NK F5J Ronde 1 Kampen 3-4-2016

De voorbereidingen voor de eerste wedstrijd van het NK F5J 2016 zijn in volle gang. Inschrijven kan nog steeds.
Ter informatie hierbij al vast de plattegrond van het veld van MVC Cumulus met daarop aangegeven de no-fly zones: belangrijk!
No Fly Zone Kampen.JPG

Vandaag nog geprobeerd wat oefenvluchtjes te maken. WK4+ is toch echt de max voor mijn Sharon. Deze windkracht is dacht ik ook de limit voor wedstrijddag.
Hopelijk is het volgende week wat rustiger

Het was ook niet echt fijn vliegen, start en landing was oppassen.
Handstart was ook heel ruig.
Langste vLucht vanaf 190 meter 6:40 met een bochtje voor de landing
Die lukte toch binnen de 3 meter

• Like
Reactions: jve
Vandaag nog geprobeerd wat oefenvluchtjes te maken. WK4+ is toch echt de max voor mijn Sharon. Deze windkracht is dacht ik ook de limit voor wedstrijddag.
Hopelijk is het volgende week wat rustiger

Volgens mij wordt er bij NK F5J 9 m/s op 2 meter hoogte gedurende minimaal 30 seconden als grens gebruikt. Dus bij WK5 wordt er niet meer gevlogen.

Door een 'roosterwijziging' moet ik me helaas afmelden voor de aanstaande wedstrijd. Veel wedstrijdplezier komende zondag!

Groet,

Jacob

Denk erover om de dag van te voren al richting Kampen te rijden. Mag je overnachten bij het veld? Of zijn er andere alternatieven in de buurt?

Alternatief zou kunnen zijn als je naar kampen rijdt vanaf de a50 kom je op de n50 een benzinepomp tegen met truckstop. Daar zou kunnen denk ik.

Sent from my iPad using Tapatalk

Back