Nooit gelopen maar wel vastnaaier .

komt denk door wat mij is vertelt op school ik had meer in gedachten dat door kou het natuurlijk krimpt want wanneer je iets echt goed klem in elkaar laat passen met een paar duizendste speling doop je het ook eerst in stikstof om het in elkaar te krijgen. dat had ik in gedachten. en kwam simpel weg niet in me op dat de omtrek juist groter wordt in plaats van dat de diameter kleiner wordt want dat gebeurt dan idd dan niet als je het zo bekijkt.
maar goed iedereen leert wel weer eens iets.
ik gebruik ook namelijk heel weinig een fohn om me motor voor te verwarmen. ik doe dat alleen als het buiten erg koud is met het idee dat hij beter start.

Ik kan niet veel vinden in de NL webshops over deze motor-verwarmers.

@ Roelof: Wat voor voeding krijgt die verwarmer van jou? bedoel dus stopcontact of accu. (wat voor accu)

Google eens op RB heater, Competition heater, RC sure start.
Ik heb zelf zo'n RC sure start nagemaakt. Koste me iets van een 7euro voor al het materiaal.

Ik kan niet veel vinden in de NL webshops over deze motor-verwarmers.

@ Roelof: Wat voor voeding krijgt die verwarmer van jou? bedoel dus stopcontact of accu. (wat voor accu)

Zoek eens op "competition heat" en "rc sure start" en kijk ook even op rbproducts onder nieuwe producten.

Mijn heater werkt op 12v en trekt tussen de 1.5 en 2A

Ja die had ik in middels ook gevonden.

Voor die Competition heater en de Sure start en je rond de €100 kwijt.

De RB kan ik zo niet vinden, maar zag dat 2 Brothers een RB dealer is. Zal morgen wel eens bellen voor de prijs.

Een Diff heater vind ik voor €40.

Zo'n RB kost 70-80euro normaal. Die dingen worden wel warmer dan de 50°C die je haalt met zo'n diff verwarmer.

Als ik m'n motor verwarmer aansluit op m'n 13.8V voeding trekt ie toch rond de 8A denk ik, dus erg zuinig is die niet.

Dat ding van RB is gewoon een competition heat, die dingen trekken iets van 5A.

Dat diffverwarmertje kost idd 40 euro bij een Duitse shop, ik weet wie ze maakt en ik weet ook dat hij met een serieus model motorverwarmer bezig is voor iets meer temperatuur voor een nog steeds aantrekkelijke prijs.

Dat diffverwarmertje kost idd 40 euro bij een Duitse shop, ik weet wie ze maakt en ik weet ook dat hij met een serieus model motorverwarmer bezig is voor iets meer temperatuur voor een nog steeds aantrekkelijke prijs.

Reikt jouw info zo ver dat je iets over een termijn kan zeggen Roelof?
Ben. Erg benieuwd want de andere spullen op die site zagen er ook wel netjes uit.

Idd, het enige aantrekkelijk aan die RB is dat je hem binnen Europa vindt.

Reikt jouw info zo ver dat je iets over een termijn kan zeggen Roelof?
Ben. Erg benieuwd want de andere spullen op die site zagen er ook wel netjes uit.

Ik kan er niets over zeggen omdat ik het gewoonweg niet weet. Heb voor een kennis 6 in bestelling staan en hij zou kijken als een betere versie kon leveren. Hij is er dus wel mee bezig.

Als zoon heatertje echt goedkoop moet, HK verkoopt bandenwarmers voor nog geen 15 dollar... worden een graad of 60, kan je ook prima om je koelkop heen wrappen. trekken ong 5A, dus op een loodaccu of een flinke lipo(meebestellen misschien) een half uurtje verwarmen voor de start en t werkt..;)

Bedankt voor de HK tip.

Voor 15 dollar kan ik het niet laten om dat ding uit te testen.
Helaas niet op voorraad in het DE warehouse.

Ik heb mijn motor verwarmer nog eens getest.
Hij trekt 6A constant en de motor is na 10min 67-71°C. Na als je hem nog 5min langer laat aanstaan wordt de motor niet veel warmer mee, maar het chassis komt wel mooi op temperatuur (45°C) dan.
Als ik een 1/10e foam rond de koelkop doe en dan de verwarmer er op zet zodat er geen lucht meer langs de ribben gaat, maar er echt door moet, dan haal ik net geen 80°C. Zonder foam is de maximum temperatuur en kleine 10°C lager.

Ik denk dat het al een goed begin is om de motor tot 2/3e van de bedrijfs temp te verwarmen voor de 1e start. 100+ graden zou het mooiste zijn, maar ik denk niet dat het realistisch is om dat van dit soort heaters te verwachten.
Ik ga zeker de HK heater aanschaffen en flink testen. Ik denk niet dat ik voor dat geld iets beters kan vinden.

Mocht je op zoek zijn naar een goedkope 12v oplossing kan je ook eens bij de campingshop of een truckersstop naar een 12v föhn kijken, ik heb ze al voor 15 euro gezien.

Back