NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Dat systeem zou oneerlijk zijn, want de MACH heeft bijvoorbeeld heel veel 1:10 rijders. als je dan lid bent van de mach is het heel moeilijk om in het NK te komen omdat bijvoorbeeld alleen de beste 4 doorgaan. Terwijl op een ander circuit veel minder 1:10 rijders zijn en daar is de kans dus groter dat je bij de eerste 4 zit.

    greetz.

    Bartje
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Woei, al 15 aanmeldingen voor een licentie.

    Opvallend is dat het al 9 man van de MACH zijn die blijkbaar de komende vergadering niet afwachten of misschien de volste vertrouwen in de uitspraak hebben.

    De "grote" groep tegenstanders lijkt toch wel af te slanken ;)
     
  3. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik heb het volste vertrouwen in de uitspraak!! Ik weet het vrijwel zeker dat het nieuwe voorstel meer voorstanders heeft.

    Bovendien waren er vorig jaar ongeveer 23 man van de mach dus er zijn nog behoorlijk wat mensen die de vergadering wel afwachten.

    Greetz.

    Bartje
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Mooi dat jij het al weet....

    Ik ga de 13e zelf wel even kijken welk voorstel er überhaupt in de vergadering ter stemming wordt ingebracht.....
     
  5. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    http://www.mach-heemstede.nl/pdf/200mm.pdf

    Daar staat het voorstel in. :D

    greetz.

    Bartje.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Die heeft ie al lang gezien maar de vraag is als het er ook door komt....

    Nu 15 man op de lijst, dat is gewoon te weinig om over 2 gescheiden groepen te kunnen praten. Daarom blijf ik er bij om alleen te praten over de 5 of 6 minuten kwalificatie en dan het bestuur de opdracht mee te geven om een heel seizoen te gaan nadenken hoe de drempel te verlagen is en hoe de zeer populaire klasse be-oefend door veelal rijders buiten een club op NK-niveau nog verder gezond kan worden.
     
  7. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Er komen hooguit nog een man of 10 bij de gehele groep dus totaal 25 man.Lijkt mij niet zinnig om over twee klasse's te gaan praten.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als daar in die kantine 25 man zit wel ja, als daar ook maar 15 man of minder zit kan je er niet van uit gaan dat er 25 man aan de start zullen verschijnen.....
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nog veel erger eigenlijk, Roelof.....

    Er wordt een algemene 6-minuten kwalificatie regel 'weggegooid' (het oude voorstel), en in plaats daarvan zal er niet de oude 'oude' 5-minuten kwalificatie-regel terugkomen, maar een super ingewikkeld twee-klassen reglement (Nomac en NK) met twee kompleet verschillende set regels en nog een vaag idee over hoe de motoren moeten worden verzegeld en dan een strafpunten systeem...
    Dat maakt van de Nomac-klasse in deze vorm een doodgeboren kindje!
    Niemand zal in deze klasse willen rijden, ook al omdat er niet veel rijders zijn, en omdat niemand die 6minuten kwalificatie wil rijden.

    Dan kunnen we de 13e wel het oude voorstel wegstemmen, maar aan het nieuwe voorstel zitten nog veeeeel meer haken en ogen. Dan stemmen we voor het nieuwe voorstel, alleen maar om de 6-minuten kwalificatie uit de NK te halen, en daarvoor krijgen we een doodgeboren klasse voor terug.....

    Er is geen mogelijkheid om tijdens de vergadering alles terug te draaien; de keus bij het stemmen is óf de 'oude' 6-minuten regeling, of een heel nieuwe zoals in http://www.mach-heemstede.nl/pdf/200mm.pdf is beschreven!! Het is niet mogelijk om beide voorstellen te verwerpen en terug te keren naar de situatie van 2004!! Althans, niet tijdens de komende vergadering van 13 maart!!
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    lol....
     
  11. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    het 'oude' voorstel:
    http://home.zonnet.nl/martin.zeef/Agenda BC10.pdf

    staat ook de indeling in 2 klasses al in:
    wijziging artikel 9.2.1: Indeling van de NOMAC Cup klasse en de NK klasse.
    Eerste 15 rijders uit de stand van 2004 rijden alleen voor de NK klasse, overigen + nieuwkomers strijden voor de NOMAC Cup/NK klasse.

    Dus het is niet zo dat er aan het nieuwe voorstel nog veel meer haken en ogen zitten want die indeling stond ook al in het oude voorstel, het enige significante verschil is dus de 6 minuten regel, in het nieuwe voorstel gaat die eruit in de NK klasse. Dus als het zo is dat we alleen tussen het oude en het nieuwe voorstel kunnen kiezen, en daar lijkt het wel op, dan gaan er dit jaar erg weinig mensen NOMAC Cup rijden. Want daar heb je kwalificatie van 6 minuten, en allerlei andere regels waar veel mensen nu geen zin in hebben.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Klopt, die indeling stond ook in het oude voorstel maar daar was de NOMAC cup fisiek niet gescheiden, alleen op papier een 2e cup. Zo hou je nog je halve en eventueel kwart finales.

