Nog een verse quad en een nieuw lid :)

Onderdelen Quad

Zo weer even lekker aan het knutselen geweest en al een aantal onderdelen klaar.

Voor het kunstof danken wij Ikea :)

BRÄDA Laptopondersteuning - zwart - IKEA

4mm dik stootvast polystyreen voor maar 4euro :)

parts.jpg

LiPo Houder.

LipoHouder.jpg

Voor wie het leuk vind hier het design (nog in aanbouw) van mijn quad in Google Sketchup.

http://www.levally.com/quad/Quad-v1.skp
http://www.levally.com/quad/Quad-v2.skp
http://www.levally.com/quad/Quad-v3.skp (Final)

3D Sketchup is hier te downloaden.
Google SketchUp

Iets Later ...............

Hij zit in elkaar nu alleen nog het landings gestel en bovendek maken voor de flightcontroller en receiver heb al plannen nu nog uitvoeren
Op dit moment zoals hij hier te zien is is hij 694gram (met LiPo 30c 3,6A S3)
Span van de quad zit van punt tot punt op 67,5cm

Oja en de rest van de spullen natuurlijk nog (moet nog steeds binnen komen)
WAT DUURT WACHTEN TOCH LANG!!!!!!!!!!!!!!

basis1.jpg

basis2.jpg

basis3.jpg

Ciao
Thijs

Laatst bewerkt:
Vandaag mn eerste spullen uit China binnen gekregen.

Hebben ze de verkeerde flight controller opgestuurd *^&^%#^@$)_^%%%*^%*)^

Ik heb de FF Free Flight besteld maar ze hebben een KK Multi Copter geleverd

:evil::evil::evil:

Zo het project gaat weer verder.
Weer wat spulletjes ontvangen.
Nu alleen mn Motoren en ESC's nog.

zooi.jpg

Hierna de quad weer uitelkaar gehaald om te gaan spuiten.
Wil hem helemaal mat zwart.

gespoten.jpg

Gisteravond de armen in orde gemaakt.
Ik wil de esc's in het midden stuk bevestigen en de bekabeling door de armen laten lopen.
Heb 2,5mm2 silicone kabel gebruikt hier heb ik 4mm2 connectoren aan gesoldeerd en een mooi krimpkousje eromheen gekrompen.
Dit dan weer door de Arm heengehaald en aan de voorkant met een tywrap vast gezet.

ESC-Verleng kabel.JPG

Vandaag het geheel weer in elkaar gezet.
En nu is het dan wachten op de laatste onderdelen.

quad1.jpg

Boven kant

quad2.jpg

Voorkant

quad3.jpg

Achterzijde

Totaal gewicht tot nu to 976gram

Nu maar weer wachten :?

gaan maar eens ff kijken wat ik het beste voor Firmware voor mn KK boardje kan gebruiken.

Ciao
Thijs

Laatst bewerkt:
Nog geen idee maar dat zal vast wel.
Ik wil er nog verlichting op/in maken en dan zal dat probleem verholpen zijn.

Maar eerst Vliegen :)

Lampjes

Aangezien de motoren er nog steeds niet zijn dan maar toch met de Lampies verder.

Ik heb net als de bekabeling voor de ESC's de Led's ook in de armen gemaakt.
Was wel ff een priechel werk maar het resultaat mag er wezen als zeg ik het zelf :)

(Orientatie verlichting ben ik nog aan het uitdenken maar de armen wilde ik blauw)

Blue1.jpg

Blue2.jpg

Onderkant

Ciao
Thijs

YES!!!!

Eindelijk mn laatste spullen zijn binnen.

K*T Douane mocht mooi 27 euro aan de deur aftikken :sniper:

Zo nu alles flashen met Simon K en monteren.

troep.jpg

Zo Eerste ESC geflashed bekabeling wat ingekort en vervangen aan mn Quad gemonteerd, getest met motor aan de arm (Like a Charm ;) )

ESC.jpg

Motor.jpg

Hier een totaal plaatje van hoe de ESC's in de Quad passen (helaas niet niet :()
Alle bekabeling is vervangen, omdat de ESC's toch open moesten om ze te flashen met Simon K (wat overigens super makkelijk ging) heb ik gelijk de Motor kabels vervangen door langere die ik eerder al in mn armen had gemonteerd.
Dit zijn ook silicone kabels met een kern van 2,5mm2 (zelfde als waar de ESC mee uitgeleverd wordt) Dit scheeld weer een verbindings stuk en een kans op storingen.

