NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Er zijn al meer aanvragen, het is toeval dat ik er toevallig al wel op sta... Niets bijzonders... ook moet het sectiebestuur hier enige actie bij ondernemen.. en tja.. die zijn nieuw en zullen nog niet volledig functioneren.. ik zou geen pijl trekken uit de nomac site kwa aanmeldingen eigenlijk...


    Maareuh, powerpete geeft een goed beeld waarom de 6 min regel er is.. en ik wist trouwens nieteens dat die regel van Koen Geurs afkomt.... wat toch een toprijder is....
    De 6 min regel kan zeker helpen, zelf begrijp ik echt niet wat er zo op tegen is... het internationale verhaal is een beetje onzin, de reden heeft powerpete al genoemd.... dus.. tja.. geef me dan nog maar een paar redenen waarom 't geen goed idee is?!
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Weer zo'n onzin verhaal.... En een beginnende rijder kan het circuit voor een groot gedeelte vol gas rijden en die 20 rondjes neer zetten ????
    Een beginnende rijder is al blij als hij die 6 minuten foutloos kan rijden en dat doet hij dan niet op vol gas.

    Als het NK niet meer door gaat moet de NOMAC dan ook maar niet meer zorgen voor internationale licenties en startplekken want velen zitten al te smachten naar de EK in 2006 :roll:
    Agendapuntje voor volgend jaar......
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Een beginnende rijder kan zowiezo geen motor afstellen, ik zelf ben dan een beginner, en 'k laat het doen door andere... 'k heb de afspraak met iemand dat ik het mag vragen om m'n motor af te stellen... en dat zou elke beginner moeten doen, 't is veel te moeilijk om een motor goed af te stellen...
     
  4. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Maar het is in eerste instantie geen regel maar een voorstel.
    om die 6 min. te rijden. En zijn jullie nou zo blij dat de meeste rijders die vorig nog meededen aan het NK nu afhaken vanwege de 6 min. en er maar een paar van overblijven.

    (trouwens ik weet eigenlijk niet waar jij je mee bemoeit Roelof want je rijd niet eens in de 1/10 klasse) En je loopt nou steeds iedereen af te kraken terwijl wat jij allemaal schrijft helemaal nergens over gaat. Jij bent diegene die dit probleem alleen maar groter maakt dan dat het is.
     
  5. lthmofo

    lthmofo Guest

    :? Om het nu zo hard te zeggen , het klopt wel (je hebt gelijk Remy)... maar ... Roelof weet ook wel wat het is denk ik dan zo maar 8)
     
  6. Flip

    Flip Guest

    lthmofo
    volgens mij is de kwc alleen dit jaar
    en ze hebben nog niet de 99 rijders dacht ik
    dus als je wil zal je dit jaar moete
     
  7. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Wie denkt nou eignlijk dat je met dit nieuwe voorstel wel 20 of 30 man meer zal krijgen op het NK.
    Kijk voor die 2 of 3 man hoef je het ook weer niet te doen (toch). Als de rest er toch maar op tegen is.
     
  8. Martin koops

    Martin koops Guest

    De KWC is dit jaar voor het eerst en zal nog vele jaren bestaan dus je hoeft echt niet voor 1 jaar een auto te kopen.
    De inschrijving stopt echt niet bij 99 rijders, er komen alleen maar 99 rijders in aanmerking om de auto voor de helft van de prijs te kopen.
     
  9. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Zelf denk ik niet dat er gelijk 20 of 30 rijders bij komen, maar met de 6 min. regel zou het veld dichter bij elkaar komen te liggen (dat was het idee dacht ik zo)...

    Nou.. als dat zo is zullen er dus meer rijders blijven rijden omdat ze wat hoger eindigen of omdat ze wat beter achter de wat sneller jongens aan kunnen komen.... daarbij zal het goedkoper zijn omdat je geen dure jp of iets hoeft te kopen, aangezien je dan de qualificatie niet haald.... (zoals powerpete dus al zegt)...

    Zelf vind ik het vreemd dat er zo veel weerstand is.. of zijn er een paar die zoveel herry maken dat het veel lijkt?

    Want, remy, ik weet dat je vader er ook vlink op tegen is, maar ik begrijp niet precies waarom, alleen vanwegen de internationale regels?

    Over dat roelof er niets mee te maken heeft, eigenlijk is dat wel zo, maar hij heeft wel een aantal dingen naar voren gebracht die wel kloppen, en die zeker bij deze discussie horen... ennuh, laten we 't niet al te persoonlijk maken... Ik denk dat we allemaal gewoon lekker willen rijden, dus vat 't allemaal niet te persoonlijk op...
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ach... bij de 1:8 ben ik ook voor regels die het goedkoper moeten maken, helaas zijn we blijven steken bij de 25% nitro regel waarbij nog steeds heel veel te frauderen is als je het kunt betalen.....

    Ik heb ook geen zin om een 700 euro motor te moeten kopen om nog een finaleplaats te kunnen halen.
    OK, ik hoef mij dit jaar daar niet zo druk om te maken maar doe dat nog wel voor anderen en uiteraard ook voor het moment dat ik het zelf weer moet betalen.

