Jan,
Dat realiseer ik me terdege. Laat ik beginnen met te benoemen dat ik jullie inzet zeer waardeer en het is zeker niet persoonlijk bedoeld. Ik besef dat ik het wel over personen heb. De mensen die mij kennen weten dat ik niet van de persoonlijke aanvallen ben. Wel van opbouwende leermomenten. En vandaag had ik z'n leermoment. Ik vind echt dat de communicatie, informatie en promotie beter moet en dat dat geïnitieerd en aangestuurd moet worden door degenen die daar heel bewust en vrijwillig voor gekozen hebben. Sterker, bij de aanstelling heel duidelijk geweest zijn in de manier hoe zij het een en ander wilden vormgeven. Als je de verantwoordelijkheid op jou voorwaarden wilt hebben voor deze klasse dan hoort daar ook bij dat je de volle verantwoordelijkheid neemt en de activiteiten verricht die daarbij horen. Ook als ze ziek zijn, ook als ze niet in Nederland zijn. Dat er geen enkele mededeling in welke vorm dan ook is gedaan verbaasd mij.
Nogmaals, ik schrijf dit niet uit persoonlijke rancune, ik waardeer echt wat jullie doen. Ik schrijf dit om het beter te maken, niet om het uit te laten doven als een nachtkaarsje.
Jacob