NK F5J Ronde 5 modelvliegclub apollo 68 te horst 17-9-2016

Na een wat langere break is het tijd voor de 5e NK F5J. Normaal zou dit de laatste zijn maar door 2 afgelaste wedstrijden hebben we nog 2 inhaal wedstrijden in losser en oosterland

Ronde 5 wordt gehouden op Zaterdag 17 September op modelvliegclub Apollo 68 in Horst.
Op het veld is een toilet, catering, 220V en 12V aanwezig,
De exacte locatie is te vinden op F5j.nl onder wedstrijden.

Indien men na afloop gezamenlijk wil gaan eten zullen we daarover in de middagpauze afspraken maken.

Aanvangstijdstip:
Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om in te vliegen.
10:00u briefing
10:30 start wedstrijd
Omstreeks 17.00u (een half uur na de laatste landing) gezamenlijke afsluiting

Inschrijven kan vanaf vandaag via F5j.nl (Tab wedstrijden)

De inschrijving sluit op woensdag 14 September om 20:00 uur.

Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vanaf vrijdag 16 September rond 20.00 uur in dit draadje op het MBF en op F5J.nl te vinden zijn.

De website is aangepast. Ik hoop dat het goed gaat komen.

Aanwijzingen voor verbetering zijn altijd welkom.

groetjes Frans

Laatst bewerkt:
Als je tot 17.00 uur blijft kun je meevliegen nadat je bent ingeschreven.
Ik las iets over een "Insider" of "Infinity" of zo. Wat betekend dat?

Ja, ik hoop dat dit het wordt, zou prima zijn:
upload_2016-9-15_13-0-25.png

Dit jaar heb ik door diverse oorzaken en prioriteiten bijna niet kunnen vliegen. Dat vind ik jammer want het F5j spelletje blijf ik erg leuk vinden. Vanaf de zijlijn probeer ik het wel te volgen. Daarbij zijn er voor mij een aantal bronnen van informatie. Natuurlijk dit forum en de F5j site en ook Facebook.

De laatste wedstrijd is afgelopen weekend gevlogen, en vervolgens blijft het in alle drie de informatiebronnen volledig stil qua informatie, ik lees niets meer... Hoe kan dat?

De afgelopen jaren ben ik gewend dat hier op het forum de uitslagen geplaatst worden, deze geanalyseerd worden, dat er een verslag geschreven wordt, dat er lekker 'nagekletst' wordt. Dat zorgde er voor dat mijn F5j enthousiasme bleef en ik gewoon lekker met mijn houtjes mee bleef doen tussen al het 'plastic'. De gezelligheid van modelzwevende soortgenoten en het vliegen met de olympische gedachte zijn voor mijn belangrijker dan een hoge klassering. Sterker, de gezelligheid en de olympische gedachte zijn mijn motivatoren.

Wat zorgt er dan voor dat ik nu een trend bespeur die ik zeer betreur: het deelnemeraantal loopt terug, de informatiestroom is verdwenen, de gezelligheid na de wedstrijd hier op het forum, is er ook niet meer. En als ik dan eerlijk ben vind ik het stuitend om op Facebook te zien dat deelnemers aan een wedstrijd onderling uitslagen gaan uitwisselen via een gefotografeerd A4'tje. Dat is toch een taak van de organisatie?

Discussies over aanpassen van de F5j, professionalisering van F5j, onbetaalbaar voor starters, etc. wil ik hiermee niet starten. Dat is mijn punt niet. Wel een discussie over hoe je deze klasse breed en gezond houd. Dus zorgt voor enthousiasme in modelvliegland. Want zoals het nu gaat denk ik dat we F3j achterna gaan. Het organiseren van een wedstrijdklasse bevat naar mijn mening 2 componenten: het organiseren van een wedstrijd en het in leven houden van een klasse. 1 gaat goed, de ander niet, beide zijn de verantwoordelijkheid van de organisatie.

Jacob, je bent gemist dit seizoen!

Verder heb ik een paar pogingen gedaan om op je vaststelling te reageren, bij voorkeur een beetje politiek correct ... Heb de poging maar gestaakt, is niet mijn sterkste punt :D

Het was een mooie dag en pot om te vliegen!! Locatie was super en genoeg bellen om je in te vergezellen.
Ik hoop dat je snel weer ter been bent @jacobbos want je bent indderdaad gemist!!

De officiele uitslag laat nog op zich wachten, Jan was/is ziek en voert normaal de controles uit.
Erik zit voor zijn werk tot morgen in Duitsland (die was voor de wedstrijd zaterdag heen en weer gereden:koud:)

Miscchien is @frans46 nog druk aan het tikken voor een mooi verslag voor op de F5J site en weet hij gewoon niet waar hij moet beginnen (veels te mooi allemaal:thumbsup:)

14322695_1243816998982674_679256123597728450_n.jpg
14333569_1243816992316008_203226918305827366_n.jpg
14359220_1243817548982619_3932832042068122689_n.jpg
14364748_1243817562315951_8539106443478980734_n.jpg
14370161_1243817022316005_5877038465853516214_n.jpg

Dank je Lyckele, als een bericht als dit nu van de organsiatie was gekomen.....

Met mij gaat het weer beter. Er komt weer een heel klein beetje beweging in mijn gezicht. En ik ben als docent voor 4 maanden aan het werk. Het lijkt er op dat ik uit het daalgebied ben en de rand van een sterke bel te pakken heb. Nu nog centreren...

Voor de 'sport'vlieger die wel eens een wedstrijdje mee wil pakken wel.....de drempel wordt vrij hoog aangezien instappers nu al dikke carbonfiber-kisten kopen met het argument "leuk ding om mee te beginnen en ik kan altijd nog een échte kopen"

De drempel wordt niet bepaald door de kisten, dat is iets wat je zelf bepaald. Met hout kun je ook geweldig veel lol hebben. De drempel wordt wel verhoogd door de toegankelijkheid van een wedstrijd. En die wordt bepaald door communicatie, enthousiasme en promotie van de organisatie. Mijn indruk is dat de focus nu ligt op het organiseren van een wedstrijd, niet het promoten van een klasse. Wil je dat op lange termijn een klasse breed publiek trekt en blijft trekken dan zal daar veel energie in moeten gaan zitten, meer dan alleen maar het organiseren van een wedstrijd.

Ik begrijp best wel dat de thuisblijvers iets meer willen lezen. Vanmiddag zal ik een verhaaltje creëren op de website.
Het was een prachtige F5J dag. Kennelijk waren er ook mensen in Duitsland F5J vliegen en inderdaad dunt het aantal deelnemers wat uit. Volgend jaar komen er F3J mensen bij. Zij vinden ons "spelletje" leuker / aantrekkelijker.
Ikzelf leer nog steeds thermiek te herkennen en hoe daar mee om te gaan. Helaas kunnen die F3J jongens dat veel te goed en vormen ambitieus als ze zijn, de topgroep.
Ik doe mijn best en wachtte eigenlijk op de definitieve uitslag.

Back