De inschrijving voor de laaste van dit jaar is geopend: https://www.f5j.nl/inschrijving-losser-2022-geopend/
Omdat het kan houden we onder de deelnemers een verloting gesponsord door KST en Aviationtoys. Dus extra leuk om mee te doen en maak dan meteen kans op mooie prijzen
Lekker gevlogen, helaas door een lompe landing een gebroken verbinder.......Desondanks een aangename tijd doorgebracht met deze gezellige groep. De eer om de uitslag te delen zal ik overlaten aan de podium tijgers Namens aviationtoys.nl en KST konden we leuke dingen in de verloting doen, mede dankzij KST Team Piloot Karel en KSt waren er maar liefst 4 sets van 2 servo's te vergeven. Namens aviationtoys.nl waren er 2 Rookie kits, een f104 cartoon jet kit en een cxres mini kit ter beschikking gesteld. Heren die gelukkig waren tijdens de loting, heel veel plezier van de spullen! Justus&organisatie, deelnemers bedankt voor de gezelligheid en de spontane reacties!
Gisteren hebben wij een mooie vliegdag beleefd op het terrein van de Modelvliegclub Losser. Wij stonden halverwege het grote veld zodat de bomenrij upwind niet direct voor veel turbulentie zou zorgen. In de ochtend was de wind nog zwak, later op de dag trok de wind steeds verder aan. Door wat logistieke problemen had ik alleen de 1875 gram zware Prestige 2PK met de F3J limit vleugel meegenomen. De logjes laten zien dat het dynamisch vliegen was. Ik ben tevreden met een podium plek naar huis gereden.
Als aanvulling op het bericht van Peter mijn logjes van afgelopen zondag. In de morgen was voor mij een thermiekbel volgen nog wel mogelijk, maar in de middag (vlucht 4 t/m 7) moest ik me toch beperken in voor me vliegen en gebruik maken van een bosrand. Alleen in vlucht 7 had ik beter in moeten schatten dat er behoorlijke stijging was en had vanaf de hoogte van 250 meter mee moeten gaan met de thermiekbel. Het gevlogen model was een Explorer 3800 V-staart met een gewicht van 1450 - 1600 gram. In de middag was ik hiermee duidelijk te licht. Hieronder de logjes:
Het is weer duidelijk dat F5J draait om vol vliegen, niet om hoe hoog je vliegt in de 10 minuten werktijd.