niets over vinden.
Maar mooi is het wel!
Hoe zal dat klinken op een snel model!

GJ

Contact gehad met de fabrikant.
Ze leveren overzee.
Je krijgt een instructie als je de motor koopt, dat kunnen ze niet geven aan klanten overzee dus verkopen ze hem dan ook niet aan die klanten.
Op zich heel goed, jammer voor de mensen in Europa.

GJ

En even een video op youtube plaatsen is geen optie? Beetje jammer, de motoren lijken heel mooi.

Tja, maar als de jappen niet leveren dan houdt het op he.

Dit is letterlijk het antwoord wat ze me stuurden.

Mr Gertjan

Thank you very much for your enquiry on our Rotary Engine
We have been selling our Rotary Engine direct to the customers in and out of Japan.

To the enquiry from overseas customers, we have been furnishing them with the full explanation in English on our Rotary engine before sign the contract.

However we now would like to inform you that we, NITTO MFG. WORKS, are no longer in a position to keep this way, communication in English, so that we decided to discontinue the Sales of our merchandise to overseas customers.

We sincerely hope you could kindly understand our situation.

Als je niks verstandig te melden hebt, hou dan je waffel, of vertel wat leuks waar we met zijn allen om moeten lachen.
Lol

En dan toch maar een antwoord..
Nee, daar heeft ie te weinig specifiek vermogen voor.
Een beetje F5B motor levert makkelijk 2 kilowatt per 100 gram.

GJ

[Mod] Gelieve on topic te blijven EN vooral niet op de man te spelen, topic werd opgeschoond, het gaat over een Wankelmotor, niet over het feit of we elkaar leuk vinden of niet[/Mod]

Stevo

... Als je niks verstandig te melden hebt, hou dan je waffel.
Gert-Jan geeft je fatsoenlijk informatief antwoord op jouw ietwat onzinnige (grappige???) vraag en dan reageer je zo??? (Ik heb het dus over die zin in je reactie, niet over je hartverwarmende onderschrift). Practice what you preach, ik heb in deze discussie noch zinnige noch grappige bijdragen van je gezien, eerder het tegengestelde.

Dit is niet op de man, dit is op gedrag.

Elke modelbouwer

Elke modelbouwer snapt dat een Wankelmotor niks met f5b te maken heeft!

Bij deze als je op je staart getrapt bent, kan dat gebeuren.Als je hier niet tegen kan moet je niet posten.

Zag dat je bijval had van mensen die veel googlen(internetwijsheden).

Mvg

Roger

Laatst bewerkt:
Rogier,

Ik vraag U hierbij uitdrukkelijk om niet op de man te gaan spelen.

Soms brengen posts niets bij aan een topic...Voor toogpraat is er de modelbouwkroeg.

Dank

Stevo

Er staat me toch voor de geest dat Graupner ergens in de jaren 90 ook een grote Wankel uitgebracht hebben, met trekstarter.
Moet dus een OS geweest zijn.
Iemand op de vliegclub in Heiloo heeft hem gekocht.
Ik kan er alleen niets over vinden.
Maar mooi is het wel!
Hoe zal dat klinken op een snel model!

GJ

Ja graupner, als je snel bent kun je er nog een aanschaffen via E-bay. niet schrikken van het tot nu geboden bedrag.

WANKEL Motor 37,41cm³ von Graupner Nr.1880 unbenutzt / Sammlerstück | eBay

Hans

Hmm, er staat nu 1680 euro.
Dat zal ie destijds in guldens gekost hebben.
Goeie investering.

wankel.jpg

GJ

Back