Nk-f3p 2010/2011

Zoals gebruikelijk is het in de zomermaanden stil geweest op F3P gebied, maar nu de dagen korter en kouder worden gaat het indoor vliegen weer leven en begint in november het NK-F3P weer en daarom wordt op de achtergrond al enige tijd gewerkt om alles op de rails te krijgen.

Zoals iedereen weet hebben Job Verkerke en Jeroen van Gog vorig seizoen op een perfecte manier de kar getrokken. Dit seizoen gaat Jeroen even wat andere dingen doen en neem ik het stokje over van Jeroen. Job en Ik zullen dus samen het NK 2010/2011 organiseren.
Daarbij hopen we ook weer op de welwillende medewerking van anderen in de vorm van jureren, score blaadjes ophalen, zaal inrichten en opruimen etc....maar dat gaat vast goed komen.

Wat betreft de te vliegen programma's..
de kogel is door de kerk....

Het F3P-B programma is niet langer en serie losse figuren maar er is gekozen voor een volwaardig turn-around programma waarbij de figuren achter elkaar worden doorgevlogen.

Op f3p.nl -> Afspraken en Programma's kan je het F3P-B programma vinden. Zowel als aresti als een figuur beschrijving.

De mensen die vorig seizoen al 'B' gevlogen hebben zullen een flink aantal figuren herkennen en het B programma waarschijnlijk vrij snel oppikken.

Voor de vliegers die van C willen doorstappen naar de B is de stap wel groter geworden. De grootste uitdaging voor de overstappers zal het 'turn-around' aspect zijn. Dat ervaren we ook bij de overstappers van de F3A-C naar F3A-B. Je hebt immers geen tijd meer om tussen de figuren te herpositioneren en je moet meteen door naar het volgende figuur. Dit is even wennen....
Daarnaast zal de rollende cirkel en de torque rol nog wel wat oefening vergen....

De agenda is ook bijna rond.... we zijn druk bezig om de zalen weer netjes te verdelen over november, december, januari en een mooi slotfeest in februari. Ook is er rekening gehouden met de buitenlandse wedstrijden in Duitsland, Engeland en Frankrijk.

We hopen dat alle 'oude bekenden' dit seizoen ook weer van de partij zijn.
Daarnaast zien we ook graag nieuwe deelnemers.. schroom niet om gewoon mee te doen!!

Maar ook mensen die niet willen vliegen, maar wel een goede kijk op de figuren hebben zouden we graag willen uitnodigen als (aspirant) jurylid.

Iedereen veel plezier met oefenen en tot op de eerste wedstrijd.

Groet
Winfried

Laatst bewerkt:
Mooi zo....zal eens snel dat programma gaan bekijken..en dan hopelijk snel weer een training.....want idd de torque roll en de one roll one cirkel vergen nog wel wat(lees veel) oefening.....en dan alles nog achter elkaar.....nou jah je ziet het resultaat wel in november :-)

Laatst bewerkt:
Mooi B programma.
Toch is het de bedoeling dit jaar A te vliegen, ook handig internationaal.

Wat is er gebeurd met 14 november? 8O Staat nu een X. :?

En helaas de finale dag ga ik missen omdat kleine Sleur jarig is. :cry:

Ja 14 november waar ben je nou gebleven?????????
Ik heb dit met mijn werk al vast gelegd. Een week later moet ik naar het buitenland. Staat ook al vast.
Zet die datum even terug. Wil de eerste wedstrijd niet missen. Vorig jaar al een wedstrijd gemist ivm familie omstandigheden. Mag dit keer niet gebeuren.

Ondertussen. Baal, baal, baal balen, baaaalllleeeeeen.
Nou ja, zal wel goed komen.

Gr. Jasper

Nou, nou, nou????? Is het nu wel of niet 14 november? Want 21 november staat nu ingeroosterd op het werk. :(

Ach ja de 21ste kan ik ook niet dus ok hoop ook dat het de 14e is....

maar anders heb ik minimaal een maand extra om het nieuwe programma te leren vliegen :-)

De wedstrijd in november is nu definitief op zondag 21 november vastgelegd.

