NK F5J Ronde 5 modelvliegclub apollo 68 te horst 17-9-2016

:hammer:
Dank je Lyckele, als een bericht als dit nu van de organsiatie was gekomen.....

Met mij gaat het weer beter. Er komt weer een heel klein beetje beweging in mijn gezicht. En ik ben als docent voor 4 maanden aan het werk. Het lijkt er op dat ik uit het daalgebied ben en de rand van een sterke bel te pakken heb. Nu nog centreren...

Dat is nu het lastige... de een is ziek en de ander zit voor zijn werk een week in Duitsland

Het is van belang je te realiseren dat "de organisatie" bestaat uit:
a) mensen (die kunnen wel eens persoonlijke probleempjes ondervinden)
tevens zijnde:
b) vrijwilligers (die kunnen wel eens andere verplichtingen/prioriteiten hebben)
Wellicht stimuleert e.e.a sommige respondenten zich als vrijwilliger voor 2017 en verder op te geven.
Jan

Jan,

Dat realiseer ik me terdege. Laat ik beginnen met te benoemen dat ik jullie inzet zeer waardeer en het is zeker niet persoonlijk bedoeld. Ik besef dat ik het wel over personen heb. De mensen die mij kennen weten dat ik niet van de persoonlijke aanvallen ben. Wel van opbouwende leermomenten. En vandaag had ik z'n leermoment. Ik vind echt dat de communicatie, informatie en promotie beter moet en dat dat geïnitieerd en aangestuurd moet worden door degenen die daar heel bewust en vrijwillig voor gekozen hebben. Sterker, bij de aanstelling heel duidelijk geweest zijn in de manier hoe zij het een en ander wilden vormgeven. Als je de verantwoordelijkheid op jou voorwaarden wilt hebben voor deze klasse dan hoort daar ook bij dat je de volle verantwoordelijkheid neemt en de activiteiten verricht die daarbij horen. Ook als ze ziek zijn, ook als ze niet in Nederland zijn. Dat er geen enkele mededeling in welke vorm dan ook is gedaan verbaasd mij.

Nogmaals, ik schrijf dit niet uit persoonlijke rancune, ik waardeer echt wat jullie doen. Ik schrijf dit om het beter te maken, niet om het uit te laten doven als een nachtkaarsje.

Jacob

Jan,

Als post #12 er niet geweest zou zijn, zou post #15 er dan wel geweest zijn... Deze reactie bevestigd voor mij mijn punt, er word nu reactief gecommuniceerd en niet door de organisatie. Daar verwacht ik iet pro-actiefs van. Maar wellicht zegt mijn verwachting wel iets over mij.

Wat vind je inhoudelijk van mijn opmerkingen?

Jacob

Jacob,
Je ziet het wel erg somber in en trekt wel heel snel conclusies.
Er zijn immers pas 3 wedstrijden geweest.
Kritiek leveren is prima, maar levert zonder concrete voorstellen tot verandering/verbetering en (eigen) aktie niets op.
Jan

Jan,

Ik denk dat ik het realistisch in zie en dat ik degene ben die verwoord wat ik via een aantal andere deelnemers persoonlijk als feedback op de gang van zaken heb ontvangen en daarom na 3 wedstrijden wel degelijk iets mag concluderen. Dat is mijn eigen aktie, dus die is er wel.

Het woord kritiek heb ik bewust niet gebruikt want dat is niet wat ik beoog. Wel probeer ik te verwoorden wat ik waarneem en wat er leeft.

Concrete voorstellen heb ik niet gedaan, wel wat er verbeterd zou mogen worden, ik herhaal: communicatie, informatie, promotie! Enthousiasmeren!. Ik denk dat jullie mans genoeg zijn om dit te kunnen vertalen naar acties.

En om in de stijl van vandaag af te sluiten: het kabinet vraagt de burger niet om concrete voorstellen, zij neemt waar wat er leeft en komt met voorstellen om te verbeteren en daar reageert de burger op. Niet andersom.

Jacob

Want zoals het nu gaat denk ik dat we F3j achterna gaan. Het organiseren van een wedstrijdklasse bevat naar mijn mening 2 componenten: het organiseren van een wedstrijd en het in leven houden van een klasse. 1 gaat goed, de ander niet, beide zijn de verantwoordelijkheid van de organisatie.
Vanuit de F3J wil ik wel ff reageren en meegeven dat niet 'de organisatie' de hoofdreden lijkt te zijn voor het afnemende aantal deelnemers. 'De organisatie' bij F3J bestaat in feite uit 2 trekkende personen, een 5tal meewerkende mensen die o.a. instaan voor wedstrijdleiding en materiaal beheer/vervoer en verder vooral de leden van de organiserende club. Het organiseren van een wedstrijd vergt minimaal 1 week avondwerk in de aanloop en nog een week avondwerk achteraf om de resultaten goed te checken en verwerken (grotendeels buiten het zicht van de deelnemers).

Wat mij betreft: wees hartstikke blij met 'de organisatie' en vraag participatie van de vliegers om de sport in leven te houden.
(hoera - de participatiemaatschappij! :bier:)

Mensen, ik heb in Horst mijn 2e wedstrijd ooit gevlogen. Ik vind het leuk om eens in wedstrijdverband te vliegen. Daar leent de F5J klasse zich nog steeds goed voor. Ongedwongen sfeer laagdrempelig. Ja het materiaal steeds steeds beter en dominanter. Alhoewel ik met een eenvoudige kist (Inside van Hollein) op een 9e plek ben geëindigd. Nu waren de omstandigheden ideaal en leg ik het dik af met meer wind en schaarsere bellen. Maar meedoen kan nog steeds.
Dank aan de mannen die het trekken en daar hun kostbare vrije tijd in steken!

Back