nog een keer de stuurstang aub

heren

ben aan het vechten met die spoorstang/stuurstang maar heb het even niet helemaal meer door geloof ik
moet die nou onder de bladveer komen of er doorheen, ik kan die duidelijke foto die ik keer hier gezien heb nergens meer vinden, heb me suf lopen zoeken, dus wellicht kan er iemand even opnieuw een foto plaatsen voor mij, zodat ik ook duidelijk kan zien hoe de fusee's dan zitten en de aansluiting naar de stuurservo

mijn dank is bij voor baat reuze groot

Hoi Theo,

Hier nogmaals de foto's...

2622979406_77fbd4299d.jpg

Grote resolutie

2622152853_3df750c305.jpg

Grote resolutie

2308110636_27ceca4b3a.jpg

Grote resolutie

De laatste is van mijn King Hauler, daar heb ik de servo op een andere manier bevestigd.

Dit geld ook dadelijk voor de Scania, er zal een kleine update gemaakt moeten worden...

Marko heeft daar een mooi voorbeeld van in zijn topic met "Scania met afzetcontainer" !

Als je het op de normale plek wildt monteren (servo aan de zijkant)...
dan zal er een extra 2 á 3mm gat gemaakt moeten worden in de fusee !
Weet zo 1,2,3 niet of er foto's van zijn op het forum.
-----------------------

Verder één tip...
probeer al je vragen in één topic te houden :)
Dan blijft alle info bij elkaar en overzichtelijk.

Succes :rolling:

Stuurstang

Hallo Theo

Bedoel je deze soms?

DSCF1832-1.jpg

Een extra gaatje boren hoeft niet hoor!
Er is een andere oplossing.Ik zal zodadelijk proberen een foto van de andere kant te nemen .

Wil

taxi4you.

is het niet handiger om het in een topic te houden ;). Dan hou je alles bij elkaar. 4 losse topics wordt een chaos.

voor de rest succes met de bouw (Y)

heren bedankt voor de fijne medewerking

en ja ik zal al mijn problemen hier plaatsen,dan ga ik nu weer verder vechten met de versnellingsbak, dat wil ook nog niet echt vlotten

Hallo Theo

Dat tussenstukje is 10 m/m

DSCF2380.jpg

Ik had je al geschreven dat een gaatje boren niet nodig is. Kijk maar naar de foto.
Gewoon de bolkop in de arm zetten vastzetten met het verlengstuk en in het verlengstuk
weer een bolkop draaien.
Het stangetje moet dan wel ingekort worden maar ik hoop dat het op de foto goed te zien is.
Het verlengstuk is een afstandsbus die gebruikt wordt om een moederbord vast te zetten in een computer kast.Gewoon even een tap van m3 doorgehaald en het probleem van ombouwen was opgelost.
Ik hoop dat alles duidelijk is zo en anders hoor ik het wel.

Wil.

Hallo Theo

Dat tussenstukje is 10 m/m

DSCF2380.jpg

Ik had je al geschreven dat een gaatje boren niet nodig is. Kijk maar naar de foto.
Gewoon de bolkop in de arm zetten vastzetten met het verlengstuk en in het verlengstuk
weer een bolkop draaien.
Het stangetje moet dan wel ingekort worden maar ik hoop dat het op de foto goed te zien is.
Het verlengstuk is een afstandsbus die gebruikt wordt om een moederbord vast te zetten in een computer kast.Gewoon even een tap van m3 doorgehaald en het probleem van ombouwen was opgelost.
Ik hoop dat alles duidelijk is zo en anders hoor ik het wel.

Wil.

Hoi Wil,

Vraagje;hoe groot is uw stuuruitslag?

Bij m'n scania heb ik een nieuw gaatje gemaakt waardoor deze momenteel zeer scherp kan sturen(handig voor achteruit rijden)

M.vr.gr.

Jan

mijn oplossing voor de spoorstang

ik heb deze oplossing verzonnen voor de spoorstang, kwam deze 2 tegen en heb de schroefdraad verlengd, zoals de spoorstang nu zit, gaat die net onder de versnellingsbak door, kan er eventueel nog een ringetje tussen plaatsen mocht dat toch nodig zijn

voor het servo stangetje had ik dit verzonnen (computer onderdeeltje met tap op maat gemaakt), ik weet alleen niet of het gaat werken omdat die nu zo'n eind weg zit en over de as heen loopt, wat denken jullie?

ps: de te lange schroefdraad van de spoorstang moet ik nog inkorten, is nu niet echt fraai en bij het servostangetje komt er nog een messing busje tussen, maar ik wil eerst zeker weten of dit gaat werken :cool:

dus graag jullie advies hierover

Hoi Theo,

Ziet er netjes uit :)

Je vroeg je af, of het goed zal werken...
Als ik het zo zie, is de hoek niet gunstig van het servo-stangetje naar de fusee !
Hierdoor zal ook niet het maximale stuuruitslag behaald gaan worden.

De opstelling van Wil is wel de juiste manier.
Hier is de hoek van de servo-stang zo goed als recht naar de fusee.

Maargoed, uitproberen kan nooit geen kwaad...

Hoi Theo,

Ziet er netjes uit :)

Je vroeg je af, of het goed zal werken...
Als ik het zo zie, is de hoek niet gunstig van het servo-stangetje naar de fusee !
Hierdoor zal ook niet het maximale stuuruitslag behaald gaan worden.

De opstelling van Wil is wel de juiste manier.
Hier is de hoek van de servo-stang zo goed als recht naar de fusee.

Maargoed, uitproberen kan nooit geen kwaad...

dus eventueel vastmaken aan dezelfde kant als de spoorstang, op die nu te lange schroefdraad zeg maar, schroefdraad inkorten, busje eroverheen met ingetapt draad en daar bovenop de servokogel als ik je goed begrijp

Hoi Theo,

Inderdaad op die manier en dan zet je die hevel in dezelfde hoek als de fusee !
Op deze wijze krijg je een groter stuur-uitslag.
Experimenteer er een beetje mee, net zolang dat het zijn max heeft behaald...
en de uitslagen naar links en rechts zo goed als gelijk zijn.

Dit is ook goed te zien op de foto van Wil:
DSCF2380.jpg

Back