NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    jaja kwc is wat anders dan 1/10 200mm nomac ok ja met die motoren van julie red je et ook wel ik zeg dit alleen maar voor de beginende rijder ik zelf red ook de 6 min wel maar we zullen et zien. wie zit er nou in de nomac comisie brandstof 1/10 dus ik weet echt wel waar ik over praat ga jij maar lkkr kwc rijden.

    gr jordy
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou Jordy, als je zo graag een NK wilt waarom heb jij je dan in de eerste instantie niet als afdelingshoofd gemeld ?

    Op dit punt lijkt iedereen van de 1:10 het wel begrepen te hebben dat de NK niet zou doorgaan, blijkbaar is er van jullie (MACH) kant totaal geen interesse getoont om uberhaupt iets te redden. Je mag dankbaar zijn dat er iemand van de RACO is opgestaan anders had je al helemaal geen NK gehad en was deze discussie niet eens nodig geweest.

    Maar wie zegt dat hij doet wat jij en die paar man (want meer heb ik niet gezien) om je heen wilt ?
    Tja, zo te zien ben je niet dankbaar want het is nog niet goed.

    De 6 minuten regel is door een meerderheid goedgekeurd en kan voor het komende seizoen niet terug gedraaid worden.

    Denk eens na als na het komende seizoen een paar Kyosho rijders naar de NOMAC komen (bij de Tamiya immers ook ieder jaar gebeurt), dan sta jij lekker vol gas met je snelste motoren te poken terwijl die Kyosho motoren dat niet kunnen bij-benen. Nee, dan ben je goed bezig voor de toekomstige instroming......
     
  3. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ja en ik zelf met me pa is opgestaan oja en er is een voorstel die echt goed is ook voor de instromen als et vanavond rond komt gaat er deze week nog een brief de deur uit maja julie zien et wel

    gr jordy
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik neem aan dat jij dus in die Nomac Commissie B1/10 zit? Als dat zo is moet JIJ dus van alles communiceren naar de rijders, dan moet je echt beginnen met leesbaar nederlands te typen. Je zit hier niet te MSN-en met een stelletje pubers!! En als ik en mijn zoontje dit -of volgend- jaar competatief hebben leren racen in de KWC, dan komen wij ook naar die B1/10 Nomac klasse, en zulen dan tegen anderen strjden binnen de regels die DAN gelden! Dat ik daarvoor gewend ben aan de KWC reglementen wil niks zeggen! Dat geld dan niet...
    Daarom vraag ik me af waarom de mensen die wel eerder Nomac B1/10 zich zo druk maken om een gewijzigde regel, omdat jullie dat niet gewend zijn? Of omdat jullie niet willen? Of omdat je dan de spullen van vorig jaar niet kunnen gebruiken? Elke verandering van klasse of reglementen brengt wijzigingen met zich mee die de coureurs maar hebben te accepteren, of ze doen maar niet mee.

    Als je nog inspraak heb gehad VOOR dat de regels werden toegepast, maar daar geen gebruik van is gemaakt (van de inspraak) heb je gewoon pech, en kan je kiezen: slikken of stikken!!
    Don't cry over spilled milk!! of te wel: niet de Put proberen te dempen nadat je het kalf al hebt laten verzuipen!! (door niet naar de B1/10 vergadering te gaan!!)
     
  5. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey

    dat zit ik pas niet al vanaf het begin het is zo dat ik nu nog nix naar buiten mag brengen voor dat die brieven de deur uit zijn en als die een maal de deur uit zijn dan ben ik de eerste die het iedereen duidelijk ga maken. en julie zijn van harte welkom in de 1/10 en het voorstel wat er nu ligt is zo wel voor beginner als voor de gevorderde rijder goed.
    en het is zo elke verandereing brengt wijzigingen met zich mee helemaal mee eens maar daar maak je het niet goed koper en makkelijker door en waarom de nk rijders het er niet mee eens zijn is omdat die ook nog andere wedstrijden rijden internationaal en nationaal waar wel 5 min word gereden.

    en een beginner ben ik ook niet ik weet echt wel waar ik over praat k rij al 7 jaar daar van 4 jaar 1/10 dus heb alles van et begin meegemaakt dus weet wel waar ik het over heb.

    en val me niet aan op me taal gebruik en spelling we zijn niet allemaal zo goed als jij.


    gr jordy
     
  6. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ik kraak helemaal nix af julie vallen mij eerst aan ik hoop echt dat er een aantal van julie naar de nomac komt. maar ik zeg dat er een voorstel ligt dat zowel voor de gevordere rijder goed is en voor de beginner maja daar lezen julie over heen. maja julie zien het wel.

    gr jordy
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Goh, als het niet naar je zin is terwijl daar 2x democratisch over gestemd is ga je maar een coup plegen en wil je nu ineens wel opstaan ?
    Ben je ook weer te laat mee als er niemand anders was opgestaan.