De Powerkabels heb ik ook in gekort en onder een hoek gezet zodat ze mooier uitkomen met mn Power Distributie.
Het geheel weer met een Krimkous ingepakt en het stickertje terug geplakt :)

esc1.jpg

En hier zoals hij eruit ziet vanaf boven.

esc2.jpg

Onder tussen heb ik de ESC's met een Tywrap vast gezet zodat hij nog maar 3 of 4 mm uitsteekt.

Laatst bewerkt:
Zo alles zit in elkaar en ik was klaar om te knallen.

Helaas had ik problemen met mn FF Free Flight op de een of andere manier vertikt hij het om te vliegen.
Vermoedelijk zijn 11x4,5 props met 1000kv 1,6 Kilo Quad met een doorsnede van 68cm net iets te veel van het goede.

Details hier te vinden

Heb nu mn KK er opgezet en het ging gelijk een heel stuk beter :)

heel erg met de pots moeten spelen en toen ik eindelijk zover was dat ik durve gas te geven om het wat hoger dan 50cm te laten gaan dook hij zo de planten bak in.
Ik heb hem tussen de tomaten en de bieslook uit gefist en gelukkig op het 1st oog geen schade.

zet hem weer klaar geef gas Einde oevening Motor 1 :bad-words:
Zat zo vast als een huis.

Motor uit elkaar gehaald gereinigd en weer in elkaar gezet en PFFFFFF hij deed het weer.

Helaas ondertussen donker buiten geworden en het leek me ondanks mn verlichting niet verstandig te gaan vliegen.

Morgen maar weer eens proberen.

Vandaag wel gemerkt dat ik nog een hoop te leren heb.

Hier een Foto van hoe hij nu is

quad5.jpg

quad6.jpg

Thx :) ben zelf ook erg tevrede over het resultaat.

Nu nog een succesvolle vlucht.
Net een zooi Props besteld
4 complete sets 9x4,5 en 4 complete sets 8x45 3-blades
denk ga niet met 1 setje zitten kloten moet wat spares hebben heb nu al 3 11x4,5 gemold :S

Voor mn verlichting.

Ik wil aan de voorkant helder witte leds zetten en aan de achterkant rood om zo onderscheid te hebben voor dag en nacht.

Hoe wel waar pcies ben ik nog aan het uitdenken

^%%#^%&^*(^$^%#%&*(

5-Juni-2012

Een zwarte dag in mijn Quad geschiedenis.

Gister 5 Juni eindelijk mijn Maiden gedaan en het ging PERFECT.:p
vloog fantastisch reageerde lekker snel terwijl ik mn trottle op nog niet half vermogen had staan.:cool:

Merkte (omdat het de 1e keer was) dat ik nog wel een hoop te leren had maar hij deed bijna alles wat ik bedacht.

Maar toen ..........:nosmile:

Ik maakte een trottle foutje en hij lazerde naar beneden AAARRGGG!!!
Vlak boven de grond gaf ik een Dot gas (throttle volledig open) en hij SCHOOT als een racket omhoog niet normaal.

Te hoog ... ver boven de bomen en in een windstroom.
Ik heb geprobeerd hem terug te sturen maar ik raakte lichtelijk in paniek (toch ff 250 euro en een hele hoop werk ver buiten bereik)
Helaas ga je dan als beginner fouten maken en ik zag hem naar links flanken en zo achter de bomen verdwijnen.
Ik gelijk stick los en gas dr op in de hoop dat hij weer in zicht zou komen.

Helaas ben aan het zoeken geweest met een vriend van me en rond gevraagd
Niemand heeft hem gezien en ik ben hem echt kwijt......:cry:

Ik baal als een stekker kun je je echt niet voorstellen maar hij zal herleven in een versie 2.:sad:

Ik had moeten wachten tot mn kleinere props binnen waren en niet met de A20 22L motoren met 11x4,5 en 1,6kg quad gaan vliegen met GEEN ervaring. Wijzen maar helaas dure les geleerd. :teacher:

Filmpje van Maiden volg nog.

Back