Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar ik neem aan dat de temperaturen van de motoren een stuk hoger lag dan vorigjaar? Voordeel is alleen wel dat op de mach met een leen motor wordt geredenVolgens mij rijden we op de mach met dezelfde combi. Een fdr van 4,0 en als ik de tijden en topspeeds zie is het wel iets langzamer maar niet veel. En de dropoff in rondetijd is niet meer dan vorig jaar.
Persoonlijk geen ervaring mee Robert. Druk bezig met modified dit jaar.
Maar zal m'n oren en ogen eens openhouden voor bevindingen van de stock rijders op bijv. de Amca.
Weer een beetje jammer dat de NOMAC wederom in afwachting is van de bevindingen van andere, na de debacle’s van voorgaande jaren heeft men nog steeds niets geleerd, alle testbevindingen zouden allang in jullie bezit moeten wezen, en van doorslaggevende aard moeten zijn bij de toewijzing van een evt nieuwe motor + esc…waarop berust anders de toekenning op!!!
Veel clubs volgen de NK regels, en passen deze in, in hun eigen reglement ervan uitgaande dat de NOMAC weet wat ze doet!!!
Ik heb dit jaar erop aangedrongen (voorstel ingediend) bij mijn club om een extra “vangnet” in te bouwen, aangezien ik weinig vertrouwen heb in de gang van zaken tot nu toe, en dit is ook in het reglement van 2014 opgenomen!!! Wij behouden nl ook de voorgaande sets (SP), die na eerste geluiden iets langzamer zou wezen, dan het nieuwe MM setje, maar in combinatie met de banden, ongeveer gelijk zou moeten zijn!!! De “vangnet” regel houdt in dat de wedstrijdcommissie het recht voorbehoud om zelfs gedurende het seizoen in te grijpen (wat normaalgesproken niet mogelijk is), mocht onverhoopt blijken dat er toch grote verschillen ontstaan, om wat voor reden dan ook (ingrijpen door bv een andere FDR, bij de verschillende motor/esc combinaties)….!!! Ik ben benieuwd naar welke kant de meter gaat doorslaan, of in het midden blijft, en of ingrijpen nodig is…enz…in ieder geval zijn we op de club niet meer afhankelijk van het beleid van derde…!!!
Afgelopen weekend voor het eerst met de MuchMore set gereden. Mij viel eigenlijk meteen het volgende op:
- De set loopt langzamer dan de speedpassion set, maar prima, dat heeft iedereen.
- De motor wordt eigenlijk erg warm (10gr buiten temp), namelijk al rond de 65/70gr.
- Na 5 minuten heeft de motor een ontzettende drop-off, die niet uit de accu komt.
In hoeverre zijn er meer mensen die dit al ervaren hebben met deze motor? En in hoeverre gaat de warmte voor komend seizoen, in de zomer, een probleem worden?
Groet Robert
Dan deze natuurlijk.Dat wordt een feestje!.![]()
Dan worden er meer ervaringen gedeeld.Weer een beetje jammer dat de NOMAC wederom in afwachting is van de bevindingen van andere, na de debacle’s van voorgaande jaren heeft men nog steeds niets geleerd, alle testbevindingen zouden allang in jullie bezit moeten wezen, en van doorslaggevende aard moeten zijn bij de toewijzing van een evt nieuwe motor + esc…waarop berust anders de toekenning op!!!
Veel clubs volgen de NK regels, en passen deze in, in hun eigen reglement ervan uitgaande dat de NOMAC weet wat ze doet!!!
Ik heb dit jaar erop aangedrongen (voorstel ingediend) bij mijn club om een extra “vangnet” in te bouwen, aangezien ik weinig vertrouwen heb in de gang van zaken tot nu toe, en dit is ook in het reglement van 2014 opgenomen!!! Wij behouden nl ook de voorgaande sets (SP), die na eerste geluiden iets langzamer zou wezen, dan het nieuwe MM setje, maar in combinatie met de banden, ongeveer gelijk zou moeten zijn!!! De “vangnet” regel houdt in dat de wedstrijdcommissie het recht voorbehoud om zelfs gedurende het seizoen in te grijpen (wat normaalgesproken niet mogelijk is), mocht onverhoopt blijken dat er toch grote verschillen ontstaan, om wat voor reden dan ook (ingrijpen door bv een andere FDR, bij de verschillende motor/esc combinaties)….!!! Ik ben benieuwd naar welke kant de meter gaat doorslaan, of in het midden blijft, en of ingrijpen nodig is…enz…in ieder geval zijn we op de club niet meer afhankelijk van het beleid van derde…!!!
En een 2e ervaringen van Robert zelf weer, waaruit de conclusie iets anders is, dan de 1e ervaringen.Ik heb vandaag op Deventer gereden met de Muchmore set, met de motor op 20 graden vertiming, en een flinke ventilator op de motor. Motor werd niet warmer dan 50-55 graden, en zakte ook niet erg in aan het eind van de 5-7 minuten. Reed met iemand die met de SP 13,5 reed, geen significant snelheidsverschil.
Marcel
Gisteren op AMCA gereden.