    Zoals ik al zei, de besluiten zijn genomen en zullen je voorstellen pas na dit komende seizoen behandeld gaan worden.

    En als je de instroom wilt verbeteren door 2 klasses te maken kan ik je nu al zeggen dat dat pas interessant wordt als je minimaal 30 rijders hebt en tot zover heb ik er nog maar hooguit 10 gezien.

    Ik ben benieuwd naar de brief, als die openbaar mag zijn moet je hem hier ook publiceren !!!!

    En BartB heeft het goed dat iedere vorm van motorsport ristricties middels regelementen kent en daar men maar naar dient aan te passen.
     
  8. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ja is goed julie zien et wel en we kijken wel of dat dan pas volgend jaar word aan genomen we zien het wel. en als ik en me pa en nog iemand niet waren opgestaan hadden we geen nk's dus daarom ben ik opgestaan. en niet naar me zin is onzin ik doe dit niet voor me zelf maar voor de klasse. maar het is gewoon zo 6 min ofniet de TOP hou je.


    gr jordy
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Leg dit eens uit want ik kan me jullie namen niet herinneren als zijnde afdelingsvoorzitters bij de NOMAC, dat is toch echt iemand anders......
    Dus nee, de doorgang van de NK 1:10 kan ik niet aan jullie toe kennen.
     
  10. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ok

    in heemstede was een vergadering weet niet hoe die heet daar moesten 2 mensen uit de 1/10 opstaan voor het sectie bestuur van de nomac anders zouden er geen nk's gereden worden toen is me vader hans blok opgestaan en ik help hem daar bij zo ver als ik dat kan doen en dave de ruijter van de raco is opgestaan en me vader en dave en sander hebben een voorstel gemaakt er is een hoop gemaild vergaderd geregeld voor een speciale vergadering en zoals het er nu naar uiziet komt die dr ook.

    gr jordy
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nou, dit is dus precies de reden dat ik lid ben geworden van Real80, zodat ik ook een NOMAC licentie kan en mag aanvragen. Zodra ik die heb, zal ik me meteen in de NOMAC aanmelden voor een bestuursfunctie of adviserende functie, en zo mijn inbreng hebben.
    Dat jij (Jordy) en je vader zijn opgestaan, is wel een beetje rijkelijk laat, nadat er vergaderingen zijn geweest en besluiten zijn genomen. Ik hoop dat jullie voorstel inderdaad voor iedereen beter zal zijn, maar ik betwijfel het of dat het bestuur eraan wil. Alles is al vastgesteld, en dan komt er één iemand (met zijn vader) voor de rijders opeens met eisen? Zo werkt het niet: lees de reglementen van de NOMAC maar eens na! Jullie inbreng is leuk, maar niet meer relevant... Misschien dat het behandeld zal worden in de komende vergadering, en dan kan iedereen er zijn zegje weer overdoen, en dan wordt er eens wat besloten. Dus volgend seizoen maakt jullie voorstel een kans!

    Enne: als het een open brief wordt, dan kan je hem toch gewoon publiceren, en de mensen aan wie je de open brief richt even een kopieteje sturen? Dan weten wij ook welk plan jullie bedacht hebben.
    Touwens: hoezo denk je dat jullie plan beter is dan het reglement zoals het nu besaat? Omdat je vier jaar ervaring hebt? Roelof heeft 20 jaar ervaring, en weet nog niet alles (no offence, R!)

    Jaap
     
  12. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    1 iemand zo ongeveer de hele 1/10 15 man ongeveer ja ok 1 iemand met ze papie en daar is over gesproken vergaderd als ik die brief nu publiceer krijg ik gezeik en daar heb ik geen zin in er komt zoals het er nu uit ziet een extra vergadering nog voor het seizoen dus er is nog van alles mogelijk ik zou graag het publiceren amar dan heb ik me pa en sander op me nek denk ik

    zodra ik hoor dat de brief de deur uit is publiceer ik em ok

    gr jordy

    en oja roelof heeft dus meer ervaring en weet er meer van dan ik wou je zeggen 4e in de nomac cup ok ik was 2 jaar terug vierde in de nk klasse en 1 in de nomac cup doe ik verder ook niet stoer over ofzo.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ervaring zegt niets in prestaties, ik kan zeggen dat ik het door de jaren heen geheel op eigen kosten heb gedaan maar dat ter zijde.....
    Maar door dat ik het geheel op eigen kosten heb gedaan hecht ik ook aan de waarde van betaalbaarheid en dat is iets waar de gesponserde jongens in de top veelal lak aan hebben.
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Goed rijden zegt niks over ervaring, meer over aanleg! Voor planning, organisatie en beleid hoef je helemaal niet goed te kunnen rijden, maar daar moet je ook aanleg voor hebben. En daarbij is een goede, duidelijke en eerlijke communicatie noodzakelijk.

