NK F3K Swalmen 5 oktober 2014

Ook dat hoort erbij Niels...........kies de juiste coach..........hihihi

@dwarswind: wie van jullie is dan "rookie of the year" ? ;)

Niels staat goed tot Swalmen als Rookie. Heb even niet zijn punten op het netvlies staan van Swalmen. Dus jij of Niels.

Franck is -denk ik- de rookie of the Year in de Mini klasse.

Duidelijk verhaal mannen. Eerste doelstelling wat hoogte betreft zal dus het realiseren van een uitgangshoogte van ca 40 meter zijn. Dat is volgens mij nog een hele uitdaging. Is dat onafhankelijk van de windsterkte?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, en onafhankelijk van windsterkte. Als je 't mij (en ik ben een newbee..) vraagt is je eerste doel je werptechniek, en dus je starthoogte. Hoe hoger je komt, hoe meer ruimte je hebt om NOG hoger te komen. Ik heb aaaaavonden geoefend (en nog steeds) in gooien....dus gooien en hup naar beneden...gooien en hup naar beneden...etc etc etc.

En met wat simpele tips en aanpassingen zwiep je echt meters hoger, dat is mijn ervaring, en ik heb het ook gezien met Frater op Swalmen......met een paar tips en wat oefenen van 20 meter en te laat vlak, naar bijna 35+ meter en perfecto goed van gooi naar vlakke vlucht.....dat is van -30 naar 60+ seconden in vliegtijd!!!!!!.

Dus oefenen oefenen oefenen....(en een loggertje kopen)

...leuk man !

Het gooien is stiekum eigenlijk net zo leuk als het vliegen heb ook hele avonden lopen gooien en vangen, die dlg's houden hun snelheid vet lang!

Inspiratie is er, nu nog dat fijne weer zoals we vorige week hadden. Echt kl*ten dat het s'avonds zo vroeg donker is. Ik zal ook nog eens even puzzelen of er nog ruimte is voor mijn RAM3. Was het maar weer weekend [emoji2].

Thanks Niels! Het ziet er zo eenvoudig uit, maar is het ongetwijfeld niet. We gaan het zo proberen.

rode-lantaarn.jpg

je mag de mijne uit de full size hebben :D (of zal ik em aan JP Frater geven ;-))

Geen maiden.... het regent en.....
Jullie toestel (de Tantalus) heeft de verkeerde naam...
Ik heb net een uur zitten pielen om 1 stuurstang in de aileronbesturing te krijgen (aileron servo's in de romp). Nu moet die van de linker aileron er nog in.
Als ik dat geweten had dan was die vleugel blijven zitten.. Full DLG in de trein.

Een tantaluskwelling....
Straks nog even de configuratie doornemen op de Taranis en dan morgen maar een maiden.... (nou ja, niet een echte....)

Toch heel blij met mijn 2e F3K DLG.
Aan wie ga ik die lantaarn volgend jaar geven?
full

Back