    Bemoeien.... Let wel even op (hoe vaak moet ik dit nog aanhalen ?) dat ik wel aanwezig was en wel een stem heb uitgebracht. Als jullie het anders hadden gewild had je er maar bij moeten zijn, je hebt daar 2x de kans voor gehad en 2x verspeeld, niet alleen degene die hier zeuren maar iedereen in de 1:10 klasse.
     
  11. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Je hebt helemaal gelijkt Roelof maar het feit blijft wel bestaan dat er weinig of eigenlijk helemaal niet wordt gekeken naar instroom van beneden af .
    Over de 6 min kan nog heel lang en breed worden gel*lt wel of niet. blabla
    De nomac had dit ook duidelijk op de voorkant van de web pagina kunnen vermelden belangrijke voorstellen regelements wijzigingen voor 2005 voor de rijders die NK willen rijden en niet alleen een brief naar de licentiehouders. Hou de aankomende NK rijder ook op de hoogte.
    Wacht hier niet mee tot aan het einde van het seizoen.

    Jan
     
  12. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey

    die 6 min regel is helemaal nog niet cker er word alles aan gedaan om het in goede banen te leiden voor dit seizoen.

    gr jordy
     
  13. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    en ff over die jp de enige motor die de 6 min haalt is een jp et is een grote grap die hele 6 min en die top hou je toch wel de top rijders gaan echt niet langzamer rijden voor die 6 min.

    gr jordy
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Kijk, Jordy ook hier....

    Volgend jaar weer 1/10 of ga je terug naar de 1/8?.....

    Ehhh, power-Pete schreef dat de 1/10 klasse bestaansrecht heeft door de lagere kosten.

    Inmiddels zijn deze kosten al behoorlijk aan het groeien....

    de 6 minuten regel kan hier iets aan doen....
    Ben je het er niet mee eens, in de 1/8 hanteren we nog gewoon de 5 minuten regel.........
     
  15. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey ik weet niet wie je ben maar volgend jaar weer 1/8 miss dit jaar alweer als et zo door gaat met die 1/10

    gr jordy
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Als je me ziet, weet je het wel......

    Maar de gehele MACH 1/10 rijdersgroep is er zo'n beetje op tegen, de 6 minuten regel?

    Wel leuk, maar het is wel, zoals Roelof al zei, een beetje boter na de maaltijd.
    Waar was de groep op de NOMAC vergadering?.....

    Er was toen NIEMAND, het was zo erg dat de 1/10 bijna helemaal niet doorgang kon vinden komend seizoen........

    Ik blijf erbij, zeuren is altijd zo makkelijk, met oplossingen komen doet niemand.......
     
  17. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ben ik et helemaal mee eens is onze fout maar dat heb de nomac et zelf de laatste jaren naar gemaakt ze deden altijd wat zij wouden maja et is fout en er zijn veel mensen met oplossingen bezig oa ik en me vader maar er ligt een nieuw voorstel en die gaat waarschijnlijk er ook komen als de rijders het daar mee eens zijn 1/10 rijders als die vergadering er komt horen julie meer

    gr jordy
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan is de brief die je half november hebt gehad niet echt doorgedrongen want daarin stond al duidelijk vermeld dat je dit jaar anders dan de voorgaande jaren stemrecht hebt.

    De agendapunten waren te vinden op de frontpage en een uitnodiging voor zowel de eerste als de 2e vergadering ook.

    Maar waarom is die 6 minuten regel niet zeker ?
     
  19. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    omdat de meeste 1/10 rijders er op tegen is en er weinig mensen gaan rijden. en er mensen bezig zijn om het in goede banen te lijden zodat we toch een nk hebben zoals de 1/10 RIJDERS dat willen

    gr jordy
     
  20. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Hahahaha, je kan willen wat je wilt, maar wedstrijden rij je volgens de regels van de wedstrijdcommissie, niet naar wat JIJ/nderen wilt....
    Binnen die regelmenten probeer je de snelste te worden, dat is een wedstrijd.
    Wat jij of andere rijders willen is irrelevant; het reglement is bepaald, en jij zorgt maar dat je de snelste bent binnen de regels!!
    Ben je het er niet mee eens: dan zoek je een andere klasse!



    ff over de instroom: als de NOMAC nou eens bij de Tamiya-Cup en de Kyosho World Cup wedstrijden actief de rijders zou benaderen met informatie over de NOMAC en over de wedstrijden die zij oganiseren, dan zou er misschien een stuk meer instroom komen. Nu moeten de rijders het allemaal maar zelf uitvinden en regelen, de NOMAC zou een stuk actiever beleid kunnen voeren....

    Jordy: jij spring 'hierin' met een boel kreten, en valt mensen persoonlijk aan. Misschien omdat jij nu eens in een NK hebt gereden, wil nog niet zeggen dat wat JIJ vindt ook algemeen door 1:10 rijders zo wordt gezien... Ik rijdt zelf 1:10 KWC en rijdt makkelijk 12 minuten op een tankie, in volle wedstrijdtrim!!!
     

Deel Deze Pagina