Excuses voor de eerdere melding van 14 november en het feit dat sommigen nu niet kunnen komen.

Jammer van de verschuiving, ik lees nu toch al wat afvallers vanwege de eerdere planning.

Ook zie ik op F3P dat de 18e December als 3e datum is genoemd, dit is een zaterdag, alle overige vliegdagen zijn zondags geplanned....
Klopt dit?

Om teleurstellingen te voorkomen zullen we volgend seizoen niets meer communiceren totdat de afspraken definitief zijn. Het indelen van de agenda en het boeken van de zalen is altijd een balanceer kunstje waarbij er met diverse invloeden rekening gehouden dient te worden.

Zaterdag 18 december is de enige dag in december waarop de wedstrijd gehouden kan worden. Als dit niet gaat lukken, dan zullen we helaas uitwijken naar een datum in januari of februari.....

We doen ons best maar soms gaat het niet zoals gepland...

Inschrijven

Om een idee te krijgen van de opkomst voor het F3P-NK zouden we graan alvast een PB ontvangen van iedereen die mee doet.

Als je vorig jaar al hebt meegedaan, dan is het vermelden van je naam en de beoogde klasse(n) voldoende.

Nieuwe deelnemers moeten even wat meer vermelden:
Naam
Adres
Telefoon nr
Email
Frequentie
Klasse (A/B/C/AM)
Wel/Geen KNVvL lid

Groet
Job en Winfried

Niets ten nadele van de organisatie maar ik vind het wel merkwaardige dat voor de sport van de kids alle wedstrijden voor het hele winterseizoen al ruim twee maanden vast staan, in diverse sporthallen in de regio. En die datums zijn ook definitief terwijl bij de F3P het een geschuif tot het laatste ogenblik is. Persoonlijk denk ik dat er wat laat zalen geregeld worden en er nu ingepast moet worden in andere roosters (van organisaties die wel tijdig zaken hebben geregeld). :(

Niets ten nadele van de organisatie maar ik vind het wel merkwaardige dat voor de sport van de kids alle wedstrijden voor het hele winterseizoen al ruim twee maanden vast staan, in diverse sporthallen in de regio. En die datums zijn ook definitief terwijl bij de F3P het een geschuif tot het laatste ogenblik is. Persoonlijk denk ik dat er wat laat zalen geregeld worden en er nu ingepast moet worden in andere roosters (van organisaties die wel tijdig zaken hebben geregeld). :(

Ik begrijp je gedachten gang en het is inderdaad vervelend wanneer je datums niet ruim van te voren hebt. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het heel lastig is om een zaal voor een hele dag te huren in het drukke winterseizoen. Clubs en verenigingen die een zaal vaak wekelijks huren krijgen dan voorrang op onze eenmalige huur actie. Vaak krijg je ook te horen dat er elke dag al iets staat gepland in een zaal. Bv wat in de ochtend en wat in de avond, sommige zalen gaan dan bemiddellen met de vereniging of club om de zaal toch vrij te krijgen voor een F3P wedstrijd. Wat natuurlijk dan super is! Helaas weet je dit vaak pas vrij laat.

Phil C. (C lukt nog niet echt, Baf!) :mrgreen:

Ik weet niet of ik dat al had doorgegeven Winfried? De overige gegevens heb je wel gekregen van mij :yes:

*maakt zich nu al zenuwachtig voor de allereerste wedstrijd*

Phil C. (C lukt nog niet echt, Baf!) :mrgreen:

Ik weet niet of ik dat al had doorgegeven Winfried? De overige gegevens heb je wel gekregen van mij :yes:

*maakt zich nu al zenuwachtig voor de allereerste wedstrijd*
Je liegt. :teacher: Maar dit wil ik eigenlijk niet missen. Ik ga er alles aan doen om de klant failliet te krijgen. 8O :mrgreen:

Dus onder voorbehoud ook maar ge-PB't. En ingeschreven voor de pilonnenraces. De pilonnen ga ik verder pimpen. 8)

Back