nog een quattro lader

Op Ebay tikte ik een Voltcraft Multi Charger Quadro B6 op de kop voor een heel net prijsje. Hij kan weliswaar slechts 50 watt per uitgang aan, maar dat is voor mij ok :p

Wat wel vreemd is, is het volgende. De software van elk laadstation is (nagenoeg) identiek aan dat van Imaxen en een heleboel aanverwandte laders. (4 druktoetsen, identieke opstelling en zelfs dezelfde piepjes ;) )
Voltcraft zegt echter in zijn manual dat in de mode "lipo charge" niet gebalanceerd wordt, dit terwijl je wel de spanning per cel af kunt lezen (via de balancer aansluiting) Wanneer je wel wilt balancen moet je de mode "lipo balance" gebruiken..........

Heeft Voltcraft toch andere of oudere programmatuur aan boord; is iemand hiermee bekend ?

hoi arno

ik heb ook zo'n type lader, maar dan van turnigy.

de beschrijving klopt , in charge mode laadt de lader, zonder te balanceren.
je MOET wel de balance kabel aansluiten.
je kunt ook de afzonderlijke celspanningen meten.
ik heb een accu gehad waar een draadje van de 2e cel slecht contact maakte, deze registreert hij dan ook, en geeft vervolgens de foutmelding dat er een connection error is.

in de balance mode balanceert hij de afzonderlijke cellen ook echt.dit duurt ook langer

mijn conclusie is dat de lader in beide gevallen de celspanningen controleert , maar alleen in de balance mode de cellen balanceert.

groeten Johan

Back