Nog een uitdaging, wie kent deze kist??

Allen,
wie kent deze kist???
Gegevens;
span: 2,7 m
2 kanaals
een sticker gevonden metde tekst : FLENSBERG
een sticker gevonden met de tekst : Modellbau Derschug
Vleugel is balsa ribben bouw met een sterk hol profiel.
Pendelroer

full

full

full

full

Ik ga nu even een uurtje zwemmen en verwacht dat bij terugkomst bekend is welk model dit is... :D

Tevens zit ik te denken aan een BL buitenloper met 1400 tot 1600 rpm...Waarom?
Omdat er nietveel meer ruimte is dan een 9X6 klappropeller.
Zou een 3 blads klappropeller nog een optie zijn??

Ik hoor jullie reactie graag

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze gevonden maar heeft een T staart

Vleugels staan in pijlvorm
overgang van cannopy en motorhouder is anders.

Zou het de aerofly type 1 kunnen zijn?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Rudi, bedankt...
En hoe vloog deze brilliant?
Hoe oud is dit model?
welke leverancier?
was de 3 klapspropeller standaard of een eigen bedenksel.

mijn inschatting was dus nog niet zo verkeerd.

Ik vind het er uitzien als een mooi model. ook verwacht ik dat er nogal wat lood in de neus moet om het CG goed te krijgen.
Waarschijnlijk weet jij daar meer over te vertellen..

leuke kist willem deze komt niet ver bij mij uit de buurt :grin: ik dacht eerst ook aan n aerofly ,maar t is dus n billiant elektro leuk krijgen we nog n opknapverslag willem :lol:

He Johan,
Over de Brilliant Electro kan ik zo een twee drie vier niets vinden....... om te vergelijken of het idd klopt. wie was de bouwer van de Brilliant?
Ja de zwever komt uit de zelfde woonplaats van wie ik een jaar geleden een romp van een Alpha E heb overgenomen en die inmiddels ook al weer vrolijk rondvliegt.
De zwever had een COX motor die ik ga vervangen voor een borstelloze buitenloper voorzien van een 3 bladsklapschroef. Als iemand hiervoor nog suggesties heeft hou ik mij aanbevolen want deze zijn niet dik gezaaid.
Komende periode kan deze zwever gebruikt worden. Mogelijk volgend jaar opnieuw bespannen en de romp opnieuw spuiten.

Hopelijk kom ik nog meer te weten over deze zwever

De zwever had een COX motor die ik ga vervangen voor een borstelloze buitenloper voorzien van een 3 bladsklapschroef. Als iemand hiervoor nog suggesties heeft hou ik mij aanbevolen want deze zijn niet dik gezaaid.
Komende periode kan deze zwever gebruikt worden. Mogelijk volgend jaar opnieuw bespannen en de romp opnieuw spuiten.

Hopelijk kom ik nog meer te weten over deze zwever

ik weet niet of in NL nog brandstof gevlogen mag worden enz... (of vele clubs alvast niet)

maar wat is er mis met een cox motortje er op? lekker origineel.
voor de zweefprestaties ga je zulke kisten niet restaureren ;) (klapschroef of niet)

een 0.8cc kan je niet zelf bedienen, maar de 1.5cc bv wel. lijkt me leuk om er zoiets op te zetten.

Willem,
De ontwerper is Manfred Derschug. Het type is Brillant, niet Brilliant.
Als je Googled op Derschug Brillant vindt je van alles (vooral bij onze Oosterburen).

Succes

ja een coxje is zeer gaaf.
overigens bij conrad zijn 1cc ASP motortjes, gekogellagerd, RC,
van die motortjes valt me op dat ze in verhouding erg licht en sterk zijn.
voor 40 € :O . zoiets wil ik misschien ook een keertje kopen voor een klein kistje of zweefstart.

Back