NK F5J 2015, ronde 4: zaterdag 3 oktober te Losser

Lekker dagje mannen :)

Definitieve uitslag
final_results_NK_F5J2015_Losser_zps76nf0p1s.jpg

Laatst bewerkt:
Zie ik het nu goed dat met 604.5 pnt B(R)ob Tito de winnaar is van de door Gerben beloofde taart?

En dat deze bij de KNVvL-vergadering benoemde uitdaging ook gehaald is door Peter en Rob?

Respect :cool:

Johnny

Mooi man! De wedstrijd met mijn beste (thermiek) vluchten is op papier mijn slechtste resultaat van het jaar en toch ben ik heel erg blij met mijn prestaties van vandaag (op mijn landingen na dan...die waren kák!)

Iedereen bedankt voor een mooi seizoen, ik heb weer veel geleerd, de curve is nog steeds stijgend en ik hoop het geleerde in de toekomst wat vaker in de praktijk te brengen dan met name het afgelopen halve jaar.

Allen tot ziens!

Een perfecte vliegdag. En wat zulk mooie omstandigheden al niet kunnen doen met de getalletjes :rolleyes:

wat gecorrigeerde getalletjes na de opmerking van Arjan :)

De gemiddelde starthoogte om een duizender te vliegen lag gisteren op 116 meter !!!
De hoogste start was 211 meter meteen tijdens de eerste ronde van de dag (kon ook niet anders want toen was het thermisch zo dood als een pier) en de laagste starts, 71 meter, zijn gevlogen in ronde 2 & 5!!
Verder waren er maar liefst 9 vluchten die lager als 100 meter gestart zijn.
Dit laat eens te meer zien dat de bepalende factor voor de starthoogte (en om een duizender/of vol te vliegen) de omstandigheden zijn. :)

Laatst bewerkt:
Ja maar die 67m van Erik Velthuizen klopt niet, dat is een fout. Was 167m......er verandert dus wat in de uitslag in het middenveld.
De laagste start was 71m.

Was een heerlijke dag en wat een super locatie om te vliegen!!

@PH_AJH nogmaals bedankt voor de organisatie van de afgelopen jaren! Ik hoop dat er een opvolger is/komt voor 2016. Het animo groeit alleen maar ;)

Wat ik kwijt wilde dat we geen perfectere afsluiting van dit toch wel turbulente seizoen. Verder ook nog een keer:

Arjan heel heel hartelijk dank voor de organisatie en het opzetten/opgang maken van deze geweldige zweefklasse.

Erik deed dat eerder, in Ede ook de 1000 met de minste punten en de 1000 met de hoogste start. Was 331 punten met starthoogte 203m.

Statistieken Losser:

Deelnemers: 36
Rondes: 6
Groepen gestart: 24
Totaal aantal geldige starts: 209

Aantal piloten met een 1000: 12
Hoogste 1000-score: 604,5 punten, Bob Tito, R6Gr1 (9:57, 85m, 50)
Laagste 1000-score: 500 punten, Erik Rukkers R1Gr1 (9:43, 211m, 50)
Laagste starthoogte 1000: 71m, Rob Sanders R5Gr4 (9:52, 71m, 45) (Arno Hacken had ook een 1000 vanaf 71m maar had net wat minder punten)
Hoogste starthoogte 1000: 211m, Erik Rukkers R1Gr1 (9:43, 211m, 50)
Gemiddelde starthoogte: 152,7m
Gem. starthoogte 1000: 116,5m

ik zal het niet meer doen.. goed ?

Ik doe trouwens wel meer gekke dingen, vandaag moest ik na mijn ronde in groep 3 gelijk weer vliegen in groep 1 terwijl ik iemand aan het helpen was zijn tip te plakken :D

toch nog 7 minuten gevlogen ( tot einde werktijd ) met een starthoogte van 58 meter.

Wat voor sukkel kan je zijn :cool:

• Like
Reactions: jve
Back