    Al dit stiekeme gedoe, dat achterbakse 'ons-kent-ons' gedoe tussen 10 a 15 mensen, die wel even willen bepalen wat voor NK zij nou graag willen rijden, daar heb je absoluut niks aan bij een solide en eerlijk bestuursorgan zoals de NOMAC is... (zou moeten zijn).

    Les 1 in bestuurskunde: wees transparant en open, communiceer goed en duidelijk wat je wil, wanneer je het wilt en wat het doel is wat je ermee wil bereiken...

    Zelfs aan deze eerste makkelijke les kunnen de 'coup-plegers' zich niet houden, en dan willen ze toch serieus genomen worden?
    Ik denk dat ik maar eens een start licentie ga aanvragen voor e NK 1:10, kijken of ik dan ook die brief mag lezen, en inspraak krijg....
     
  15. Babyblue

    Babyblue Guest

    Heren Heren

    Waarmee zijn jullie allemaal zo bezig.
    Door al het discussieren denk ik dat jullie de toekomstige (mss Nk/EK) rijders af te schrikken en willen ze zeker niet meedoen omdat ze dan de indruk krijgen dat dit alles maar voor een elite groepje"ons ken ons" is
    Ik vroeg me altijd af wat de NK was en nu ben ik er wijzer van geworden dankzij de KWC waar er een hele groep nieuwe rijders zijn die toch later mischien nk willen rijden.
    Regels zijn er om alles op een goede baan te houden, er is zo te zien ook democratisch gestemd dus moeten we verder er niet meer over zitten te zeuren.

    Waarom zitten we elkaar aan te vallen en te verwijten.
    Ik dacht dat dit alles ging om gezelligheid, lekker kunnen racen en wedstrijden houden en echt genieten van onze hobby, maar op zo'n manier schrik je iedereen weg(tenminste als ze als mij denken dan) want niemand heeft er zin in gezeur en weet ik veel wat nog meer.

    Can't we all just get along, SQUASH THE BEEF !!!!!

    (sorry 4de spelfoutjes)
     
  16. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    helemaal mee eens babybleu

    democraties weet ik niet het was 2 tegen 1 met 7 onthoudingen dus k weet het niet maar we zien het wel en de groep in de 1/10 is cker gezellig iedereen is van harte welkom en we doen er alles aan om het IEDEREEN naar ze zin te maken.

    gr jordy
     
  17. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Hahaha, beetje felle discussies en er moet alweer vrede gesticht worden... Er is geen onvertogen woord gevallen, en de discussie is lekker sherp, dus wat is er mis mee?

    Ik ben zelf voor het eerst bezig met de KWC, en als het allemaal een beetje gaat lukken, wil ik later ook wel NK's gaan rijden..... No problemo. En dan houdt ik me lekker aan het reglement zoals het dan geldt. ook geen probleem. Als het reglement dan zegt: 6 minuten kwalificeren, zeg ik OK, zegt het reglement 5 minuten, dan zeg ik ook OK.
    Nu zegt het reglement wat naar de 1/10 rijders is gestuurd 6 minuten, dus schaffen mensen het materiaal voor komend seizoen aan waarmee de 6 minuten gehaald kan worden. De 'coup' gaat door, en het wordt weer 5 minuten, moeten die mensen dan weer ander materiaal kopen? Lekker goedkoop zeg, die 1:10 klasse.....
     
  18. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    nou de meeste mensen hebben allang hun matriaal klaar op de 5 min al voor dat die 6 min ter sprake kwam of de rijders er van wisten maja we zien et allemaal wel.

    gr jordy
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Goed, heren dat Jordy zijn typkunst wat lastig lezen is kan hij blijkbaar niets aan doen....

    Jordy behoort op NK niveau toch wel tot de top 10, jammer dat hij toen hij nog met zijn MRX3 reed niet door is gegaan in de 1/8.....

    Jordy, ik hoop dat je het met me eens bent dat er het een en ander niet goed gaat zo.

    Het is HEEL makkelijk om te zeggen dat de NOMAC maar lekker zijn eigen gang gaat, maar ik weet wat het is om in het bestuur van een vereniging te zitten (laat staan een overkoepelend orgaan) en kan je vertellen dat er ALTIJD gezeken wordt, maar er zal niemand opstaan om dan de niet functionerende bestuursplekken op te vullen.
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer

    ehhh,

    http://home.zonnet.nl/martin.zeef/Agenda BC10.pdf

    28-11-2004, let wel het stond op de vergadering van 28-11-2004......

    Tja, tijd zat zou ik zo zeggen om je spullen dan nog klaar te krijgen.......
     

Deel Deze Pagina