Nog 37 kg trekkracht nodig voor een electro 3D kistje?

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
Foto gemaakt op de Hackerstand tijdens de beurs in Sinsheim:

IMG_5447ssh.jpg

Hier schijnt een Extra van 2,80 spanwijdte mee rond te vliegen, helaas IETS boven mijn budget.....(2500 euro, ex regelaars/lipo's....) ;)

Vervangt een 120-150 cc motor, bedoelt voor 30x10/32x12 prop,
vier 90 amp regelaars en 4x een 10s3p pakketje daar aan............

http://www.hacker-motor.com/images/Catalog06/Hacker-2006-Page-28-29.pdf

damn... prijs van de motor valt nog wel mee maar de lipo's zijn ook onbetaalbaar naast de laders.... 800 euro aan regelaren is dan weer weinig in verhouding...

deze motor is al eens vaker besproken bij die bijbehorende Extra. incl. Filmpje. Alleen kan ik die niet meer vinden....

Leuke setup voor de outdoor-schockflyer die eens wat meer wil :P

Hmmmmmmm
10s3p 1800mA 20C bijvoorbeeld, dus ongeveer 40V/6000mA laden
Dat worden vier dure 240W ladertjes, je wilt tenslotte die vier "pakketjes" wel tegelijk kunnen laden ;)

Met Hyperion lipo's een kleine 800 euro de vier ;)

Dikke 4000 euro dus voor aandrijving, regelaars en lipo's, dan nog even verder sparen voor het kistje, wat van die kleine servo's en een paar mooie laders.......

Toch maar brandstof dan?

Oeps, 3p inderdaad dus 2400 euro aan lipo's.....
Vermelde 4000 euro wordt dus al 5600!
Gekkenwerk :D

maar dan heb je ook wat :D, alleen de "looks" al zeg! prachtig. Dan begrijp je toch niet dat er mensen zijn die 70.000 voor een auto ofzo betalen....

behoorlijk motortje :)

net als die kickass buitenloper van formaat jerrycan die ik laatst tegenkwam

Ik heb die kist ermee zien vliegen in Aspach en dat zag er zeer overtuigend uit. We hebben toen op de zaterdagavond een gesperk gehad met meneer Hacker en gepolst naar de prijs van die kist vliegklaar. Hij gaf toen geen eensluidend antwoord, maar gaf wel aan dat het in de trend van een kleine middenklasse wagen uitkwam. (duitse autoprijzen dan wel)

Back