    Bij te weinig man is een dergelijke fisieke opsplitsing niet interessant, waarom nog kwalificeren als je maar met 10 man in een klasse zit :?: lotjes trekken voor je startpositie gaat sneller......
     
  13. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Wat Roelof zegt klopt, dat zou alleen een 'papieren' indeling zijn, de auto's rijden tegelijk op de baan in dat 'oude' voorstel. In het nieuwe voorstel worden de twee klasses gescheiden, en worden er per Nomac/NK-klasse eigen races en kwalificaties gereden.

    Ik heb het idee dat veel mensen niet begrijpen hoe een vergadering werkt, en denken dat ze inspraak hebben over het geheel... Maar dat is niet zo: Er kan alleen volgens de agenda worden worden vergaderd, over de punten OP de agenda. Er kunnen geen nieuwe voorstellen worden ingebracht, geen nieuwe ideëen, en geen andere agendapunten....

    Zo'n vergadering als dit, in deze opzet, heeft maar één doel: Slikken, of stikken....

    Dus het is: óf alles laten zoals al eerder besloten, of het nieuwe twee-klassen systeem volgens het laatste voorstel, NIKS anders.....

    Trouwens, ik ga -gezien mijn ervaring- dan in de NOMAC klasse rijden, en aangezien niemand de 6minuten kwalifcatie wil rijden, verwacht ik zo weinig animo voor de Nomac-klasse dat ik waarschijnlijk in de top 3 kan eindigen.... (als er überhaupt drie rijders zijn!!)
     
  14. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Begin van het jaar heb ik er aan zitten denken om NK's mee te gaan rijden in de 200mm klasse. Maar als ik alle regels zo eens bekijk en het nieuwe voorstel lees, dan haak ik direct af.
    Het heeft er alle schijn van dat de huidige groep helemaal geen vers bloed in de klasse wil hebben. Elk voorstel voor het goedkoper maken van de klasse (motor restrictie, banden, langere rijtijd, etc) worden door de huidige rijders van tafel gegooid. In het voorstel staat bijvoorbeeld 3 banden sets per race. Dat verbruik ik nu in een seizoen!
    En met de huidige motorenprijzen gekoppeld aan de levensduur ervan zie ik de 200mm niet echt als een low-budget instapklasse. En daar verandert het instellen van een Nomac klasse niets aan.
    Waarom mogen gast rijders op de NK's wel meerijden, maar dan alleen in een aparte heat. Dat lijkt me wederom een afscherming door de huidige rijders.
    Helaas heren rijders. Dit jaar zal ik geen licentie aanschaffen voor de B10 klasse, en gewoon lekker op de club mijn rondjes blijven draaien.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk, en dat is dus de andere kant van het verhaal waar een kleine groep geen weet van wilt hebben
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Tja, maar als ik op de NOMAC site kijk en zie dat er nog geen bestuur is voor de 1/10, heb ik er een hard hoofd in dat deze discussie gehoord wordt......

    Want ik ben van mening dat ook de 1/8 kan groeien al ze kosten besparende maatregelen treffen......
     
  17. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Voor de beginnende groep NK rijders moet het aantrekkelijk zijn om deel te nemen en dat is het nu niet.

    Daarom is mijn vraag nu nog steeds en wordt steeds sterker wil de Nomac wel aanwas van de beginnende NK rijders, nu een plan maken en promoten 2006 invoeren en niet vandaag beslissen en morgen uitvoeren, eerst nadenken en dan doen!

    Maar ook voor mij geen NK meer eigelijk helemaal geen on-road meer .
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    M7H,
    Er is een interim bestuur voor het komende jaar, ze kunnen pas bij de volgende officiele sectievergadering echt gekozen worden.

    Tja.... bij de 1:8 ben ik van mening dat in de NOMAC cup sinds de verandering van 1 naar 2 klasses weer blijde gezichten op het podium stonden.
    Er was dit jaar ook een voorstel van een beker voor Rooky of the year maar dat is helaas door de stemming afgeketst, vraag mij niet waarom want dat kan al een goede aanmoedigingsprijs zijn.
     
  19. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    En dat voorstel kwam nog van tjibbe en mijn ook dus we zijn echt wel bezig met de 1:8 klasse
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Klopt Roelof van dat interim bestuur, moest er ook al zijn, anders had de hele 1/10 niet doorgegaan dit jaar.....
    maar wat ik aan wil geven is het feit dat er dus geen bestuur was, dus zeker niet genoeg mensen die de 1/10 een warm hart toedragen.....
     

Deel Deze Pagina