Nog hoger lanceren

...
Nadeel van GPS loggers is dat het er op lijkt dat de snelheid wordt berekend uit twee XY coordinaten. Als je loodrecht omhoog of naar beneden gaat, dan veranderd de XY coordinaat niet en is de snelheid volgens de logger 0 km/h.

Dit klopt en ligt vast in de GPS techniek... ik hoop echter dat het europesche GPS nog even op zich laat wachten of een aangename aanvulling op het huidige GPS gaat worden.

Dat heb ik al eens getest. Barografische hoogtemeting én een GPS-logger. Je ziet dan toch verschillen. De trent klopt, maar de absolute hoogten van beide meetapparaten verschillen..

Ik zou toch denken dat GPS data afhankelijk van de programmeer technieken veel nauwkeuriger is dan de barografische meetmethoden..

Da's nog maar de vraag...

GPS kan je niet "nullen" zoals een barografische hoogtemeter.

Een barografische hoogtemeter kan op decimeters nauwkeurig meten. Een GPS heeft al gauw een verschil van 25 meter.

Middels snelheid en koers en interpolatie kan een nauwkeurigheid van enkele centimeters behaald worden. Maar ja... het ligt wel aan het programma dus..

De luchtdruk veranderd trouwens ook niet gelijkmatig dus een barischemeter zal onder niet natuurlijke (model) omstandigeheden preciezer zijn.

Laatst bewerkt:
... Die weitgehendste Analyse findet sich in der Diplomarbeit von Florian Seibel ("Konstruktion, Berechnung und Bau eines Flugmodells zur Untersuchung der Pendelbewegung") ...

Heeft iemand een PDFje hiervan?

Cheers,
Johan

Back