Noob met Esky E500/Big Lama

Inderdaad voor coaxen een veel betere constructie. De Solo coax/Bravo III gebruikt dit systeem ook, en ook daarmee heb ik nog nooit een blade strike gezien, of over gehoord. Ok, je hebt eerder schade aan je bladen, of aan je feathering shaft, maar liever dat, dan dat je heli om de haverklap ter aarde stort, en je veel meer schade hebt...

Precies, en met de schade valt het ook wel mee, zeker bij de kleintjes. Ik kan wel eens afgeven op NE, maar de Bravo III heeft een sterke buitenkant, inclusief de bladen. Ik denk dat E-sky, samen met de Blade mCX2, meer op uiterlijk afgaan dan op vliegeigenschappen bij de coax'en.

Heb de heli buiten getest, vliegt wel mooi hoewel hij wind nog steeds niet leuk vind uiteraard. Paar gekke stuur bewegingen moeten maken maar door de extended shaft bleef er voldoende ruimte tussen de bladen. De landing is wat "slordig" maar goed de landing skids waren ook kapot en wou hem toch even testen of de rest goed is.

5G-QaNV2qLU[/media] - ‪Esky E500 (test buiten)‬‏

Ziet er goed uit, zeker voor buiten. En die landing had je er even uit moeten knippen haha. Wel fijn dat jij daar zo buiten kan vliegen zonder een berg toeschouwers te verzamelen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
ah ik heb geen programma om HD opnames te editten. en ach wat is een vlucht zonder een landing? Er waren wel een paar toeschouwers maar het spul is te klein om echt aandacht te trekken. als je er beetje rond gaat vliegen met een 450 dan denk ik dat je wel meer aandacht krijgt.

Het ziet er in ieder geval een stuk rustiger uit. Ik geloof niet dat ie ooit zo strak/stabiel gevlogen heeft toen ik hem kocht.

Laatst bewerkt:
ah ik heb geen programma om HD opnames te editten. en ach wat is een vlucht zonder een landing? Er waren wel een paar toeschouwers maar het spul is te klein om echt aandacht te trekken. als je er beetje rond gaat vliegen met een 450 dan denk ik dat je wel meer aandacht krijgt.

Windows Live Moviemaker. En in dit stadium hoef ik liefst niet eens 1 toeschouwer :)

Wederom, ik kan niet geloven dat die trillingen nu zoveel minder zijn. En dan zit er nog niet eens een nieuwe, rechte kop op.

Damn, ik had echt pech met dit ding blijkbaar.

Ziet er inderdaad een stuk strakker uit. Alleen, hoort het zo dat de onderste bladen duidelijk in een "v-vorm" staan, het zogenaamde "coning"? Vooral rond de 40 seconden lijkt dat vrij extreem.

Sja, deze bladen zijn wat soepeler waardoor dit automatisch wat meer gebeurt. de blade grips zitten goed aan elkaar, we zouden de bladen nog iets strakker kunnen draaien en kijken of dit een positief effect heeft mbt deze coning. Gelukkig hebben beide rotors het dus t is niet zo dat de bladen dichter bij elkaar komen.

Nou, het blijkt dus dat alle extended shafts uit de fabriek ondeugdelijk zijn vanwege een verkeerd afgestelde machine. De importeur heeft alle stock teruggestuurd naar de fabrikant en de nieuwe stock komt pas over 3 weken weer binnen.

Ik heb aan Stef gevraagd of hij de E500 weer kan terugsturen na wat final tweaking en ik kan er prima mee vliegen volgens hem, ook al is de extended shaft die erop zit niet optimaal.

Het was me wel een avontuurtje moet ik zeggen, ik zal blij zijn als het achter de rug is en ik de nieuwe shaft kan krijgen.

In ieder geval, Stef, nogmaals bedankt voor alle hulp en ik ben blij dat alle oorzaken gevonden zijn

Laatst bewerkt:
Hey!

ik heb mij vandaag ook de Esky 500 aangeschaft. Sinds enkele maanden de microbe te pakken en gestart met kleine modelletjes maar nu wou ik toch wat groter gaan.

Al ontdekt dat de bediening enorm gevoelig is haha. Ik ga morgen eens buiten gaan proberen zodat ik wat ruimte heb. (hopen op een zacht zomerweertje zonder wind :) ).

Ben echt benieuwd! jammer van de beperkte vliegduur.

Hey esky500,

Heb je al een extended innershaftshaft erin gezet om een eventuele bladestrike te voorkomen? Zou ik doen als ik jouw was voor het geval dat er ineens een zuchtje wind komt of je een plotselinge correctie moet maken. Die van mij pleurde ineens uit de lucht daardoor en ik heb er nog geen half uur mee kunnen vliegen.

Het is eigenlijk de enige echt noodzakelijke upgrade die je moet doen in het begin. Mocht je die nog niet hebben, bestel hem dan en neem een setje hardere blades erbij voor de zekerheid.

Dat zal je een hoop frustratie besparen en is bij elkaar niet zoveel geld.

Hey esky500,

extended innershaftshaft

hey bedankt voor de info! Deze ochtend ook gemerkt dat de meegeleverde vleugels pleures zijn. Direct een stuk eraf gekatapulteerd doordat hij in het gras om viel.

Man man man :). Via welke site bestel jij ze?

imagemagic.php

euhm ....Is dit gemakkelijk te monteren voor een 'snob' in het vak?

Het is relatief makkelijk te monteren, 6 schroefjes los, as er uit trekken, nieuwe er in, 6 schroefjes goed vast en klaar. Het gaat om de Xtreme extended shaft for Big lama

Het is relatief makkelijk te monteren, 6 schroefjes los, as er uit trekken, nieuwe er in, 6 schroefjes goed vast en klaar. Het gaat om de Xtreme extended shaft for Big lama

ok super.
In welke winkel (online?) bestel je ze? Ik ben al effe op zoek geweest maar de meeste zijn out of stock ..

ik zou er tevens een set metalblades (A & B) bij bestellen want die plastieken dingskes vink maar quatsh.

Ze zijn nu out of stock omdat er een productiefout mee was waardoor er een kleine afwijking in de kop zit. De fabriek is nu nieuwe aan het produceren en zullen over ongeveer 2/3 weken weer bij de winkels zijn.

Metalen blades? ik weet niet of die wel beschikbaar zijn voor deze heli. Daarnaast zijn kunstof bladen ook wel een goed idee aangezien als je hem dan om laat vallen de bladen kapot gaan en niet de assen, aansturing of electronica.

nu zitten er esky plastic blades op. Als ik correct ben heb ik ergens gelezen dat je er stevigere blades kan opzetten die tevens veel beter tegen een licht zuchtje wind kunnen dan de originele die meegeleverd zijn ... niet?

Verder: welke site (voor de x-treme extended shaft) :D kan ik hem in de gaten houden.

Back