Motor had 20gr timing, dit is de "ETS - 0 graden". (om het duidelijk te houden). Verplaatsing op 4,0 gehouden, zoals met de Speed Passion set. Samen met Jongeling gereden en geprobeerd. Verschil tussen 4,3 en 4,0 verplaatsing is minimaal in temperatuur 8gr. Motor werd na 7 minuten, met ventilatoren, 55 graden. Dit is (helaas met twee ventilatoren) toch redelijk normaal met een buitentemperatuur van ongeveer 20 graden.
Ook was er nog een (net uitgekomen) Much More "Zero Timing" motor aanwezig, deze had Toni mee genomen. Duidelijk te zien dat deze motor, minder timing heeft dan een Type W met 20graden ("ETS - 0 - graden") Timing.
Tevens, er werd aan het begin van het jaar "geroepen" dat wanneer je de regelaar open zou maken, deze kapot zou gaan en daarmee dus beveiligd zou zijn tegen vals spelen. Dit is onwaar. De regelaar kun je open maken en bestaat uit twee printplaten. De onderste printplaat is de besturing (sensor, inregelen en instellingen) de bovenste printplaat bevat alle FET's. Deze bovenste printplaat zit vast gemaakt aan de behuizing met vier smeltpunten en heeft ongeveer 12 poten in verbinding met de andere printplaat. Om bij de FET's te komen moet je dus even goed je best doen, maar de andere elektronica is zonder problemen te bereiken.
Is er al duidelijk wat de hoeveelheid motor timing wordt vanuit de Nomac? 0, of 20?
Groet Robert
@Robert,
zoals tijdens de vergadering is besproken en de reglementen zijn vastgelegd zal er gereden moeten worden met de zero timing endbell (MM-MR-FZZC). Deze heeft de Sectie EC10 inmiddels binnen. We moeten alleen even zien hoe we dit gaan regelen qua koop door de rijders of per wedstrijd gebruiken en aan het einde van de wedstrijd weer inleveren.
We zijn hierover nog in overleg. Maar zie je nog niet op de lijst staan met licentie aanvraag ;-) (of doe je max 3 wedstrijden mee?)
@Robert,
(MM-MR-FZZC). Deze heeft de Sectie EC10 inmiddels binnen.
@Robert,
Maar zie je nog niet op de lijst staan met licentie aanvraag :wink: (of doe je max 3 wedstrijden mee?)
Jongens! Hou nou toch eens op!
Zo wordt het nooit wat met de stock 1/10 in Nederland!
Want:
..............
De opmerkingen in dit topic gemeld hebben waarschijnlijk al hun weg richting de alleswetende clubleden gevonden, en die hebben hun conclusies al weer klaar, en gaan wederom niet NK rijden......
Wel wil ik nog even in gaan op je opmerking dat "de stock zo nooit wat wordt in Nederland". Ik zie om mij heen verschillende rijders van verschillende niveaus afgelopen jaren net alle elektronica (van Speed Passion) naast de rest om elektro te rijden, aangeschaft hebben. En mogen nu weer nieuwe elektronica gaan kopen van bijna 200 euro. Dat punt is, in mijn ogen, waarop er nu sommigen (zoals bijv. Peter) afhaken om het NK Elektro te gaan rijden.
Juist, is de keuze van de rijders geweest, punt.Maar voor wat ik begrijp is er door de Nomac zelf NIET getest, maar is de ETS gevolgd. Daar kun je van alles over zeggen en dat is een keuze geweest. Prima.
6 man nu nationaal, (omdat jij je net hebt ingeschreven) in de 8 weken dat de inschrijving geopend is, over 4 weken is de 1e NK, eerlijk gezegd ben ik bang dat er niet veel meer bij zullen komen, en als dat wel zo is, dan snap ik niet waarom men niet eerder inschrijft, want des te meer namen, des te groter de kans dat er nog meer namen bijkomen.Nu probeer ik vooral mijn eigen test bevindingen terug te geven en te hopen op feedback van andere rijders. Dat is wat je hier leest.
Mijn eerste ervaring met de set was inderdaad niet positief.
Mijn tweede ervaring met de set was al een stuk beter, maar ik ben ondanks de stijgende lijn nog niet helemaal om ;-)
Wie weet wat de derde ervaring brengt ;-)
Zoals Roelof al aangaf, denk je dat het met de speedpassion set beter was geweest?Wel wil ik nog even in gaan op je opmerking dat "de stock zo nooit wat wordt in Nederland". Ik zie om mij heen verschillende rijders van verschillende niveaus afgelopen jaren net alle elektronica (van Speed Passion) naast de rest om elektro te rijden, aangeschaft hebben. En mogen nu weer nieuwe elektronica gaan kopen van bijna 200 euro. Dat punt is, in mijn ogen, waarop er nu sommigen (zoals bijv. Peter) afhaken om het NK Elektro te gaan rijden.
Volgend jaar zul je zelfs als je als rijder een voorstel indient op de vergadering aanwezig moeten zijn, ander gaat je voorstel meteen van tafel.Let op, nu geef ik absoluut niet af aan de Nomac! Immers, de clubs en rijders hebben gekozen voor dit voorstel, maar ik denk dat hierin een gedeelte van de lagere aanmeldingen te vinden is, Een mooie les voor de volgende keer, net zo goed voor mij als rijder om bijvoorbeeld een voorstel in te dienen of wel aanwezig te zijn op de vergadering.
Groet, MartinGroet Robert
Misschien gooi ik nu wat olie op het vuur maar is de elektronica van Hobbyking niets?