Nog een set-up vraag

Beste lezer,

Ik heb een windragon van hobbyking waar een D2710 brushless motor op zit. Nu heb ik een Turnigy 800 mAh/ 20-30C, 2s Lipo op een 10A ESC.

Hobbyking Windragon 660mm w/molded fuselage, 2pc EPO wing (PNF) (AUS Warehouse)

Nou vind ik dat de power van het vliegtuig snel achteruit gaat tijdens het vliegen. Na zo een 8 a 10 minuten moet ik stoppen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Verder heb ik een 25C 850mAh 2S/ 7.4V Hyperion Lipo (CX G3) en een Rhino 360 3S Lipo, 11.4V.

Kan ik deze Lipo's erop aansluiten en hoe kan ik dit zien? Bijvoorbeeld om meer power te krijgen. Ik heb me enig zins verdiept in het Lipo draadje. Dit stond geciteerd;

Je zal eerst de vraag moeten stellen wat moet de accu kunnen?
Hoeveel volt is het beste voor mijn motor?
Hoeveel ampere trekt mijn motor?

Op deze vragen weet ik al geen antwoord. Misschien dat iemand kan helpen.

In ieder geval bedankt!

Groetjes Mike

gezien de afmetingen van dit toestel is je motor maar zeker je esc gemaakt op een 2S lipo dus 7,2V en zal gezien de cappasitijd van je accu gekoppelt aan de vliegtijd die je opgeeft zo'n 8 tot 9 Amp trekken bij de 7.2 Volt

door er een 3S in te gooien zal je meer vermogen krijgen d.w.z meer trekkracht en sneller vliegen maar de kans is vrij groot dat je esc er mee ophoud om dat deze het hogere voltage niet aankan en omdat als je een hoger voltage aanlevert je motor ook meer ameres gaat trekken en dan kom je al snel boven die 10 amp max van je regelaar
als je dus langer wilt vliegen moet je dus een 2S lipo met meer mah hebben di van 850mah zal dus al iets langere vliegtijden opleveren maar het verschil zal je nouwelijks merken
ook is het nog zo dat lipo's natuurlijk ook zwarder worden naarmate hun cappasitijd toeneemt dit beteekent dus dat je meer op volgas moet vliegen om je kist in de lucht te houden waardoor je vliegtijd dus weer afneemt
rest mij nog te zeggen dat een vliegtijd van 8 tot 10 min helemaal zo gek nog niet is voor een toesten zo als jij het hebt dus als ik jouw was zouw ik niet gaan experimenteren met lipo's maar gewoon die 2 2S lipo's menemen en 2 vlugten maken van zo'n 10 min

Back