nog nooit gevlogen is dit een aanrader?

• Topicstarter Topicstarter subaru
  • Startdatum Startdatum
S

subaru

Guest
hoi iedereen ik heb nog nooit eigelijk gevlogen met iets ik doe wel aan rc racing met brandstof auto,s maar een helicopter lijkt mijn ook wel leuk nu zag ik op internet een leuk ding niet te groot enz het is de .
Aerohawk A - ARF Complete Micro Heli!
raden jullie mij deze aan of af? en is het moeilijk vliegen met zo,n ding groetjes van subaru 5#

lees, zoek !

"micro" "hummingbird" "picollo" etc doen het heel goed in de zoekbox.

Er is hier nog niet zoveel over de Aerohawk geschreven. Maar de Aerohawk is te vergelijken met de Hummingbird/Feda/Carboon/Picollo ...enz.
Deze verschillen allemaal niet zoveel van elkaar.

Al de info die je dus over deze helikopters kunt vinden is dus redelijk gelijk aan de Aerohawk.

ik heb al heel negatieve commentaar gelezen over die heli, zo van "je moet geluk hebben een goede te hebben". Ik zal het effe zoeken waar het was...

Niels

@niels, is dat niet met veel zo? Hoe kleiner de zooi hoe meer foutjes erin zitten. Ik lees ook heel verschillende meningen over de piccolo, de ene leert er meer vliegen (ik ook hoop ik ;)) en de ander gooit hem weg omdat dat kreng voor geen meter vliegt, misschien dat mensen met "echte" heli's meer moeite hebben omdat ze iets anders gewend zijn. Ik ga het gewoon proberen. Veel simulator werk helpt je het automatisme wat te oefenen.

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de Aerohawks zeer constant vindt. Ik heb veel mensen geholpen met de afstelling van de Aerohawk en uiteindelijk waren ze allemaal behoorlijk strak te vliegen. Je moet gewoon ervaring opbouwen met een heli en weten waar je op moet letten, maar dit geldt natuurlijk voor alle heli's.

Ik heb ook een heel aantal mensen geholpen met Piccolo's, Hummingbird/Carboons etc., hierbij hetzelfde verhaal, geen ervaring of geen begeleiding zorgt voor een slecht vliegende heli.........

Als je een (micro) heli koopt moet je gewoon weten wat je doet of zou moeten doen. Weet je het niet dan moet je gebruik maken van de ervaring van anderen. :)

Belangrijk bij het vliegen met een micro-helicopter is dat je iemand ( of meerdere personen ) hebt waar je op kan terugvallen.

Eén van mijn clubgenoten kwam de afgelopen winter regelmatig in Delft(TU) waar op zondag indoor werd gevlogen. De verhalen over mensen die daar vliegen met spullen die nog niet goed zijn afgesteld is schrikbarend. En vaak "had de winkel verteld dat het heel makkelijk te vliegen was". En dus liepen daar ook wel een aantal teleurgestelde mensen rond. En dan krijg je dus de verhalen van "dat het niet vliegt".
Micro-heli-vliegen is gewoon moeilijk, en je moet aan veel dingen en alles goed afstemmen op elkaar.

Mijn advies in deze: Ga dit niet alleen proberen, zoek hulp van iemand die ook zo'n heli heeft. Ga naar een club toe, of bezoek indoor-dagen bij je in de buurt en praat met de mensen daar, en kijk, en kijk.

En als je dan zeker weet dat je 600 Euro uit wil gaan geven eraan, bedenk dan dat misschien nog 300 Euro meer gaat uitgeven in de maanden daarna. En kijk dan even of je portemonnee dat aan kan.
Misschien klinkt dit negatief maar beter dat dan dat je over 2 maanden alles moet doen omdat het je vies tegenvalt.

En de kosten lopen zo maar op, ik weet het ik heb ook micro-heli gevlogen. Leuk maar door gebrek aan indoormogelijkheden op korte afstand ben ik ermee opgehouden. En het kleine preciese nauwkeurige werk is het toch niet helemaal voor mij ( grote handen en niet al te groot geduld ).

Maar het is leuk. Dus als je begint wens ik je veel plezier met je hobby.

Back