NK F5J 2015, ronde 4: zaterdag 3 oktober te Losser

In Losser was het het die 116 zoals Arjan al aangaf en in Herentals was het gisteren 118 meter voor een duizender.

Een weekje later toch nog maar eens, een analyse proberen te maken van Losser en mijn ervaringen, op die (super)dag:)

Ronde 1.

Foto720-NEHIORW7.jpg

Gezien de omstandigheden die nagenoeg doods waren heb ik mij laten verleiden hoger als normaal te starten. Aangezien Robbie S. 30 meter lager startte was dat dus geen duizender:eek: (969)
Achteraf bekeken gewoon een foute beslissing en ik had moeten kijken naar de concurrentie, want deze vlucht heb ik uiteindelijk vol gemaakt doordat ik wat goede lucht tegenkwam, links achter, voor het bosje.
Die was ik ook tegen gekomen wanneer ik vanaf 120-130 meter gestart zou zijn.
Misschien is dat achteraf praten maar het is gewoon een feit dat wanneer ik lager gestart was en de vlucht niet vol had gemaakt, ik ook geen duizender had gescoord. Weinig verschil dus, onder de streep

Ronde 2

Foto720-U8GQYZCD.jpg

Zo hoort het dus onder die condities; gewoon laag weg:D

Ronde 3

Foto720-7GYYI3JB.jpg

Idem aan ronde 2 :D de condities waren nog altijd toppie.

Ronde 4

Foto720-G8DWIP3G.jpg

In principe weer dezelfde fout als in ronde 1 en onvoldoende gelet op Peter Z. die iets van 15 meter lager startte. Bovendien had ik daar nog een probleempje met een Tukkerse springboom; 967 was dat dus :eek:

Ronde 5

Foto720-GW4IQGAE.jpg

Het hele zwikkie ging naar links achteren en ik heb er goed opgelet om als laagste mijn motor af te schakelen. Daarna was het niet meer spannend ;)

Ronde 6

Foto720-3VXZKCEE.jpg

Omdat Peter Z al gewonnen had, hij had 5 duizenders na 5 ronden, ben ik gegaan voor de troostprijs, de laagste start :):):).
Ondanks dat de condities zo laat op de dag al relatief vlak waren ging de motor uit op circa 50 meter, rechts achter het gebouwtje bij de ingang. Er zat duidelijk beweging in de lucht maar ik zat laag en kende het veld verder naar achter niet; dus terug naar voren waar ik een metertje of 3-5 te laat/laag arriveerde om mee te gaan in een bel die zich daar net ontwikkelt had.

Maar wat is nu, mijn conclusie na deze wedstrijd (in deze condities).
Kijk naar de concurrentie en heb de guts om laag weg te gaan en zeker niet hoger als de rest.
Ik mis dan liever een duizender omdat ik de vlucht niet (helemaal) vol maak als dat ik ...tig meters te hoog start.

Laatst bewerkt:
Onze gezamenlijke ronde 4 Arno, je zat duidelijk op de verkeerde plek te vliegen, Loet stuurde je net op tijd naar het goede gebied. Anders had je het niet gehaald.....

upload_2015-10-11_15-56-11.png

Ha die Peter,

Ronde 4 kan ik me ff niet meer voor de geest halen maar aangezien ik de echte bel pas oppikte na 2 minuten, moet ik inderdaad wel in een heel ander richting gestart zijn.
Taktisch gezien is het dus wel zo slim, om tijdens de start, de hele bubs te volgen (of de personen die jij het hoogst acht), om vervolgens, zeker niet hoger vliegend, je motor uit te schakelen. Dat was dus mijn leermoment :rolleyes:
Toepassing volgde al in ronde 5 :)

Jeetje, mooi verslag hoor maar ik heb in de vlucht (nog) geen tijd om andere te volgen, te druk met m'n eigen vlucht :-).

Snel via GSM gereageerd.

Mooi dat je de vluchten zo analyseert en er leering uit trekt Arno. [emoji106]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back