NK F3J Ginkelse Hei

Zondag 14 Juni vindt op de Ginkelse Hei de volgende ronde plaats van het NK F3J.

Momenteel 28 deelnemers:
Buil Joeri
Cramer Peter
de Bliek Arno
de Bliek Sam
de Groot Rob
Dievelaar Herman
Eilander Wim
Elings Paul
Goudriaan John
Kleuskens Jos
Kramer Ars
Lubbers Michel
Meirlevede Johan
Rodewijk Robbert
Rukkers Erik
Sanders Rob
Schmitz Peter
van Baalen Karel
van de Gouw Brian
van de Zwaan Norbert
van der Laan Berend
van Megen Danny
van Melick Frank
van Melick Geert
van Ool Pascal
Veenstra Ronald
Velthuys Pip
Zweers Peter​

Gast deelnemers zijn nog steeds welkom - inschrijving sluit Woensdagavond 10 Juni.

Aangezien de Ginkelse Hei een beschermd natuurgebied is, gelden er extra regels:
* De dag is gereserveerd voor het NK F3J (8:00 tot ca. 18:-00, eerste ronde gepland om 10:00, 5 rondes + fly-off)
* voertuigen mogen enkel de Hei op mits in bezit van een parkeervignet van de club. Toegang is in principe gelimiteerd tot deelnemers en clubleden. Campers hebben GEEN toegang tot de hei

Nu maar hopen op goed weer en geen herhaling van Oosterland ...

Ik kijk weer uit naar de wedstrijd komende zondag. Mochten er nog mensen zijn die willen meevliegen. Het team waar ik in vlieg is voor deze wedstrijd met zijn vieren. Er is dus nog plaats voor 1 "gastvlieger". Dus meld je aan en doe lekker mee!

Ik kijk weer uit naar de wedstrijd komende zondag. Mochten er nog mensen zijn die willen meevliegen. Het team waar ik in vlieg is voor deze wedstrijd met zijn vieren. Er is dus nog plaats voor 1 "gastvlieger". Dus meld je aan en doe lekker mee!
Er zijn nog plekken vrij in het vliegschema en een vlieger meer kan zo ingeroosterd worden - inchrijvingstermijn kan opgerekt worden tot Zaterdag 12:00.

De weersvoorspelling schiet momenteel nog alle kanten op, maar het lijkt wel uitdagend te worden. (uit eigen ervaring staat de Hei zowel voor de zweefhemel als -hel!)

Situatieschets: ronde 1 met deze Pike (Perfect ET SL) prima gevlogen: 9' 51'' - 988 punten. Ronde 2 - het gaat al niet goed bij de start: model kantelt niet goed /vliegt te vlak weg. Het model komt wel los van de haak en ik vlieg 'm heel gecontroleerd terug voor een herstart (alles deed het toen: richting/hoogte/flaps). Herstart maar zelfde probleem: model vliegt te vlak weg alleen krijg ik nu helemaal geen controle meer. Resultaat: zware crash in de hei en model total loss. (romp op 5 plekken gebroken, ligger van de vleugel helemaal door, wingtips aan de voorzijde helemaal verkreukeld).

Vanmiddag heb ik door de (heel) zure appel gebeten: de restanten van mijn Pike bekeken, ontmantelt en er nog uitgehaald wat kon. Helaas niet veel meer:
  • de servos, maar die leg ik wel ff aan de kant
  • ontvanger – moet ik ook nog grondig checken
  • kleinmateriaal, maar daarom niet minder belangrijk: hoorntjes voor flaps/ailerons, zelfs de servoraampjes voor de S3150 kreeg ik er nog redelijk vlot uit.
  • De romp heb ik doorgezaagd. De neus kan ik nog gebruiken als mal voor lood, maar de stuurstangen waren dermate geknikt dat er niets meer mee aan te vangen was. En een romp met honingraat die op 5 plekken gebroken is ... – dat zou een carbonkous van >1m worden.
  • Verticale deel van richtingsroer is ook op diverse plaatsen gebarsten – enkel het roer zelf is mogelijk nog bruikbaar (want iets groter dan het oorspronkelijke roer van de Pike).
  • Het middenstuk van de vleugel ga ik toch bewaren – voor het geval ik een incident krijg met een andere Pike en ik wil afmallen.
  • Het enige wat volledig ongeschonden is, is het stabilo
  • en nog een ongeschonde cockpitkapke en een stel inbusbouten ...
Prime suspect is momenteel de accu. Accuspanning zat na afloop op 5.2V. Accu ligt nu aan de lader & datalogger om te cyclen en hopelijk levert dat wat meer info.

Back